X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: רק בישראל יורים ועולים מדברים אמונה: פרשת וינטר - הכותרות והעוּבדות גַּלַּאי המנהרות - עלוּת מול תועלת עדנה סרוסי: בדם, אש וטבעת נישואין מע"מ 0: לא חכם לא צודק ולקינוח פסוקו
▪  ▪  ▪
טיסת החיילים של נפש בנפש. עולים ומתגייסים לצה"ל [צילום: קק"ל]

עושים עלייה
במלחמה בעזה צויין ניצחונה של ישראל בפרמטרים שונים. לא רק הגורמים הפיזיים, כמו השמדת מנהרות החמאס ותשתיותיו ויירוט הטילים, בצד מיעוט הפגיעות בנפש, היו בין מרכיבי הניצחון. לא פחות עלתה על נס העמידה המוראלית של העם ואיתנות העורף.
אך במסגרת הניצחון הפיזי והמוראלי כאחד דומה שהושמט מרכיב דומיננטי והוא העלייה לישראל. במיוחד ראוייה לציון העלייה מצרפת. גם אם הגורם העיקרי לעלייה זו הוא האנטישמיות הגוברת במדינה, אי-אפשר להתעלם מהיקפה המדהים. כ-3500 יהודים עלו מתחילת השנה, ובכללם 1000(!)עולים במהלך המלחמה. הם מהווים ללא ספק את כוח המחץ של ישראל המנחית מכה ניצחת לחמאס שמבקש להשמיד את היהודים. אלף למטה כבר אמרנו? כה לחי.
מדברים מהשטח
כזכור, דברי החיזוק באמונה של אל"ם עופר וינטר, מפקד מבצע 'צוק איתן', לחייליו לקראת המלחמה בעזה, עוררו סערה תקשורתית בגנות דבריו. ומה הפלא. נכון, הביקורת נגד אמונה בצבא יוצרת רייטינג גבוה. אולם מתברר שהשטח דיבר אחרת. המבקרים החריפים לא היו אלא מיעוט קולני אנטי דתי, המחפש כותרות. אך עובדה היא שבשטח היה ביקוש גבוה לתשמישי קדושה בקרב החיילים, ובכלל זה לציצית, תפילין וספרי תהילים. הציבור הרחב התגלה כציבור מאמין, הצמא ליהדות.
דומה כי במלחמה זו, כמו במבצע 'שובו אחים' לאיתור הנערים החטופים, התקיימו דברי הנביא זכריה: "והיה ביום ההוא ושילחתי רעב בארץ - לא רעב ללחם ולא צמא למים, כי אם לשמוע דברי ה'".
מהדורה חוזרת
הטענה הנשמעת מפי מקורות בכירים על בזבוז מיליארדי שקלים ברכישת גלאי המנהרות האם אין היא מזכירה מהדורה חוזרת של טענה דומה על ירידת מיליוני שקלים לטמיון ברכישת מערכת כיפת ברזל? מתברר שדווקא במבצע 'צוק איתן', עם שכלולה, הופרכה טענה זו מכל וכל, והוּכחה יעילותה של המערכת שהצילה חייהם של רבים .
אז נכון שכאן מדובר בעלות גבוהה יותר, אולם יש להניח כי כדאיותה של המערכת לגילוי מנהרות תצדיק את ההשקעה הכלכלית, והתועלת את עלותה היקרה. ובא לציון גואל.
האהבה המנצחת
דומה שעדנה סרוסי, ארוסתו של החייל הדר גולדין ז"ל, ריגשה את כל עם ישראל באהבתה ונאמנותה ללא סייג למי שהיה אמור להיות בעלה לעתיד. אולם התופעה המיוחדת היא ישיבתה שבעה על ארוסה כדין אלמנה. אפילו השמיים אינם הגבול לאהבה.
לא מכבר פורסמה במוסף 'שישבת' כתבתה ההומוריסטית של אלמנת חייל צה"ל המגיבה בחיוך דק ומשעשע לתגובות סטריאוטיפיות של הסביבה למצבים שונים של אלמנותה. אך אם לשפוט ספציפית לגבי סרוסי, נראה שהמסר של אותה כתבה לא נקלט ולא הופנם דיו בחברה. אחרת הנשמות הטובות בקרב מנחמיה היו מבינות שנכון לעכשיו סרוסי, הנתונה בשלבי אבלות על חתנה שנקטף ממנה, זקוקה להזדהות עם אֶבלה ולגילוי אמפתיה למצבה הנוכחי, ולא לדאגה לחתן בעתיד.
ככלל, ראוי לציין לשבח את שדרוג הטיפול של צה"ל במשפחות השכול והרחבתו גם לארוסות החללים, כמו במקרה שלפנינו.
לא חכם
האם משרד האוצר הפך למשרד ליחסי ציבור? לפחות כך נראה אם לשפוט לפי התנהגות השר יאיר לפיד, המתרסק בסקרים, ומאבד כמעט מחצית מהמנדטים שלו בבחירות, ולכן מבקש להעביר את תוכנית 'מע"מ 0' בכל מחיר (תרתי משמע).
אז מה אם עלותה של המלחמה בעזה למשק היא 15 מיליארד שקלים, ולא ברור עדיין מהם מקורות המימון שלה. ומה כבר לא נֶאמר על התוכנית היקרה הזאת שהיא לא צודקת כלכלית, ובוודאי לא חכם להעבירה בעיתוי הנוכחי, אבל העיקר התדמית של ג'וניור השר. בשיטת 'שמור לי ושמור לך' הוא גם זוכה לגיבוי של יו"ר ועדת הכספים, ניסן סמוליאנסקי מהבית היהודי, אשר זקוק לאישור תקציביו הנדיבים בהתנחלויות. טובת המשק? תשכחו מזה לטובת האינטרסים האישיים והפוליטיים של ח"כינו ושרינו הנכבדים.
האם מר לפיד לא למד עדיין את הכלל, שאי-אפשר לעבוד על כל הציבור כל הזמן, וכי הציבור לא יקנה עוד את הסחורה המזויפת הזאת, כפי שלא קנה את תמיכתו של השר בחוקים פופוליסטיים קודמים?
על חוד הלשון
המנהרות בעזה נחפרו במשך 5 שנים - מִנְהֶרֶת הזמן
מפקד חטיבת גבעתי במנהרות עזה - מַחַ"ט בערימת השַחַת
שתיקת המיקרופונים בצבא - גלי אֶלֶם
מציאת שרידי גופות בעזה: עור בקצה המנהרה
הצפון מארח את משפחות הדרום: כן לקן
השדרן הנינוח: טייק איט איזי (מָן)
מחלת הכינמת (רְאו הוזהרתם): בְּנֵה כינךָ
פסוקו:
תהילים נגד טילים; כיפה נגד כיפה; ותפילין נגד פלילים.

תאריך:  13/08/2014   |   עודכן:  13/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
הדר פרבר
שר החוץ בראיון לג'רוזלם פוסט: כל עוד חמאס שולט בעזה אי-אפשר להתקדם    הלגיטימיות של אבו מאזן אינה קיימת    הסכסוך אינו עם הפלשתינים אלא עם העולם הערבי    "לא" לזכות השיבה
עמי דור-און
היום, בשלבים המתקדמים של הדיון על הדרך הנאותה להפסקת הלחימה, חשוב להעלות לדיון את התביעה הציבורית המושמעת בחוגים רחבים, כי על צה"ל "לכבוש את עזה" כדי להשתלט על כל מוקדי הטרור ולחסל את האיום המנהרתי והרקטי, וגם מה עלול להיות המחיר הפרסונלי של הכיבוש הקרבי הזה
עידן יוסף
בקהיר מתחדש המשא-ומתן העקיף בין ישראל לחמאס    דיווחים סותרים על התקדמות במו"מ    בחצות אמורה לפקוע הפסקת האש    החמאס: הצעות ישראל אינן עונות אפילו על 5% מדרישותינו
איציק וולף
במקום ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שבוטלה שוחח ראש הממשלה עם השרים ליברמן, לפיד, ארדן, לבני ובנט ועדכן אותם על פרטי המגעים בקהיר    שר הביטחון: הלחימה בצוק איתן עוד לא הסתיימה, ייתכן שהאש תתחדש ביום רביעי בחצות
איתמר לוין
מבקשת מבג"ץ לדחות את העתירה בנושא ומדגישה שאין קשר בין הכרזה שכזו לבין היקף הפיצויים שייתנו על הנזקים שנגרמו במהלך המבצע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il