X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ביבי נלכד בתוך המלכודת של עצמו ושל הרטוריקה הבלתי נפסקת שלו במשך שנים רבות לתקשורת בחלקה, יותר נכון עיתונאים מסוימים ופרשנים מטעם, חלק משמעותי בהחלטה להורות לצה"ל להיכנס קרקעית אל תוך עזה
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו. במלכודת של עצמו [צילום: AP]

נתניהו נגרר אל הפעילות הקרקעית בעל כורחו. זו שוב "שעתם היפה" של אנשי הצבא, גנרלים בהווה ובדימוס, שועלי קרבות ומצביאים מפוקפקים, שבעזרת חלק מן התקשורת הישראלית, שעוד נזכיר את "תרומתה" בהמשך, הצליחו לגרור את ישראל למהלך מסוכן ובעייתי מאוד, שבסופו, גם שתי המטרות שלכאורה הציבה הממשלה בפני צה"ל לא תושגנה: לא חיסול כל המנהרות (הנה ציטוט מידיעה בערוץ 2 מפי הגבורה: "מבהיר... מי שהיה ראש המטה לביטחון לאומי, אלוף במיל' יעקב עמידרור, כי עד כה לא נמצא פתרון טכנולוגי יעיל להתמודדות מול התופעה ואומר שהאיום יימשך גם אחרי יציאת צה"ל מהרצועה"), לא חיסול כל ארסנל הטילים שבידי חמאס.
ולכל אלה התווסף עוד ממד מאוד מוכר ונוח לנתניהו: תמיכה ציבורית בנוסח "חיסול הטרור", מיטוט החמאס" ומיני דברי תעמולה זולים. ההתלהמות הנוראה כלפי כל מי שאינו חושב כפי שחושבים כל אלה שתמכו בביבי, בליברמן ובנט אשר מכרו להם שקרים על חיסול חמאס ומיטוטו, הפך להיות אויב העם, השקט יורים הדרדר לאלימות פיזית ואיומים, עד כדי אקסטזה לאומית.
רק מי שתולה דגל הוא פטריוט. התוצאה פשוטה: ביבי נלכד בתוך המלכודת של עצמו ושל הרטוריקה הבלתי נפסקת שלו במשך שנים רבות. אין תמה על כך שבעת שנדרשת ממנו מנהיגות, רגליו רועדות והמיליה הצבאי משיג את מבוקשו.
נחזור לציטוט מדברי עמידרור ונשלים אותו: "מודה גם עמידרור שבמתכונת המבצעית הנוכחית ברצועה לא תהיה כל דרך למנוע תקריות חדירה כגון זו שאירעה אמש". אז מדוע לא נשמע קולם של אלה אשר ידעו שלא ניתן למנוע תקריות חדירה ואז אולי טוב היה לא להיכנס קרקעית לעזה? מדוע כולם התיישרו לפי המודל הצבאי שהוכתב על-ידי הצבא וגנרלים בדימוס שלא הסתפקו במה שחיל האויר, חיל הים והארטילריה עושים אלא דחפו למבצע קרקעי כשאין סיכוי למנוע חדירה?
ואם לא מספיקות אמירות אלה, הנה לכם ציטוט מדברי אלוף פיקוד הדרום, אלוף תורג'מן כי "אנחנו נמצאים במרחק של ימים בודדים מלהשמיד את כל המנהרות ההתקפיות". ואני שואל: איך מיישבים את הסתירה הזו? הייתכן שמישהו אינו אומר אמת לציבור או מנסה לעבוד עליו? זה הרי לא יאומן!
כפי שהוזכר לעיל, לתקשורת בחלקה, יותר נכון עיתונאים מסוימים ופרשנים מטעם, חלק משמעותי בהחלטה להורות לצה"ל להיכנס קרקעית אל תוך עזה. התמונה שהוצגה בתקשורת הייתה חלקית, בלתי אמינה בעליל, ובמקרים מסוימים אפילו שקרית. מרבית המרואיינים, מאז פרוץ המלחמה ועד היום, הם אנשי צבא בדימוס שמרביתם שרתו בחילות שדה וחונכו על ברכי תורת לחימה מאוד מוגדרת.
הקרוסלה התקשורתית עליה עלו כמה מומחים בסיוע קרוב של אותם עיתונאים מטעם, הם שיצרו את האילוזיה שבמהלך קרקעי פשוט מאוד, קילומטר או שניים בתוך עזה, כל בעיית המנהרות תיפתר. כל יום, מהבוקר ועד השעות הקטנות של הלילה, אותם מומחים ועיתונאים לא הפסיקו להטיף למבצע קרקעי. תחילה דובר על מבצע מהיר, שהפך למבצע הרבה יותר מורכב, שהפך למלחמה רק שלפי הגדרות ממשלת ישראל זה עדיין מבצע.
אנשי מקצוע רציניים מאוד, דוגמת ראש אמ"ן לשעבר, זאבי פרקש, הגיחו לכמה דקות בודדות בלבד למרות שדבריהם היו הנכונים ביותר והריאליים ביותר. אז כאשר בונים תדמית של גוליית המסוגל לכל דבר, אין לצפות שהציבור יעקל את המציאות כמות שהיא. וכך הגענו למצב של תסבוכת קשה. ועדיין לא דיברנו על המישור המדיני.
בגלל כל אלה ועוד דברים אחרים שמוטב להותירם לאחר שהחיילים יחזרו מן החזית בשלום, על נתניהו להורות על הפסקת הפעילות הקרקעית, על הפסקת אש חד-צדדית, ולהמתין להתפתחויות. מה שהושג עד היום איננו מעט. כשהבוקר יעלה על עזה לאחר סיום המלחמה, יתברר לתושבים שחמאס הוביל אותם לאסון. למרות הפסימיות, לא מן הנמנע שתושבי עזה עוד יבואו ישבון מר עם חמאס.
ההתייצבות המוחלטת לצד החיילים נכונה מאוד. הם אנחנו ואנחנו הם. לא הם קובעי המדיניות. הם עושים את המיטב בתנאים קשים ביותר. לקברניטים החובה לתת מענה אמתי, לא להתלהם ולא לטעת בציבור אשליות שווא. בכל הכבוד הראוי למביני צבא וביטחון, עזה אינה איום על קיומה של ישראל.

תאריך:  04/08/2014   |   עודכן:  04/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו, תן פקודה!
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
ב 21/7/08 כתבת מאמר שכותרתו:
מזל שיש ארכיון.  |  4/08/14 10:13
 
- מבינים
כך  |  4/08/14 20:58
 
- אתה מוזמן לתקן ולהסביר,
תגובה סתמית.  |  5/08/14 15:39
2
תובנות
פסח  |  4/08/14 10:33
3
סוכן מס' 2804 של CFR –קראו ב-G
ראיספוטין-טיל400  |  4/08/14 13:58
4
כותב הכתבה מסלף את האמת
יגאל הירושלמי  |  4/08/14 14:06
 
- מציע
אנוכי  |  4/08/14 18:13
5
צ׳לו, מי ועל מה נתן לך דוקטורט
שולם  |  4/08/14 22:51
6
"שקר ייענה בשקר":לבנון השנייה
דודי30  |  5/08/14 07:13
7
מי שאין לו מה להציע שישב ביציע
אופיר  |  5/08/14 07:40
8
ביבי, לך לכל הרוחות, וקח אתך
חנה שרה-  |  5/08/14 17:25
 
- החברים שלך
סושין  |  5/08/14 19:59
9
עזה: גידול סרטני אלים
אלון פלג  |  5/08/14 22:21
10
קונצ׳רטו לצ׳לו
חבר תיזמורת  |  5/08/14 22:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
רפאל בוכניק
במציאות המזרח-תיכונית אין זה משנה כיצד אנו מנתחים את משמעויות מהלכינו מאחר שבפועל הצד שכנגד הוא זה המעצב את הדימוי שייקבע בתודעתו ויונחל בקרב המדינות הערביות והמוסלמיות. מטבע הדברים משכיל חמאס למנף את מסר הניצחון בראייתו ולהחדיר להט ומוטיבציה אצל גורמים רדיקאליים בעלי בסיס אידיאולוגי דומה שביסודו הכרעת מדינת ישראל בדרכים אלימות
עידן יוסף
הצבא חושף כי שלושת האופנועים שנמצאו במנהרה כשפניהם כלפי ישראל נועדו לשמש עזר לפיגוע קטלני כלפי תושבים בישובים בעוטף עזה    במנהרה נחשפו כמויות גדולות של טילים, פצצות מרגמה, נשק קל, לבנות חבלה ומשגרים
אלעזר לוין
מבצע צוק איתן כבר עלה 6 מיליארד שקל, והאוצר לא יוכל להסכים להקטנת ההכנסות ממע"מ ב-3.5-3 מיליארד שקל
איתמר לוין
נקבעו שלושה מסלולים מהירים למתן פיצוי לעסקים בטווח של עד 40 ק"מ מהרצועה    העסקים יוכלו לבחור גם במסלול איטי יותר להוכחת נזקיהם הספציפיים
איתמר לוין
הרב ישראל יצחק קלמנוביץ', העומד בראש רשת כוללים חרדים בבני ברק ובירושלים, טוען שחייל שייהרג יהיה קדוש, אך אם יחיה - יחזור לבצע עבירות חמורות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il