X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שינוי אמיתי במצב המדיני ביטחוני חל תמיד רק שחלה הטמעה עמוקה של הרתעה. לא ניתן לחסל אידיאולוגיה אך אפשר בהחלט להרתיע וכך ורק כך למנוע מלחמות
▪  ▪  ▪
האוכ' האזרחית צריכה לשלם [צילום: AP]

ההיסטוריה מוכיחה שהדרך האמיתית היחידה למנוע מלחמות היא להרתיע עד כדי הטמעה רגשית עמוקה שמשנה את השקפת עולמם של בני העם התוקפני.
אירופה השתנתה באופן מהותי מאוד לאחר מלחמת העולם השנייה. גרמניה ויפן המדינות התוקפניות והאכזריות ביותר בעבר הפכו לשוחרות השלום הגדולות בעולם.
מחירה של מלחמת העולם השנייה בדם, חיי אדם ובסבל היה כזה שהטמיע ביפן וגרמניה ובאירופה כולה הרתעה עמוקה ממלחמה ומחירה. חל שינוי עמוק בהשקפת עולמם של האנשים. רק הרתעה כזאת הטמיעה אפשרות לשלום אמיתי.
בשנת 2006 הותקפה מדינת ישראל על-ידי חיזבאללה שהרג 8 חיילים, חטף שנים מההרוגים, הפציץ את כל ישובי הצפון. מדינת ישראל פתחה במלחמת לבנון השנייה. מלאי הנשק של החיזבאלה גדולים היום הרבה יותר. אי-אפשר היה להשמיד את החיזבאללה. אי-אפשר היה למנוע מעבר נשק מאירן לאורך השנים. אבל דבר אחד נשאר וזו ההרתעה! שמונה שנים מאז השקט נשמר הודות להרתעה הזאת.
בני העם הפלשתיני ממשיכים להאמין בתוכנית השלבים. הם לעולם לא יוותרו על פלשתין השלמה. גם אבו מאזן שהוא אדם לא אלים והוא אינו טרוריסט לא יחתום על סוף הסכסוך. מדינה בגבולות 67 כבר הוצאה לפלשתינים על-ידי ברק ואולמרט. מעולם לא ניתנה הצעה נגדית! זכות השיבה היא הקוד להצפת ישראל בפליטים והפיכתה לפלשתין. תוכנית השלבים כוללת מלחמה בדרכים צבאיות או בדרכי עורמה מדיניות ראו הסכם אוסלו. ערפאת כידוע לא התכוון לשלום ולו לשנייה. הוא לקח עוד ועוד שטחים מישראל מבלי לסיים את הסכסוך בהתאם לתוכנית השלבים שלו.
החמאס מייצג את המלחמה על פלשתין השלמה בדרכים צבאיות אכזריות. אנחנו לא נוכל למנוע מהם להצטייד לאורך השנים בנשק רב ולאמן אנשים. לא נוכל לחסל את החמאס. נוכל בהחלט להרתיע את החמאס ואת האוכלוסייה האזרחית בעזה. זו המטרה האמיתית של המבצע הנוכחי. אין דבר מוטעה מכניסה לעזה ו"ניקיונה" מנשק ומטרוריסטים. מחיר הדמים יהיה כבר והם יצטיידו מחדש לאורך השנים בכל מה שנשמיד להם.
כדי ליצור הרתעה אמיתית חייבים ליצור אותה גם בקרב האוכלוסייה האזרחית. לעולם לא נירה במכוון על אזרחים אך הספקת חשמל, מים (למעט מי שתייה), דלק ואינטרנט למדינת אויב שיורה עלינו טילים (וגם בימי שלום גם לא משלמת על כך) זה טירוף מוחלט. אם יש בעיה עם החוק אז צריך לשנות אותו.
האוכלוסייה האזרחית צריכה לשלם את מחיר המלחמה. פרט להספקה מינימלית ביותר של מזון בסיסי ומי שתייה היא צריכה לא לקבל דבר. במקום להודיע על הפצצות צריך בהגינות להודיע שכל איש חמאס/בית של איש חמאס/מחסן נשק ותשתיות עזה הם מטרה לגיטימית.
מי שנמצא שם שיישא באחריות. מעטה המטרות האלו הופכות ללגיטימיות לאחר שהאזרחים אוזהרו מראש.
הרתעה תיצרב בעזה רק אם נטמיע אותה. והיא בלבד תמנע את הפצצת ישראל בטילים ואת המלחמה הבאה.

תאריך:  13/07/2014   |   עודכן:  13/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מול החמאס: הרתעה ולא הכנעה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לצערי זו תפיסה שגויה של המושג
רפי לאופרט  |  13/07/14 18:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
ראובן לייב
חרף חילוקי הדעות המהותיים עם מדיניותו השיגרתית של יומיום - זוכה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במבצע "צוק איתן", לגיבוי ואמון מלאים גם מצד יריביו הפוליטיים, החושבים פעמיים אם יש הצדקה לכניסה קרקעית
רביבה בן זאב
ברישעותם מוכיחים הטרוריסטים הללו במעשה הנואל הזה את האמת שלהם, שלא רק ההתנחלויות הן המכשול ל"שלום" אלא כל ארץ ישראל
איתן קלינסקי
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - בן, צחוקים, טווח, אין ייתור, הוגן ודמאגוג
איציק וולף
סוכנות האו"ם לפליטים דיווחה על יציאת כ-1,500 פלשתינים מבתיהם שבצפון רצועת עזה בעקבות ההתראות של ישראל בדבר תקיפה מסיבית צפויה    חיילי השייטת חדרו לצפון הרצועה מן הים ופגעו באתר ששימש לשיגור רקטות ארוכות טווח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il