X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מצפונם הרגיש של ההומאניסטים שלנו מתעורר רק כאשר ישראל נאלצת להגיב ונכנסת למלחמה. המצפון הסלקטיבי של השמאל הישראלי, ברחוב, על הבמה, בתקשורת או בכנסת, מתוכנת להגיב רק במקרים שהצד הפלשתיני יורה והצד הישראלי מגיב
▪  ▪  ▪
הפגנת השמאל בהבימה, במהלך צוק איתן [צילום: פלאש 90]

ספק אם יש בעולם עוד חברה עם אחוז כה גבוה של בעלי מצפון רגיש כמו החברה בישראל. למרות זאת נתקלים האנשים הרגישים הללו בתגובות הנעות בין חוסר אמון במקרה הטוב, לקללות ואלימות - במקרה הרע. זה גורם להם לתגובות של כעס ותיסכול, מפני שבדרך כלל הם הורגלו למצב הטבעי (מבחינתם) שבו על הרוב האטום וחסר המצפון האנושי, לקפוץ לדום ולקבל את דעתם כתורה מסיני.
התופעה הזו לא זקוקה להסברים מיוחדים. מי שיש לו מצפון רגיש אבל מאוד סלקטיווי, אינו יכול לצפות שרגישותו-שהיא-על-תנאי-מאוד-מוכר וידוע, תרשים הרבה אנשים. במיוחד שקל מאוד לנחש מתי יופעל המצפון הסלקטיווי הזה, ומתי הוא יירד למחתרת.
כל ישראלי כבר מכיר היטב את ההתנייה הצבועה הזו. לפני כשבוע פירסמו 8 אנשי קולנוע שיצירותיהם מוקרנות במסגרת פסטיבל הקולנוע של ירושלים, גילוי דעת שדומה כאילו הועתק מגילויי דעת זהים שפורסמו בעבר, כולם בנסיבות דומות. חברי השמינייה מחו על פעולות צה"ל ברצועת עזה, וטענו כי "יש דרך אחרת, דרך הדיאלוג והכרה בסיבלו של האחר".
תזכורת. ב-11 במרס 2011, חדרו שני מחבלים פלשתינים שהגיעו מהכפר עוורתא לישוב איתמר ורצחו חמישה מבני משפחת פוגל: ההורים ושלושה מילדיהם: בן 11, בן 4 ותינוקת בת שלושה חודשים. כל חסידי המצפון האנושי ציפו במתח לשמוע איזשהו קול מחאה קטן מצידם של קולנוענים המתמחים בסבל האנושי. אבל מסתבר שהרצח המחריד הזה בכלל לא הזיז לכם.
אם לשפוט לפי התבטאויות עבר של כמה משגיחי כשרות מהמחנה האידיאולוגי שלכם, סביר להניח שסבל או אבל של מתנחלים אינו שקול לסבל של תושבי עזה. לכן, אל תנסו למכור לנו את המצפון הרגיש שלכם בתחפושת של הומניזם אוניברסלי.
הרי מעולם לא הכרתם אתם והדומים לכם בסבל הישראלי, למרות שהוא נמשך כבר 15 שנה, מבלי שטרחתם להבהיר, שהיגון היחיד זה שבאמת גורם לכם זעזוע הוא סבלם של תושבי עזה. הסבל של העזתים המסכנים הסובלים היום קשות ממחסור בסוכריות כדי שיוכלו לחגוג רצח אזרחים ישראלים; או סבלם של אותם עזתים שכבר מזמן נמנע מהם התענוג העילאי של משחק כדורגל בגולגלות של חיילים ישראלים שנהרגו בעלותם על מטען רב-עוצמה.
לכן, רק מעט אנשים בישראל נותנים אמון בכאבכם הסלקטיבי. הרוב הגדול יכול רק לבוז לכם וגם לניסיונות הפאתטיים שלכם "לתקן" ו"לשפץ" את מה שאמרתם, בניסיון למנוע פגיעה באינטרסים הכלכליים שלכם מצד העם המוסת על-ידי יצרים לאומניים-ימניים.
מצפונם הרגיש של ההומאניסטים שלנו מתעורר רק כאשר ישראל נאלצת להגיב ונכנסת למלחמה. המצפון הסלקטיבי של השמאל הישראלי, ברחוב, על הבמה, בתקשורת או בכנסת, מתוכנת להגיב רק במקרים שהצד הפלשתיני יורה והצד הישראלי מגיב. אבא אבן כאשר היה שגריר ישראל באו"ם, ציטט פעם פתגם ערבי ידוע כדי להמחיש בצורה נפלאה את האבסורד: "דרבני ובכה (בי"ת וכי"ף דגושות)- סבקני ושתכה" (כי"ף דגושה; בעברית: "היכני ובכה - הקדימני והתלונן").
היום היה צריך אבא אבן להשמיע את הפתגם הזה גם באוזני קומץ ישראלים, שרואים בישראל ורק בישראל את מקור כל הרשע במזרח התיכון. חלקם גם מתביישים להיות היום חלק מעם ישראל. הבושה, אגב, היא הדדית.
המשת"פים כבר נערכים
בעוד מבצע "צוק איתן" נמשך, פורסם כי הפרטנר הידוע שלנו לשלום, אבו-מאזן, יוזם פנייה לבית הדין הבינלאומי בהאג, כדי שיכריז שישראל ביצעה פשעי מלחמה. לפלשתינים אין סבלנות להמתין עד שהמועצה לזכויות האדם בז'נבה, תודיע על הקמתה של "ועדת גולדסטון" מס' 2 - הכרזה הצפויה בימים הקרובים.
אבל לא רק בז'נבה נערכים. גם אצל המשת"פים הקבועים להכפשת ישראל, הוכרזה כוננות. כמה ארגוני זכויות אדם - ביניהם הוועד להגנת חופרי המנהרות לחיפוש פטריות כמהין - כבר פנו ליועץ המשפטי לממשלה, בתביעה לבדוק "חשדות כבדים(!) למדיניות צה"ל של פגיעה בזכויות האדם של תושבי שכונת סג'עייה, שגרמה למספר גבוה של נפגעים".
נציגת הארגונים הללו שרואיינה אתמול מעל הבמה התקשורתית הכי מחבקת שיכלה לבקש ("לונדון את קירשנבאום" בערוץ 10), לא נשאלה (כמובן) וגם לא מסרה אם בידי הארגונים לזכויות האדם הפלשתיני הצטברו גם חשדות כבדים או אפילו קלים לפשעי מלחמה שמבצע ארגון אלמוני המבצע ירי חסר אבחנה על אזרחי ישראל.
כנראה שמדובר בטענות שווא של דובר צה"ל.

תאריך:  23/07/2014   |   עודכן:  23/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבושה היא הדדית
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר נכון ביותר,,
אבנר 24  |  23/07/14 21:49
 
- שמאל הזוי שאינו ראוי לתגובה
ריבי  |  23/07/14 23:01
2
בושה למשרד הבדיחטון על מנהרות
ראיס-פוטין-טיל400  |  23/07/14 22:39
3
לתבוע את השמאל על הוצאת דיבה.
י.כ  |  24/07/14 06:59
4
מאמר נכון ביותר
חלגואה  |  24/07/14 07:35
 
- מה עושים עם זה???
ראיס-פוטין-טיל400  |  24/07/14 10:52
5
בשפל רואים למי אין בגד ים
שמאל בזוי  |  24/07/14 11:15
6
אכן כן...כנסו
שפכטל  |  25/07/14 11:58
7
לא רק רגיש,גם צבוע
באום  |  25/07/14 13:15
8
טעות. "צער" הסמאל לא
מתעבת יפי נפש  |  13/10/14 22:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
אהרון שחר
ראש המכשלה וסר הביטחון היו משוכנעים שהחמאס יחטוף בשתי ידיים את הצעת הפסקת האש המשפילה. לתדהמתם הוא הפך מחמאס מוכה לחמאס מכה, מחמאס חוטף לחמאס חוטף (חיילים) ומחטיף, ובעצם כמעט בלתי מנוצח
עמוס גלבוע
אנו מוצפים עתה בהצעות לממשלת ישראל וצה"ל. חלקן, לדעתי ממש נעדרות תבונה וחוכמה. שתי דוגמאות: בידיעות אחרונות ממליץ העיתונאי נחום ברנע על יוזמה לסיום 'צוק איתן בעוד יומיים ומעבר למבצע "סלע קשה" - הוצאת הכוחות והכנסתן מחדש אם הירי יחודש. במעריב ממליץ ד"ר חיים אסא על וועידה בינלאומי שתביא להסדר עם אבו-מאזן וחמאס
ישראל כ"ץ
יש ליזום הקמת אי-מלאכותי בים, בחסות ובמימון בינלאומי, במרחק 4.5 ק״מ מול חופי עזה שבו יוקמו נמל, מתקני אנרגיה והתפלה ובהמשך גם שדה תעופה
יוסי ברנע
תפקיד המשטרה אינו לתת זכות להפגין אלא לאפשר את ההפגנה. לא המשטרה היא הממונה על זכות ההפגנה שהיא מיסודות הדמוקרטיה. אם היו מקרים של מעורבות שוטרים בהפעלת אלימות נגד מפגינים יש לראות זאת בחומרה
מרק בריל
שרון כבר שגה    לא לחזור שוב על השטות הזו    הבסיס לשינוי בעזה תלוי אך ורק ביצירת חלופה טובה יותר לאוכלוסיתה
רשימות נוספות
טיסות יופנו מנתב"ג לעובדה  /  איציק וולף
מצ"ח חוקרת 3 חיילים שהדליפו שמות הרוגים  /  איציק וולף
נחשפה מנהרה עם מדי צה"ל, מפות וכלי נשק  /  עופר וולפסון
צה"ל חייב לבתר את הרצועה לשניים  /  גד דורלכר
ביעור חמאס  /  שי אלבוגן
נצחון על חמאס  /  נחום ולנשטין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il