X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם ליזום ועדת חקירה על שנעלמו ההתלהמויות המטופשות של הנהגת מלחמת לבנון השנייה, הן של אולמרט ושר צבאו פרץ? ומה באשר לחלוץ הרמטכ"ל שהיה כנראה עסוק בענייניי מניותיו בבורסה דאז?
▪  ▪  ▪
מנהרות. לא מצדיקות ועדת חקירה [צילום: פלאש 90]

כבר לפני ימים לא מעטים נמצאו חכמי בלבולים, משוטים קטנים ועד חכמים גדולים ובעלי-סבר, ביניהם ממכובדי שורות המרואיינים הארוכות כשורת עם ישראל הנמלט בחורבה ממצרים, שדברו לינו הצופים בקריצה, ברמיזה ואף ברצינות שלאחר המלחמה תקום ועדת חקירה לחקור את מה שהם כינו "כשלי המערכה "צוק איתן".
עוד לא נדמו התותחים ולא גוועו שריקות הזעם של טילי החמאס, וכבר נמצאו החוגגים של המחדל הגדול של ישראל לדורותינו, מחדל "ועדות החקירה" למיניהן ולתקופותיהן.
לא בפעם זאת, לא כאשר המלחמה הקשה והמפרכת התנהלה לעיני כל אזרח פשוט וקטן הבנה או גדול הבנה, המודע מכבר לתוצאות הפסיקות של אותן וועדות שלא הועילו והצהיבו במגירות. כל החכמים שזומנו כחברים נכבדים לחקור מוצאות מלחמות בעבר הם אלה שעליהם נאמר מכבר, "מה הועילו בתקנתם?"
האם לאחר מלחמת לבנון הראשונה מנעו המסקנות הקשורות בהתנהלותו של אריק שרון את הפיכתו ביום אחר לראש ממשלת ישראל? האם צדקו מסיקי מסקנות אלה שחקרו לפניו את מחדלי מלחמת יום הכיפורים וקבעו כי האשם במחדל היה רב-אלוף דוד ואלעזר וזרקו אותו לכלבים?
הרשימה ארוכה. פה ושם אכן הוצעו הצעות נכונות, אפילו מדויקות. אך היו גם החטאות רבות מדי. והייתה גם מציאות שקברה את רוב המסקנות, לאחר שייסרו וועדות אלה את כולנו, וירדו לשורש חייהם של אנשים רבים שתרומתם הייתה עצומה למדינת ישראל.
כולנו ראינו את האיטיות המרגיזה לעתים ואת חוסר ההחלטיות שאפיינה את קברניטינו. אבל מה יש לחפור פה? לצורך זה לא צריך ועדת חקירה. בבוא יום, בבחירות הבאות מי שירצה יצביע עבורם או עבור יריביהם.
גם הניסיון המביש להעמיד את "פרשת המנהרות", כסיבה לוועדת חקירה, אינו מוצדק, מפני שכולנו היינו מודעים להן שנים רבות. רק איש לא שיער, גם לא המודיעין כי מדובר ברשת עכבישית מדהימה ומפתיעה, איום אסטרטגי שאין להקל בו ראש. גם לעניין זה לא צריך וועדת חקירה, שכן על מי מוטלת האחריות ידוע גם ידוע.
האם ליזום ועדת חקירה על שנעלמו ההתלהמויות המטופשות של הנהגת מלחמת לבנון השנייה, הן של ראש הממשלה אולמרט ושר צבאו פרץ? ומה באשר למר חלוץ הרמטכ"ל שהיה כנראה עסוק בענייניי מניותיו בבורסה דאז? להבדיל משלישיה זו פעלה הפעם ההנהגה, ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון יעלון והרמטכ"ל בני גנץ, כפי שראוי לצפות ממנהיגות של מדינה צודקת היוצאת להבטיח ביטחון אזרחיה. אצלה אלה לא נמצא שמץ התלהמות בהופעותיהם.
ועדיין לא הסתיימה המערכה הקרקעית ומצפה לנו כבר בפתח גם המערכה האחרת של התמודדות טורפנית עם העולם המערבי הקם נגדנו כשהוא מוזן בשקריהם של הפלשתינים. הפעם הגיבור ייצא מתוך מנהרת פתח ברמאללה; אבו מאזן כבר חופר בהתלהבות תחת יסודות מדינת ישראל לקוברה. לזה יקרא פרטנר?
ועוד לא דיברנו על קטר מדינת הטרור, ידידתה הגדולה של וושינגטון.

תאריך:  04/08/2014   |   עודכן:  04/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תפסיקו לבלבל במוח
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
להחזיר לאלתר את הרמטכ"ל גאלנט!
ע_הראל  |  10/08/14 11:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
מרק בריל
איתמר לוין
"הנשיא מודאג ומתוסכל", אומרת יועצת בכירה של ברק אובמה. הסיבה האמיתית לתסכולו צריכה להיות הקריסה המוחלטת של מדיניותו, אך הוא כה מנותק מהמציאות - עד שהוא פורק את כעסו על האי היחיד של יציבות, דמוקרטיה ופרו-אמריקניות
עידן יוסף
הצבא הכריז על הפוגה הומניטרית ל-7 שעות מ-10 בבוקר    יוזם הקמת חיץ שיורכב מגדר בלתי עבירה גם מתחת לפני הקרקע    "מיטוט חמאס לא הוגדר יעד"
עמי דור-און
הציבור מתחיל לתהות מדוע לא נערך צה"ל במועד וכראוי לסכנות של מלחמת המנהרות ולמצוא דרך מבצעית הולמת לבלימת מתקפת הרקטות
צ'לו רוזנברג
ביבי נלכד בתוך המלכודת של עצמו ושל הרטוריקה הבלתי נפסקת שלו במשך שנים רבות    לתקשורת בחלקה, יותר נכון עיתונאים מסוימים ופרשנים מטעם, חלק משמעותי בהחלטה להורות לצה"ל להיכנס קרקעית אל תוך עזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il