X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דווקא בימים אלה, ימי מלחמה, מן הראוי כי מי האחראים על אכיפת החוק במדינת ישראל, קרי משטרת-ישראל ויחידת פשעי המחשב שלה, יגלו יוזמה, יאתרו מפיצי בדותות זוועה אלה, ברשתות החברות ויביאו להגשת כתבי-אישום מהירים נגדם
▪  ▪  ▪
מפיצים בדיות ברשתות החברתיות

כאילו אין די לנו באזעקות הטורדניות, במספר הנופלים הכבד ובמתח האופף אותנו בימי מלחמה, לכל דבר ועניין שהוא אלה, עד כי נוספו עכשיו למכלול הטרדות גם ה"חוכמולוגים". כוונת הדברים הינה לאלה המסתתרים מאחורי האנונימיות, הבלתי מבורכת, שמעניקים להם האינטרנט ורשתות חברתיות, דוגמת הוואטסאפ - ומפיצים בדיות, אודות נפילות, לכאורה, בקרב של חיילי צה"ל. פסיקת בית המשפט העליון מונעת חשיפת אלמוניותם של משתמשי האינטרנט, - וככל הנראה גם משתמשי ווטאסאפ - אם כי אין פסיקה דווקנית וישירה, באשר למשתמשי וואטסאפ, עדיין. בפסיקה זו צויין - פעם אחר פעם - כי זה עניין למחוקק לענות בו וכל עוד לא ישונה החוק בעניין, לא ייעשה בית המשפט העליון מלאכתו של המחוקק, במקומו ועבורו ויחשוף זהות משתמשי האינטרנט.
אתמול, משעות הבוקר המוקדמות, הופצה במכלול הרשתות החברתיות רשימה עם שמות ה"הרוגים" מהפעולה הצבאית בסג'עיה ובה נכללו שמותיהם של שמונת חללי חיילי גולני. העז מן שהעז, או העזה מי שהעזה, או העזו מי שהעזו, לכלול ברשימה חללים זו, גם שמו של סמל מחלקה באחד מגדודי חטיבת גולני, תושב היישוב ניצן, במועצה האיזורית חוף אשקלון. חייל זה לא נהרג בתקרית זו והוא חי - השבח לאל - בינינו, שלם ובריא. כתבת הארץ, שירלי סיידלר, מדווחת הבוקר, כי בעקבות הכללת שמו של אותו סמל מחלקה, ברשימת החללים, הופצה השמועה על דבר "מותו" ברחבי היישוב, כאשר תושבי היישוב ובני משפחה יצרו קשר לבירורה של שמועה זו, עם אביו, שלא ידע - דבר וחצי דבר - אודות הרשימה שפורסמה בוואטסאפ.
משנקפו השעות ונציגי קצין העיר לא הגיעו לביתו של החייל "המת", התעורר חשד כי מדובר בשמועת שווא. בירורים שערכו תושבי היישוב ניצן שבמועצה האיזורית חוף אשקלון - שיצרו קשר עם קצין העיר - העלו, כי מדובר, בשמועת שווא. ברשימה שהופצה נכללו גם שמות של הרוגים אמיתיים מהקרב בשג'עיה, כאשר חלק מן ההורים השכולים "זכו" לקבל הודעה על מות יקירם, מכלי שני וכלי שלישי, כנהוג בתקופת מלחמה, בה "רב סרן שמועתי", עובד שעות נוספות. כך נמנע ריכוך הלם ההודעה הראשונית, כאשר נציג צה"ל, בא לבית ההורים השכולים, עם פסביכולוג, רופא או ל איש מקצוע אחר, כדי למנוע התמוטטות ההורים השכולים, עם קבלת הבשורה המרה.
ישראל הינה מדינה קטנה ואינטימית, בה הכל מכירים את הכל. אם לא מהלימודים בבית-הספר, אזי מתנועת הנוער ואם לא מתנועת הנוער, אזי מהצבא ואם לא מהצבא, אזי מהאוניברסיטה וכן הלאה והלאה. האינטימיות המבורכת הזו יכולה להפוך, לקללה של ממש, שעה שאנשים בלתי אחראים בעלי <, מנצלים אותה, שלא בצורה ראויה והגונה.
גם אם מונעת פסיקת בית משפט העליון, חשיפת שמותיהם של משתמשי הרשתות החברתיות, כדי לנקוט נגדם הליכים אזרחיים, עדיין הקוד הפלילי החל בישראל, קרי, חוק העונשין, תשל"ז-1977, מכיל בתוכו ובקרבו, הוראות חוק פליליות רבות, שניתן להחילם על מי העושים שימוש לרעה ברשתות החברתיות.
דווקא בימים אלה, ימי מלחמה, מן הראוי כי מי האחראים על אכיפת החוק במדינת ישראל, קרי משטרת-ישראל ויחידת פשעי המחשב שלה, יגלו יוזמה, יאתרו מפיצי בדותות זוועה אלה, ברשתות החברות ויביאו להגשת כתבי-אישום מהירים נגדם. חוק שאינו נאכף, הינו - בפועל ולמעשה - חוק מת. חוק מת מביא בעקבותיו פריעת חוק נוספת. חוקים לא נועדו לשכון, בטח ושאנן, בתוככי ספרי החוק, אלא הם נועדו להגן על החברה שחוקקה אותם, באמצעות בית-הנבחרים שלה.
הגיע הזמן, כי כל אותם פושעי מחשבים, הרואים עצמם "חוכמולוגים", בעיני עצמם בלבד, הפטורים מאימתו ומאכיפתו של הדין כלפיהם ידעו - ויפה, שעה אחת קודם - כי הפצת בדותות ושקים ברשתות החברות - ובייחוד בתקופת מלחמה - על חשבון בריאותם ועצביהם המרוטים של קרבנות הפצת שמועות זדון אלה, הינה עבירה פלילית, לכל דבר ועניין שהוא. הגיע הזמן כי משטרת ישראל, תתנער - בכל הכבוד הראוי - מרבצה ואנשי יחידת המחשב שלה, יתחילו בפעילות מהירות לקטיעת גל עכור זה, המעכיר חיינו בתקופת ימי מלחמה אלה.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  21/07/2014   |   עודכן:  21/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נבזות לשמה הדורשת תגובה מיידית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לעו"ד שטנגר
מוטקה ה.  |  22/07/14 13:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
ארי בוסל
כשמילה חיובית אחת לא נשמעת בהקשר עם מדינת ישראל, ורק מוקיעים אותנו על כל מה שקורה, הדבר אומר דרשני. האם זהו הזמן, תוך כדי מבצע צוק איתן, לצאת קבל עם ועדה ולדוש בכל אשר ישראל, כביכול, לא עושה כשורה?
אברהם בן-עזרא
השאיפה היא הגעה למצב בו צה"ל ישלוט בעזה לאחר כיבושה. אין מוצא אחר להבטיח את האוכלוסייה האזרחית במדינת ישראל, יהודים וערבים כאחד, שמאלנים וימניים כאחד. אלא שאז יגיעו כנופיות הטרור לכדי שימוש בנשק לא קונבנציונאלי
גורי גרוסמן
המנהרות שנחשפו הפתיעו את צה"ל. החמאס השכיל להתכונן למלחמה ולכופף את צה"ל לממדיו תוך ביטול עדיפותו באוויר ועל הקרקע
יוסי בלום הלוי
ההכרעה במרחב העיר עזה, מצד אחד ומצד שני, במשולב עם הכרעה בציר פילדלפי לכל, אורכו הן אתגר מינימאלי גדול העומד לפני מדינת ישראל, ולוחמי צה"ל יידרשו לכל הנחישות, אומץ הלב, ההקרבה והדבקות במשימה כדי לנצח בקרב הגורלי העיקרי של מדינת ישראל, מאז מלחמת העצמאות
רפי לאופרט
השלב המתפתח עתה הוא השלב המכריע במערכה. אם יצלח תשיג ישראל את יעדיה במערכה, ואם לא יצלח, יהיה מצבה של ישראל קשה. לאור היקף ההתקלויות הצפוי והיקף האוכלוסייה שנמצאת באזורים אלה, יגדל במהירות מספר האבידות בין הפלשתינים ועימו הלחץ על ישראל להאט או לעצור. אסור להאט ואסור לעצור עד לסיום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il