X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
בשלב כזה או אחר, אם זה לקראת החזרה לעבודה או מסיבות אחרות, עולה הצורך לשלב גם הזנה מבקבוק יש תינוקות עבורם המעבר בין יניקה מהשד לפטמת הבקבוק הינו חלק והם מוכנים לקבל את שניהם לעומתם, ישנם תינוקות אשר התרגלו לינוק ומסרבים לעבור לבקבוק
▪  ▪  ▪
מסרבים לעבור לבקבוק [צילום: AP]

הנקה הינה הדרך הטובה ביותר להזנת תינוקך. מעבר ליתרונות הבריאותיים הרבים הטמונים בה, ישנם היבטים נוספים כמו הקשר הייחודי הנרקם בין האם לתינוק בזמן ההנקה.
אם מחליטים להניק, בששת השבועות הראשונים לחיי התינוק רצוי לא לתת בקבוק, עד להתבססות ההנקה. על-מנת שלא לפגוע בהליך ההנקה וכדי שלא תיווצר העדפה של התינוק לפטמת הבקבוק ממנה החלב זורם ביתר קלות. לאחר תקופת ההסתגלות הראשונית שלך ושל התינוק, וכאשר ההנקה כבר מבוססת, את כאימא נהנית ממנה לא פחות מתינוקך.
בשלב כזה או אחר, אם זה לקראת החזרה לעבודה או מסיבות אחרות, עולה הצורך לשלב גם הזנה מבקבוק. יש תינוקות עבורם המעבר בין יניקה מהשד לפטמת הבקבוק הינו חלק והם מוכנים בשמחה לקבל את שניהם. לעומתם, ישנם תינוקות אשר התרגלו לינוק ומסרבים לעבור לבקבוק.
מה ניתן לעשות ואיך מתמודדים עם תינוק סרבן בקבוק?
כאשר את כבר מניקה בצורה שוטפת וטובה, כדאי לחשוף את התינוק לפטמת בקבוק ולחזור על זה בתדירות גבוהה. אפשר, למשל, להחליט שארוחה אחת ביום הוא יאכל מבקבוק. זה גם יאפשר לאביו או לאדם נוסף, להשתתף בהאכלתו ויוכל לפנותך למספר שעות ועם כל רגשות האהבה העזים לתינוקך הקטן תשמחי בוודאי לפסק זמן לצורך סידורים, פינוקים או בילוי עם הילדים הגדולים יותר.
מניסיון, תינוק הלומד כבר בגיל צעיר להכיר דרך אכילה נוספת מעבר לפטמת שד, קל לו יותר להיגמל מהנקה בעת הצורך. לכן, כבר במהלך חופשת הלידה ובעיקר לקראת החזרה לעבודה, כדאי לתת לו להציע לו הזנה מבקבוק.
אם חשוב לך להמשיך ולהזין בחלב אם, את יכולה להתחיל עם ארוחה אחת המכילה חלב אם שאוב בבקבוק, אחת ליומיים-שלושה. בדרך זו אין הפרעה לתהליך ההנקה, ולא צפויה פגיעה בכמות החלב. גם אם תבחרי שלא לשאוב ולהזינו בתחליף חלב, תוכלי להמשיך ולהניק ולשלב בין השניים. אם תתמידי על הזנה מבקבוק באופן קבוע, גופך יסתגל ויתאים את ייצור החלב לכמות המשתנה שהתינוק צורך.

הכותבת היא דיאטנית קלינית, מנהלת מדעית של מטרנה
תאריך:  04/08/2014   |   עודכן:  04/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זכי הלר
במד"א מטפלים מדי שנה בעשרות קריאות ביום צום תשעה באב, הידוע כאחד הצומות הקשים בשנה עקב החום הכבד    השנה, ישמרו כוחות מד״א על כוננות גבוהה הן בשל הצום והן בשל המצב הביטחוני    מד״א אף מנחה את החיילים לפעול בהתאם להנחיות הרבנות הצבאית הראשית בכל הקשור לשמירת הצום
איציק אליה
בהתקנה של ברז חדש חשוב להקפיד על תכנון נכון    חשוב להקפיד לקבע מראש את הכיור לשיש או למשטח    חשוב לרכוש מנגנון של הברז המותקן בתוך הקיר שיהיה איכותי מחברה וותיקה ורצינית
הרצל חקק
השנה זכו בפרס ברנר לספרות - שני ספרי פרוזה: ספרו של יוסי סוכרי "בנגזי - ברגן בלזן" וספרה של אסתי ג' חיים "אנשי פינות
לאה טרן
הפרס היוקרתי של אגודת הסופרים העבריים, שניתן השנה לפרוזה, ע"ש יוסף חיים ברנר התקיים השבוע בצוותא תל אביב. למרות המשך התקפות הטילים, וזאת בניגוד לאירועים אחרים, המתבטלים בשל המצב. דבר המראה על חוסנם הרוחני והתרבותי,ויש להוסיף, אף האמיץ של אנשי סיפרות ורוח, ביניהם גם הסופר הוותיק חנוך בר-טוב, שנכח בטקס
איתמר לוין
על העברת סמכויות מהשלטון המרכזי לשלטון המקומי, מאבק על מעמדו של היועץ המשפטי המוניציפלי ומדוע לא עבר חוק העיריות החדש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il