X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דעותיו של השמאל הקיצוני מוכרות וידועות לנו - עד לעייפה - מזה עשרות שנים. יאמר השמאל הקיצוני דברו, באופן נחרץ וברור - לא נגד המלחמה בעזה והפסקתה מפגין הוא, אלא בעד החזרת כל השטחים ששוחררו/נכבשו בידי צה"ל מאז מלחמת ששת הימים
▪  ▪  ▪
הפגנת השמאל. אין מקום להפגנות כאלה [צילום: פלאש 90]

אתמול בד-בבד עם הפרה מיידית של הסכם הפסקת-האש בידי חמאס וגם/או בידי ארגון מרצחים אחר מסוגו, דוגמת הג'יהאד האיסלאמי - קיים השמאל הקיצוני הפגנה נגד המשך המלחמה בעזה. מן הראוי לציין, כי ההפגנה לא נתמכה בידי מחנה השמאל המרכזי, דוגמת מפלגת העבוה וגם/או מר"צ. ההפגנה אורגנה, כל כולה, בידי מפלגת חד"ש, ארגון "לוחמים לשלום" ופורום הורים שכולים ישראלי-פלשתיני. הדגשה זו חשובה במיוחד, שכן אין מדובר בגופים וארגונים פוליטיים משפיעים מימין, משמאל וגם/או ממרכז הבמה הפוליטית. מדובר בגופים קיקיוניים ושוליים, שאף פעם לא זכו - בעבר - לתמיכת הרוב בישראל, בין אם דעותיו נוטות לכיוון השמאל ובין לכיוון הימין.
עם זאת, עם כל היותה של הפגנה זו שולית שבשוליות - לא ברור לנו, כלל וכלל, מדוע נתאפשרה הפגנה כזו, במרכזה של העיר, תל אביב, בהסכמתן המלאה של עיריית תל אביב ומשטרת מחוז תל אביב. ואל ייקל הדבר בעיניכם. המדובר הוא, בימי לחימה מתמשכים, כאשר הפגנה זו נערכה בעיצומה של המלחמה המתמשכת בעזה. בכל הכבוד הראוי ל"תפנוקי הדמוקרטיה", מהם שואפים ליהנות ארגונים קיקיונים, אלה וגם/או אחרים, הרי אין דמוקרטיה מוחלטת, ככלל ובימי מלחמה, אין היא קיימת - במלוא עוצמתה, בכל מקרה ומקרה - בפרט. בכל הכבוד ראוי ל"חופש הביטוי", ערך נאצל זה - והדברים אינם נכתבים בציניות - חייב לסגת אחור ולא להילקח בחשבון (וגם/או להילקח בחשבון בצורה מצומצמת ומאופקת), בעצם קיומם של ימי מלחמה אלה.
איש לא היה בא חשבון עם משטרת-ישראל, בכלל ועם מחוז תל אביב של משטרה זו, בפרט, אם הייתה היא מונעת - משיקולי ביטחון ובטיחות, גם יחד - קיומה של הפגנת השמאל, בתל אביב, בימי מלחמה אלה. איש לא היה מבקר, כלל וכלל, שיקוליה של משטרת-ישראל, לו הייתה מונעת קיום הפגנה, בעצם ימי לוחמה אלה, בכיכר המרכזית בעיר, שאין בקרבתה של מתחמים מוגנים וגם/או כל מתחמים ממוגנים של ממש.
לפני כחודש ימים דחה בג"ץ, על הסף, עתירתם של שני פעילי שמאל שעתרו נגד משטרת חיפה, שסירבה לתת להם רישיון לקיום הפגנה נגד המלחמה, בחיפה. המשטרה נימקה סירובה למתן הרישיון, בשיקולי ביטחון. בג"ץ - תוך שדחה העתירה על הסף - קיבל עמדת המשטרה על פניה ולא טרח לבחון, כלל וכלל, שיקוליה לגופם, בעצם סירובה למתן הרישיון המבוקש. פשוט כך. מפסיקתו הקצרה של בג"ץ, בדחיית העתירה עולה, כי ישנן תקופות וישנם זמנים, שבהם גם לבג"ץ אין עניין להתייחס למותרות, דוגמת חופש הביטוי ונגזרותיו.
בשעה 20:00, בהתאם ללוח הזמנים המתוכנן, הייתה אמורה להיפתח "עצרת ההמונים, של השמאל הקיצוני, שעיתון הארץ מהבוקר, מכתיר אותה, בכותרת: "אלפים הפגינו בתל אביב נגד המשך המבצע". אלפים? נשמע טוב. כמה אלפים בדיוק, שהרי ככל שהמספר עולה, יש לו - בהחלט - חשיבות? הארץ לא חשב שנתון זה, חשוב במיוחד. הידיעה עצמה נפתחת במשפט: "אלפי בני אדם הפגינו אמש בכיכר רבין בתל אביב...". ובכן, עברתי שם, רגעים מספר, קודם לשעה 20:00 בלילה וראיתי הנוכחות הדלילה בכיכר רבין. אפילו "קרחות" לא נוצרו בקהל המצומצם של המתגודדים בכיכר רבין, מן הסיבה הפשוטה שלא הייתה במקום צפיפות כה רבה שאפשרה יצירת "קרחות", מעין אלה. למה לא לכתוב האמת הפשואה לפיה, בקושי אלפיים אנשים (ובמקרה הטוב שלושת אלפים איש, מרביתם פעילי שמאל מובהקים ו"מקצועיים"), התרכזו להם, לפעילות שמאל שגרתית ומוכרת, אבל הפעם תחת הדגל של הפסקת המלחמה בעזה ותחת הנס המורם והסיסמה המוכרת והשחוקה: "יש דרך אחרת".
בשעה 20:04 הודיעו ברדיו על אזעקה בסופה ובמקומות אחרים. לא ברור לנו, כלל וכלל, מדוע לא עשה מפקד משטרת-ישראל שימוש בסמכותו החוקית ולא ביטל - על אתר - הרישיון להפגנה זו. נניח, לרגע, שהיו נורות רקטות ושאר מיני טילים לכיוונה של תל אביב. היכן היו מוצאים אותם אלפיים-שלושת אלפים מפגינים אלה מקום מחסה? מה היה קורה - מעבר למשמעות האבסורדית - אם היו נופלים שרידי רקטה וגם/או אם היו נופלים שרידי טיל במרכזה של כיכר רבין וגורמים למוות המוני? האירוע של אתמול חייב להדליק נורה דומה אצל נותני הרישיונות להפגנות, בימי מלחמה אלה. העובדה שלא ניתן לסמוך על האויב ועל הבטחותיו לקיים הפסקות אש, הינה שיקול ראשון במעלה, כסירוב לאפשר - באופן גורף ומוחלט - מתן רישיונות להפגנות, כל שהן, בימי מלחמה אלה.
ציינו, קודם לכן, כי בהפגנת השמאל נישאו שלטים לפיהם: "יש דרך אחרת". מהי דרך אחרת זו אנו מכירים, כבר שנים. עם זאת מדוע לשייך אותה למלחמה הנוכחית בעזה? כאן מתחיל ונגמר הפן הבלתי מוסרי של השמאל הקיצוני. אחד ממארגני ההפגנה, עומר קריגר, רואיין אתמול, ברדיו, ב"רשת ב", בידי השדרית, ליאת רגב. על שאלתה החוזרת ונשנית של שדרית זו, כיצד ניתן לטהר המנהרות בעזה, לא ידע הוא להשיב. הוא הודיע שישנם פתרונות, אבל לא ידע להצביע עליהם. בד-בבד דיבר הוא על קדושת החיים ועל כך, כי נשים, ילדים ואזרחים חפים מפשע נהרגים בעזה. משציינה בפניו ליאת רגב, כי צה"ל נוהג באופן מוסרי ביותר ומזהיר התושבים לפני פעולות צבאיות על כוונתו לנקוט בהם באזור מגוריהם - ובכך מסכן חיי החיילים, שכן החמאס יכול למלכד בתי מגורים ואזורים אלה - חזר הדובר על המנטרה, כי קיימת דרך אחרת. קיימת - אבל מהי דרך זו לא פירט, תוך שהניח שחזקה על צה"ל שידע מהי.
דעותיו של השמאל הקיצוני מוכרות וידועות לנו - עד לעייפה - מזה עשרות שנים. אין בדעות אלה כל חידוש והשמאל הקיצוני מקובע בהם, קבעון מחשבתי ופוליטי, כאחת. השאלה הנשאלת היא מדוע עושה השמאל הקיצוני שימוש בלתי מוסרי - בעליל - במלחמה, כמנוף למנף דעות ושחוקות אלה. יאמר השמאל הקיצוני דברו, באופן נחרץ וברור. לא נגד המלחמה בעזה והפסקתה מפגין הוא, אלא בעד החזרת כל השטחים ששוחררו/נכבשו (תבחרו אתם המינוח הראוי בעיניכם) בידי צה"ל, מאז מלחמת ששת-הימים. זוהי ההפגנה האמיתית של השמאל ובל יכסה ערוותו הפוליטית במלחמה, כדי לשוב ולמחזר דעותיו הפוליטית המוכרות, עד לזרא, בעצם ימי מלחמה אלה. דם חיילינו אינו מים והפגנות, מסוג זה, אין להן כל מקום, בעצם ימי מלחמה קשים אלה.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  27/07/2014   |   עודכן:  27/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפן הבלתי מוסרי של השמאל הקיצוני
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
גם תשובות לשאלות מוכרות לעייפה ל"ת
וינטר הניה  |  27/07/14 18:02
2
שמאלנים ממזרים לאללה ל"ת
שמואל מחזורי  |  27/07/14 20:14
3
את כל האמת,,,
גרינברג  |  27/07/14 20:20
4
המניע להפגנות השמאל הקיצוני
יהושפט הציוני  |  28/07/14 00:13
 
- כסף רב נשפך גם על סטודנטים
סתם אני  |  28/07/14 15:13
 
- פשוט צריך לבדוק מי מממן
תקציר  |  13/01/19 15:04
5
כן, הפגנה של אלפים!
יוסי פלס  |  28/07/14 00:33
6
קבוצת מיעוט המתחזה לרוב ל"ת
הרוב הדומם  |  28/07/14 03:11
7
יהיה הרבה יותר סקופי
אהרון שחר  |  28/07/14 19:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
יצחק מאיר
קבלת התביעה להפסקת אש הומאניטארית היא בראש ובראשונה אסטרטגיה ישראלית. דחייתה היא בראש ובראשונה אסטרטגיה חמאסית
רפי לאופרט
דומה ששוב חוזרת ארה"ב לדוג במים עכורים ולנהל פוליטיקה קטנה וקטנונית, שבה מראית העין וסיסמאות-סרק מקבלים חשיבות רבה בהרבה מטיפול נכון ומועיל בשורשי הבעיות
אברהם בן-עזרא
הפגנה נגד המלחמה בימי הלוחמה היא בלתי לגיטימית בשלטון דמוקרטי, בו יש למדינה החופש והמחויבות להגן על קיומה ולהבטיח את שלום אזרחיה, במיוחד כך הוא הדבר לגבי מלחמה ספציפית זו המתקיימת עכשיו ובה ממשלת ישראל הסכימה להפסקת אש אך כנופיות הטרור סרבו
יוסף עוזר
אשר וינשטיין
"תמונת מצב"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il