X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חייבים לחשוב מחוץ לקופסה, למצוא פתרון לא שגרתי אם חמאס בפעם הבא יפר את הפסקת האש - להפתיע אותו, פשוט לא להגיב אם כבר יש לנו כיפת ברזל - שתגן על האזרחים
▪  ▪  ▪
יש לנו כיפת ברזל [צילום: AP]

מעולם לא סברתי כי כיפת הברזל היא הברירה הטובה לישראל. כל פעם שאני שומע שבחים לעמיר פרץאשר ביותו שר הביטחון קיבל החלטה ללכת על זה - אני מושך בכתפיים בספקנות. עמיר פרץשידוע בעמדות ההגנתיות שלו שמע בעצת אחיתופל, אימץ אותה, וכרגע אנחנו משלמים ביוקר על הטעות שלו.
אין לנו כיפת ברזל למנהרות - אז ברגע שהבנו שהן מהוות סכנה ממשית לאוכלוסייה האזרחית - צה"ל נכנס ללא היסוס וחיסל את המנהרות תוך שהוא מתעלם מדעת הקהל העולמי המרחם על האזרחים של עזה. שילמנו מחיר יקר בחיי חיילים - אבל כולם מבינים שזה התנאי לחיינו בארץ ישראל. אפשרות אחרת - לברוח מכאן.
כל אלה שמותחים ביקורת על ישראל על הרג האזרחים בעזה, מדגישים שכמעט ואין קורבנות מהצד שלנו, כלומר, אנחנו יוצאים אשמים בכך שיש לישראל מערכת כיפת ברזל. לו לא הייתה לנו ההגנה נגד טילים, אחרי מטח רציני ראשון או שני צה"ל היה נכנס לרצועה ומסלק את הסכנה אחת ולתמיד - וזה היה קורה לפני שחמאס היה מצטייד ברקטות המסוגלות להגיע לתל אביב ולחיפה. והעולם היה מבין אותנו.
אני איש פרגמטי ולא בוכה על החלב שנקנה למרות שיש לנו רגישות נוראית ללקטוז. כרגע אין טעם להתווכח, עדיף לחשוב מה עושים במצב הנוכחי כאשר יש בידנו את מערכת כיפת ברזל הארורה.
ראשית כל חייבים להבין כי חמאס יורה רקטות לא במטרה להרוג יהודים. הוא כבר למד שלא מצליח לעשות זאת. זה נשמע פרדוקסאלי אך הוא יורה בכוונה להרוג פלשתינים, רצוי - ילדים ונשים. הוא יורה תוך ציפייה שצה"ל יגיב - וצה"ל בצייתנות עונה על ציפיותו.
חמאס זקוק לקורבנות בקרב האוכלוסייה שלו כי יש לו בת ברית חזקה, כל יכולה - דעת הקהל העולמי, אשר פועלת על הדלק ששמו - ילדים ונשים הרוגים. חמאס יודע שישראל חסרת אונים מול דעת הקהל - וניתן לסחות ממנה הישגים מדיניים רבים - בלי להתחייב לפירוז.
מה ניתן לעשות בתנאים אלה?
חייבים לחשוב מחוץ לקופסה, למצוא פתרון לא שגרתי. אם חמאס בפעם הבא יפר את הפסקת האש - להפתיע אותו. פשוט לא להגיב. אם כבר יש לנו כיפת ברזל - שתגן על האזרחים. את תושבי עוטף עזה להעביר באפן מסודר לזמן מה למרכז, לצפון, ולהראות לכל העולם, מי באמת כאן התוקף. אם נצליח להחזיק מעמד שבוע שבועיים בלי הפצצות מעזה - ייתכן שדעת הקהל העולמי תשתנה; בהעדר קורבנות חדשים - אולי קשה יהיה לחמאס להמשיך בירי רקטות? והוא יפסיק לבד בלי שיקבל הישגים מדיניים - קרי: אפשרות להתחמש ללא גבולות ולהתכונן לעימות הבאה עם ישראל בסבב אלים יותר, מדמם יותר, מסוכן יותר?
כדי שהמהלך יצליח הממשלה צריכה גיבוי מצד האוכלוסייה. זה הפן היחיד שנראה לי בעייתי. כי יש לנו עוד חזית - התקשורת שלנו, שמנצלת כל אירוע כדי לנגח את הממשלה, ובימי שקט והפוגה מבוקר עד לילה משדרת רק תלונות וקובלנות של תושבי עוטף עזה שלא מרוצים ממשך המערכה, מהתגובה הלא חזקה דיו של הצבא.
ננסה להסביר לעם שזה הרגע הנכון להמר - כי חמאס ספג מכה קשה, הוא מבודד, הוא נשאר ללא מנהרות, הוא חייב הסברים לתושבי עזה על החורבן. ולנו קל יחסית להסביר לכמה ממנהיגי העולם שלא נוכל להסיר מצור מעזה כל עוד חמאס יורה גם כאשר אין תגובה ישראלית.
אם נצליח להשקיט את המצב בלי שחמאס יקבל הקלות במצור - ייתכן שנצליח לדבר על פרוז עזה ברצינות.
שיטות מוכרות לא הועילו. חייבים לנסות משהו חדש.

תאריך:  16/08/2014   |   עודכן:  16/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לחשוב מחוץ לכיפת ברזל
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
לחשוב מחוץ לצוק
אהרון שחר  |  17/08/14 00:27
2
מחוץ לקופסא - בקרת איכות:
ש.י  |  18/08/14 14:27
3
פתרונות ברזל לטרור רצחני אכזרי
דודי30  |  19/08/14 00:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
איציק וולף
ראש הלשכה המדינית של חמאס אינו מוותר על הדרישות של ארגונו לנמל ימי ולנמל תעופה עצמאיים ברצועת עזה    אנחנו רוצים נמל משלנו, שדה תעופה משלנו והדרישה המרכזית - לסיים את הכיבוש ואת מפעל ההתנחלויות
יואב יצחק
עו"ד מולכו, הנציג הבכיר של נתניהו למו"מ העקיף עם החמאס, נמנע לצאת למצרים בימים רביעי-חמישי    הסיבה לכך: חילוקי דעות, כולל עם נתניהו
רבקה שפק ליסק
מספרם של הנפגעים העזתיים שאינם מעורבים בלחימה הוא זעום לעומת מאות האלפים שהמערב חיסל במלחמותיו או מאות אלפי החפים מפשע, מוסלמים ובני דתות אחרות, שמוסלמים רוצחים ברחבי העולם המוסלמי
יוסף מנדלביץ
בגיחות קצרות לשטחי הכינוס, להצטיידות הטנק בתחמושת ולתיקונים, אברהם יצחק היה מתקשר אלינו בטלפון של המ"פ. כל שיחה כזאת הייתה מתנה מן השמים. אמו ביקשה ממנו שיציית לכל הוראות הבטיחות, ואני ביקשתי ממנו שכל יום יקרא פרק תהילים
עופר וולפסון
העיתון המצרי "אל-שורוק" פרסם את מסמך הטיוטה המצרי לישראל וחמאס, לצורך הגעה להפסקת אש כוללת    בין תנאיו: ביטול רצועת הביטחון ופריסת כוחות הרשות הפלשתינית בגבולות, פתיחת המעברים לרצועה וסיוע רב-צדדי לשיקום ההרס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il