X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כיצד אומת האיסלאם מטעה את המערב, וכיצד ומדוע המערב שמח להיות מוטעה ולחזור לחיות בחלום המדריך המלא להיגיון של השיטיון
▪  ▪  ▪
אידיאולוגיה קיצונית [צילום: AP]

האיום הנורא מצד הארגון שנקרא עדיין בטעות דאעש למרות שאנשיו כבר הסבו את שמו לד"א (המדינה האיסלאמית, الدولة الاسلامية, אלדוולה אלאיסלאמיה)) מעורר אצלנו תקווה כי המערב עומד להתעורר מתרדמתו, ויתחיל להבין את מה שאנו טוענים כבר שנות דור. זה לא קרה כשהעולם גילה את אל-קאעידה ב-2011 וזה לא יקרה גם כעת.
הרדמת הציבור
נמשיך מהעניין שהתחלנו בו - ההתעלמות משם הארגון. בעולם עדין נהוג לכנות אותו ISIS. זו טעות כפולה. לא רק שמתעלמים מהעידכון של השם, אלא מניחים באופן לא מדויק שהכוונה המקורית הייתה רק לעירק ולסוריה. אלא שהשם המקורי התייחס לעירק ול"אלשאם" או בלי 'ה' הידיעה הערבית "שאם". זה אינו שם של שום מדינה. "שאם" הוא מונח גאוגרפי שמופיע כבר בקוראן, והוא מתייחס באופן כוללני לכל האזור שמצפון לחצי-האי ערב.
כלומר, כבר מלכתחילה השאיפה הייתה לשלוט בכל המזרח התיכון. אבל זו עדיין הטעיה "בקטנה".
קיימות עוד הרבה הטעיות. אחת המפורסמות היא ההתייחסות הנפרדת, והחשיבות שמייחסים במערב לכל ארגון וארגון בנפרד. המערב מתעלם מכך שהגבולות בין הארגונים האיסלאמיים הם מטושטשים מאוד.
בפועל מדובר בכנופיות של מוסלמים בעלי אידאולוגיה קיצונית שמצטרפות לפי הצורך לארגונים בעלי שמות שונים, שצצים ומשנים שמות חדשים לבקרים. אנשים שאומנו על-ידי אל-קאעידה, יופיעו במועד אחר תחת דגלו של ד"א, אחרים שאומנו על-ידי חמאס, יתנדבו כעבוד זמן לסייע לאחים המוסלמים בחצי-האי סיני ובמקומות אחרים במצריים. אל כל אחד מארגונים אלה יכולים להגיע מתנדבים מוסלמים ממדינות אירופה, שעל-פי הצורך יחליפו נאמנות ארגונית ובבוא העת יחזרו לאירופה ויתחילו לארגן את הפעילות הג'יהאדיסטית שם.
יש מכנה משותף לכל הארגונים הללו, שבמערב מעדיפים להתעלם ממנו. כולם מונעים על-ידי האידאולוגיה הקיצונית שפותחה בתחילת המאה העשרים על-ידי חסאן אל-בנא, סיד אבואלא עלי מודודי, וסייד קוטב. זו האידאולוגיה המניעה את האחים המוסלמים על כל גלגוליהם בכל העולם כיום, לרבות החמאס, אל-קאעידה, ובאופן מושאל גם התנועות המקבילות של האיסלאם השיעי כמו החיזבאללה. כולן כופרות בדרכי החיים המערביים, לרבות כל הישויות המדיניות שלהם, ושואפת להקים במקום כולן ח'ליפות איסלאמית עולמית.
כל ויכוח או מלחמה פנימית בין הארגונים הלכאורה שונים הללו (מעבר למחלוקת הסונית-שיעית) היא רק עניין של פוליטיקה פנימית, בערך כמו זו שקיימת (להבדיל!) בימין בישראל בין האיחוד הלאומי לעוצמה לישראל.
הציבור שרוצה לישון
אני יכולה להמשיך כך שעות ולספר לכם על הטעיות נוספות כמו הפרשנויות הרומנטיות של המונח "ג'יהאד", או השטות הקרויה "דרג מדיני" לגבי ארגוני טרור, או האוריינטליזם של אדוארד סעיד, ועוד ועוד. עדיין תשאלו את השאלה - מי קונה את כל הבלופים הללו?
כדי להבין מי קונה, יש להבין את המנטליות המערבית הנפוצה ברוב ארצות המערב, ואפילו מעט בישראל.
תרבות השפע הקלוקלת השלטת במערב יצרה תפיסת העולם אגוצנטרית. כל אחד רוצה שיניחו לו לחיות את חייו למען ההנאות העכשוויות שלו בלי לדאוג לאף אחד אחר. העבר מת, והעתיד מעניין רק עד גבול תוחלת החיים הצפויה של אותו אדם.
אין דאגה לדור העתיד משום שאותו ציבור רחב מאוד במערב כלל אינו טורח ליצר דור עתיד, ולא כל שכן לדאוג לו. אין דאגה לקהילה או לאומה. אכול ושתו ודאג שצרות של אחרים לא יחדרו לבועה המאוד אישית שלך.
גם השמאל הכלכלי שהתפתח כיום במערב שונה מזה המובן לנו. עקרונות המוסר היהודיים, מלמדים אותנו שאדם ששפר מזלו, ראוי שייתן דעתו לסייע גם לאנשים שמזלם שפר פחות. צורת חשיבה זו זרה לחלוטין לשמאל המערבי העכשווי. עבורו המדינה צריכה לדאוג לו, פשוט משום שיש לו כוח פוליטי לגרום לכך שהמדינה תצטרך לדאוג לו כדי שהוא יוכל להמשיך בחיי הנוחות האישית שלו ללא כל דאגות או הטרדות. מהיכן המדינה תיקח את הכסף כדי לדאוג לכולם? זו לא בעיה שלהם.
הציבור האגוצנטרי הזה דווקא מודע היטב לציטוט המפורסם של צ'רצ'יל: "הפייסן הוא אדם שמאכיל את התנין, ומקווה שהתנין יאכל אותו אחרון". אלא שכל מה שציטוט זה גורם לו לעשות הוא לדאוג שיהיה מספיק אוכל להאכיל בו את התנין כל זמן שצריך, שזה כמו שאמרנו -בתקופת חייו שלו בלבד. מה יהיה אחר-כך למדינה שלו, לאירופה? מה קורה בשאר חלקי העולם? מעניין אותו רק במידה שיש שם תנין להאכיל או מישהו שאפשר לזרוק לתנין. במיוחד אם התנין הזה חולש על אספקת נפט שחיונית לסבבה של האגוצנטריסט במערב.
העובדה שבצורה כזו הם חיים על זמן שאול, גם מבחינה כלכלית וגם מבחינה מדינית אינה מטרידה אותם, כל זמן שהם שואלים מספיק זמן לתקופת חייהם. הדבר נכון במיוחד לגבי פוליטיקאים, שמייצרים פתרונות שיכולים להחזיק מעמד רק עד תום הקדנציה שלהם.
הדבר שהכי מפחיד אותם הוא שבוקר אחד הם יקומו ויגלו שהזמן השאול אזל, והם צריכים לוותר על צורת החיים שלהם, לפתור את הבעיה מיסודה, במקום רק לדחות אותה, להילחם, להיאבק על קיומם, והחמור מכל - להיזקק לאותם אנשים שעד אותה עת מאבקם כלל לא עניין אותם.
לכן הם קונים כל בלוף שמדחיק את הצורך שלהם להתעורר ולצאת מהבועה הוורודה שהם בנו לעצמם. אם הם לא יאמינו לשקרים הללו הם יצטרכו להתחיל לפעול, להתאמץ, להיאבק, להזיע. אז למה להם?
צר לי, אבל אין לי בשורות משמחות היום. לא יהיה טוב לפני שיהיה איום ונורא. או כפי שביטא זאת ג'ורג' אורוול עוד ב-1945: "הנקודה היא שכולנו מסוגלים להאמין בדברים שאנחנו יודעים שהם לא נכונים, ולאחר מכן, כאשר הם סוף-סוף התבדו, בחוצפתנו לסובב את העובדות כדי להראות שאנחנו צודקים. מבחינה אינטלקטואלית, אפשר להמשיך את התהליך הזה לזמן בלתי מוגבל: המבחן היחיד לכך הוא שבמוקדם או במאוחר אמונה כוזבת נתקלת במציאות מוצקה, בדרך כלל בשדה קרב".

תאריך:  16/08/2014   |   עודכן:  16/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פיהוק ושמו דאעש
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
כאילו ד"א
אהרון שחר  |  17/08/14 00:38
 
- לא חייבים לקצר. אפשר פשוט לומר
המדינה האיסלאמית  |  19/08/14 20:08
2
דבר דבור על אופניו.
אוונגארד  |  17/08/14 02:41
3
פרטים על הכותבת
קורא מהדרום  |  17/08/14 17:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
איציק וולף
ארגוני זכויות אדם מדווחים על טבח ברוטלי שביצעו האיסלאמיסטיים של דאעש באזור דיר א-זור    ערפו ראשיהם של מאות מבני חמולת א-שעטיאת
עופר וולפסון
הבעת החשש מארגון הגי'האד הקיצוני מגיע דווקא מפיו של מנהיג ארגון הטרור החיזבאללה הפועל בלבנון    כוחות דאעש כבר השתלטו על אזור קטן בלבנון
אביתר בן-צדף
גורמים בקונגרס ובסנאט - גם מהמפלגה הדמוקרטית - מבקרים את הססנות הנשיא, שהמיטה נזקים רבים    בין השאר ציינו המבקרים כי לארצות-הברית אין אסטרטגיה להתמודדות עם איומים כמו המדינה האיסלאמית
איציק וולף, אריאל י' לוין
חיידר אל-עבאדי הוא ראש הממשלה הבא    משימתו המרכזית: להרכיב קואליציה שתוכל להילחם נגד דאעש
הדר פרבר
הפנטגון: נשארו במקום מעט מאוד אנשים וחלקם אינם רוצים לחזור, אך מצבם טוב ממה שחשבנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il