X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מתבקש "מודוס וויוונדי" - מציאת דרך קיום משותפת בין היהודים והערבים החחים בישראל. לא איך מנהלים רומן, אלא איך - פשוט, חיים. התשובה מקופלת במשל "הווילה בג'ונגל" של אהוד ברק
▪  ▪  ▪
לחיות זה לצד זה [צילום: AP]

דוח מעבדה ליחסי יהודים-ערבים בא"י:
ממצאים:
  • עזה - החנתקות: מדינת טרור. טילים. מנהרות. 3 מלחמות.
  • רמאללה - אוסלו ושלטון עצמי: 2 אינתיפאדות. 1500 "קורבנות שלום" יהודים. טרור מדיני בפורומים הבינלאומיים. הסתה אנטישמית ברחובות, בתקשורת, בחינוך. פיצוץ כל מו"מ. חטיפת 3 צעירים יהודים ורציחתם. כשראש הרשות הסתייג מן החטיפה, הרים עמו 3 אצבעות כאות ניצחון.
  • ירושלים ה-'מזרחית' - סיפוח לישראל. בתגובה לרצח הצעירים אספסוף יהודי התגודד, הציק לערבים. בתגובה לידיעה שיהודים שרפו חיים צעיר ערבי כ"נקמה", רגמו מאות ערבים שוטרים, שרפו מכוניות, השמידו תחנות של הרכבת הקלה, חסמו כבישים.
רעולי פנים הסתירו את פניהם. לדבריהם, כי הם עובדים ומתפרנסים בעיר היהודית. הערבים מעורים בחיי העיר היהודית. במלונות, במסעדות, בבתי החולים, בתעשיה, בקניונים - הם והיהודים נזקקים אלה לאלה. בסקרים, רוב הערבים מעדיפים שלטון יהודי על שלטון פלשתיני. כל ערבי יודע, שהמעשה הנורא שנעשה בנער הערבי זר ליהודים ואינו מאפיין אותם, ובכל זאת הגיבו בהתפרצות המונית של שנאת ישראל.
  • מדינת ישראל - הערבים אוזרחו ושולבו בכל מערכות החיים. עפ'י מחקר אוניברסיטאי 52.8% מן הנשאלים מכירים בזכות קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, 42.5% מציגים עצמם כ'ערבים ישראלים' ולא כ'פלשתינים', 63.5% רואים בישראל "מקום שטוב לחיות בו".
למרות זאת, אלפים השתתפו בהריסת רכוש, חסימת כבישים, השלכת אבנים והנפת דגלי 'פלשתין', למרות שידעו שרצח הנער הערבי הוא ההפך הגמור מכל מה שהכירו אצל היהודים.
מסקנות:
ניסינו הכל - הינתקות בעזה, אוטונומיה ברמאללה, סיפוח - לפי בחירתם ללא אזרחות - בירושלים, אזרחות מלאה בישראל. התוצאות הקשות ביותר היו להינתקות, אך גם האזרחות המלאה מניבה רק דו-קיום מכורח הנסיבות, לא הזדהות. מי שמחפש "פתרון", לא ימצא אותו באף אחת מן החלופות. הנערים היהודים נרצחו בהר חברון, הנער הערבי נרצח בירושלים - ואזרחי ישראל ערבים חסמו... את וודי-ערא. סימן, שהבעיה אינה 1967, כי אם 1948: השלטון היהודי כשלעצמו, בכל חלק של הארץ.
דיון:
התגובה היהודית מתחלקת לשניים: אלה מבקשים לתקן את התחנות ההרוסות של הרכבת הקלה לנוחיותם של הנוסעים הערבים, ובכלל להיטיב את תנאי חייהם ולשכנעם שחייהם חשובים לנו. ואלה מעדיפים תחנות הרוסות, ובלבד שהרכבות תהיינה "נקיות" מערבים.
ערבים ישראלים שנשאלים, מדוע הנוער שלהם מבקש "ברוח ובדם לפדות את פלשתין", שולפים רשימה מוכנה של קיפוחים ודוחקים את המראיינים היהודים לעמדות מגננה. לא עולה על דעתם להציע לאיש שיחם הערבי את ההסבר הפשוט שהם חצויים בתוך תוכם בהתייחסותם אלינו: דר. ג'קיל נוח לו עימנו ומיסטר הייד רוצה להיפטר מאיתנו..
יש שניות גם אצלנו. הציבור היהודי אינו שונא ערבים ותכופות מגלה סובלנות רבה מול פרובוקציות קשות. עם זאת, גם המתונים שומרים מרחק תרבותי וחומרי. אלה ואלה מסכימים, שכיום הם כבר לא יוכלו האחד בלי השני.
מתבקש "מודוס וויוונדי" - מציאת דרך קיום משותפת. לא איך מנהלים רומן, אלא איך - פשוט, חיים. התשובה מקופלת במשל "הווילה בג'ונגל" של אהוד ברק. בתוך הווילה היהודית הדמוקרטית מותר ואף רצוי שכל אחד ישמור על ייחודו וגם על גאוותו הלאומית. אך זאת בתנאי, שישמור על הכללים השומרים על דרי הווילה מפני הג'ונגל שמאיים מסביב. מי שינסה לייבא את הג'ונגל לווילה, יוחזר לשם.
ישראל הפרה את הכלל הזה, ועכשיו היא משלמת פעמיים: שלושה מילדיה טרף הג'ונגל וילדים אחרים הפך לחיות טרף.

תאריך:  16/07/2014   |   עודכן:  16/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ד"ר אסתר שניאורסון גרי
ההתאפקות שהתקשורת והשמאל כל כך רוצים לכפות על מדינת ישראל היא מסיבה אחת. הם מעדיפים שהחמאס יכניע אותנו ולא שישראל תכניע אותו! הם בהחלט רוצים לשמר את הכח הערבי כדי שהמדינה היהודית תתפרק ותהיה זו מדינת כל אזרחיה
רון בריימן
המאמר הבא, שפורסם על-ידי בהארץ ב-4 באוקטובר 2009, מובא כאן במלואו, ככתבו וכלשונו, כפי שהופיע לפני פחות מ-5 שנים, כאשר הארץ עדיין התיימר להיות "העיתון לאנשים חושבים". היום מן הסתם לא היה ניתן לפרסם עובדות פשוטות אלה בהארץ. ביטאון השמאל הקיצוני המשיך להידרדר שמאלה ולהקצין בשנים האחרונות
עמוס גלבוע
הסופר א.ב.יהושע מתלונן על כך שאנו מכנים את החמאס "מדינת טרור" ולא "מדינת אויב", ורואה בכך סיבה לתסכולו ואכזריותו. הוא קובע שאחרי שנסגנו מעזה, ופינינו הישובים, העברנו השלטון לחמאס . האם הוא מגלה כאן בורות מדהימה ואינו יודע שהחמאס עלה לשלטון כשנתיים אחר הפינוי תוך מרחץ דמים, או שבכוונה הוא מסלף את ההיסטוריה כדי להמציא תזה מצדיקת חמאס ומאשימת ישראל?
שי גרינברג
בימים אלה כאשר התותחים רועמים וכל אחד משמיע את דעתו, כדאי להכיר את העובדות על עזה ועל מחויבותה של ישראל להמשיך ולקיים שם חיים תקינים למרות הכל
רביבה בן זאב
ברישעותם מוכיחים הטרוריסטים הללו במעשה הנואל הזה את האמת שלהם, שלא רק ההתנחלויות הן המכשול ל"שלום" אלא כל ארץ ישראל
רשימות נוספות
יירוטים מעל תל אביב; תקיפה בעזה  /  איציק וולף
"על ישראל והפלשתינים להסתכן למען שלום"  /  איציק וולף
מטח כבד; יירוטים באשקלון ואשדוד  /  איציק וולף, עידן יוסף
מכתב לדוד (גרוסמן)  /  אפרים הלפרין
"מצעד הנרצחים" וריטואל הצבועים  /  רפי לאופרט
נמאס לנו מכם  /  קובי קמין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il