X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: הגינוי והקול האנושי של רחל פרנקל סער מול פירון - בין נחישות לפופוליזם עיר ללא הפסקה בשבת - זה קנס זה? אבן הורגת זוכרים? ולקינוח פרח לב הזהב
▪  ▪  ▪
רחל פרנקל. דמות מופלאה [צילום: מן הטלוויזיה]

קול אחר
הפוליטיקאים מכל קצות הקשת הפוליטית מיהרו לגנות את רצח הנער הערבי משועפט. דומה שאין צורך במכונת אמת כדי לפקפק במידת הכֵּנות של הגינוי הרשמי מקיר לקיר. יש להניח כי כמיטב המסורת הגינוי הוא פוליטי מובהק.
לעומת זאת, בעיצומם של ימי האבל של שלוש משפחות הנערים החטופים אין ספק שנשמע בכלי התקשורת קול צלול אחר, אותנטי, אנושי של לא אחרת מאשר האם האבלה, שהתוודענו לדמותה המופלאה, ביחד עם שתי חברותיה לגורל הטרגי, רחל פרנקל.
בניגוד גמור לסטראוטיפ של 'המתנחלת', בשם אהבת האדם והשכול האימהי שאינו מבחין בין לאום וגזע, היא גינתה את הרצח מעומק ליבה, וקראה לא לנקמה, ולרצח חפים מפשע, בניגוד לחוק וליהדות. את עמדת ההלכה היהודית היא ייצגה בכבוד לעיני העם והעולם כולו.
בין שר לשר
שר החינוך, שי פירון, התבטא לאחרונה בגנות הנישואים החד מיניים, אך חזר בו בעקבות לחץ תקשורתי וציבורי. דומה, שאין זו הפעם הראשונה שהשר חובש הכיפה, המבקש להיות פופוליסטי בכל מחיר, חוזר בו מעמדתו ההלכתית בגלל דעת קהל. השכרת דירות לנוכרים זוכרים? אין ספק שהשר בתוקף מעמדו משמש מודל של אי-עקביות ורפיסוּת לתלמידים (בדומה לכניעתו לתלמידה לביטול בחינת הבגרות בספרות).
לעומתו ראוי לשבח את שר הפנים, גדעון סער, על עמידתו האיתנה והעקבית בתקנה הבלתי פופוליסטית שהוציא לסגירת המרכולים בשבת בתל אביב, מתוקף חוק שעות עבודה ומנוחה. פוליטיקה או לא, הפגנת נחישותו לאכיפת החוק בעיר ללא הפסקה, כמעט כנגד כל הסיכויים, היא תעודת כבוד לשר. מתברר שיש לשר פירון מה ללמוד ממנו בהִלכות נחישות.
קנסות כבדים
למרבה הצער, בניגוד להוראת שר הפנים, בהתאם לחוק שעות עבודה ומנוחה, המרכולים בתל אביב בשבת היו פתוחים. על העבריינים הוטלו קנסות בסך 700 שקל מטעם הפקחים הדרוזים.
אין ספק שזה צעד נכון להכות את המרכולים דרך הכיס, כדי להביא לסגירתם בשבת. אולם עם קנסות עלובים שכאלה, שאינם עומדים בשום יחס לריווחי העתק שלהם ביום הקדוש, מה הפלא שבעלי רשתות המזון צפצפו על החוק והשאירו אותם פתוחים?
יש להטיל קנסות כבדים על בעלי החנויות, שיגרמו להם להפסד כספי ניכר, באופן שלא ישתלם לבעלים לפתוח את החנויות בשבת. ובא לציון גואל.
האבן ועונשה
מעט מדי ומאוחר מדי – כך, דומה, ניתן לסכם את פסק הדין החדש, הגוזר שלושה חודשי מאסר על מיידי אבנים.
עם זאת, אי-אפשר להתעלם מכך שמדובר בשינוי תפיסה אסטרטגית, המאותתת לא רק למערכת הביטחון, אלא לא פחות לפלשתינים, המורגלים בהשלכת אבנים על חיילים ונוסעים יהודים בשטחים. אם עד כה התייחסו לתופעה כאֶל הפרת סדר, מעתה יתייחסו לאבן כאֶל כלִי נשק שעל השלכתה לא יעברו עוד לסדר היום והענישה תהיה בהתאם.
בעצם הטלת עונש המאסר על משליכי האבנים יש אלמנט חיובי ומרתיע. אך כדי להשיג את אפקט ההרתעה במלואו, ראוי להחמיר בעונשי המאסר ולהחיל אותם לתקופות ארוכות. אבן הורגת זוכרים? למרבה הצער עבור בני משפחת פלמר הי"ד, והפעוטה אדל ביטון, שנפגעו מאבן פלשתינית קטלנית, התזכורת כבר מאוחרת מדי.
פרח לב הזהב
לאחרונה פורסם שמכון פוירשטיין, המטפל בחריגים, עשה צעד נוסף לקידומם ויזם פרויקט מבורך לשידוכים ביניהם.
לא סוד הוא שאנשים מוגבלים ניחנים במיוחד בכוח אהבה ונתינה לזולת (לא פחות משהם זקוקים לאהבה), ולכן חשוב לשדך בין מוגבלים בעלי נכויות שונות, כך שהם משלימים זה את זה בעזרה ההדדית הפיזית והרגשית ביניהם. לאהבה הזוגית העַזה יש אפוא ערך מוסף שיקומי.
נכון שהדבר דורש מאמץ נרחב, לא רק של בני הזוג אלא של הסביבה המשפחתית, הקהילתית והמקצועית התומכת והמלווה. אך מתברר שהמאבק כדאי, בונה עולמות ומניב פרחים יפים. כל הכבוד!

תאריך:  10/07/2014   |   עודכן:  10/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם בן-עזרא
בתל אביב יש מצוקת חניה, אך קיימת האופציה להגיע לעיר ללא מכונית פרטית ולהיעזר במונית שירות    בזכרון יעקב, בגלל גידול הצפיפות עם הקמת פרויקט "חלומות זכרון יעקב" - אין חניה, ואין מוניות
יוסי בלום הלוי
האם חושב אתה ברצינות, שבריחתך מן המציאות הקשה, אל סאמארה של ההסתה והטרור נגד היהודים, תמלט אותך ואת בני עמך המוסתים מהפגישה עם מלאך המוות של עוד נכבה שאתם ממיטים על עצמכם במו ידיכם?
ליאורה קוזלובסקי
אני מצפה כי תושבי עזה השפויים יצאו לרחובות, יפסיקו לתמוך במנהיגים, יבינו כי גם להם מגיעים חיים יותר טובים, וכי ההבטחות לגן עדן ול-70 בתולות הן הזויות
אלי אלון
בספריה הציבורית הראשית בראשל"צ ובספריות ציבוריות נוספות ברחבי הארץ שנתמכות ע"י משרד התרבות והספורט, גובים תשלומים ממשתמשים עבור גלישה באינטרנט בניגוד להנחיות המשרד ובניגוד לחוק הספריות הציבוריות
אברהם הללי
הקנאה שמוציאה את האדם מן העולם, היא שנובעת מאינטרס אישי, ושמביאה אותי לקנא במה שיש לזולת. זאת בניגוד לקנאת פנחס שעליו מעידה התורה כי הינה לשם שמיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il