X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אינני יודע אם מישהו ביצע אי-פעם מחקר מדעי אך ניתן להעריך שאחוז אנשי השמאל בקרב אנשי הרוח והאומנים הוא רב יותר משמעתית מאשר בקרב אנשי המדע והתעשיה והשאלה היא מדוע?
▪  ▪  ▪
מתנהלים מהבטן [צילום: AP]

מדוע ניתן לומר מבלי לחקור לעומק שאחוז אנשי השמאל מקרב אנשי הרוח והאומנים, הוא רב יותר משמעותית מאשר בקרב אנשי המדע והתעשיה?
ובכן לטעמי יש סיבה בולטת לכך, עולם הרוח ועולם האומנות מחליט על-פי אינטואיציה, על-פי הרגשת בטן, ועולם המדע והתעשיה מחליט על-פי מחקרים ועובדות.
תשאל איש שמאל מדוע הרוצחים מהחמאס הם בני שיח והאחים שלנו מתפוח ויצהר אינם, הוא ישיב שזה בגלל שתפוח ויצהר הם אויבי השלום, ואז תשאל אותו אז איך אתה רוצים לדבר עם החמאס, והוא יענה ששלום עושים עם אויבים, והרי לנו תרתי דסתרי, אבל כבר אמרנו אנשי השמאל מרחפים בשמים ומדברים מהבטן ולכן אי-אפשר לצפות מהם לקו הגינוי או קו רצוף ועקבי השוקל את החלופות, מצביע על יתרונות וחסרונות, ובוחר או ממליץ החלופה המיטבית.
תנאי הכרחי
אנו רואים כאן באתר אנשי שמאל החוזרים ואומרים "זה לא ייגמר עד שנדבר" ומה משמעות המשפט? זה בדיוק כמו המשפט "לא נאכל עד שנגיע למלון" כלומר אנו מצפים שמשהוא יקרה ומפרטים תנאי הכרחי ומספיק להתקיימותו. ברגע שנדבר, בלא תלות בתנאי אחר הסיפור ייגמר.
ומהי האמת? האמת היא ש"זה לא ייגמר בלי שנדבר". כלומר, הדיבור הוא תנאי הכרחי לגמירה אך לגמרי לא מספיק, כי זה לא ייגמר בלי שנדבר, וזה לא ייגמר בלי שתפסיק ההסתה, וזה לא ייגמר בלי מלחמת חורמה בטרור וזה לא ייגמר אף בלי ששכנינו יכירו בנו כמדינה יהודית, הבית הלאומי של העם היהודי.
כל סטודנט להנדסה יאמר לנו ש 3 זוויות שוות במשולש הם תנאי הכרחי לחפיפת משולשים אך לא תנאי מספיק, לעומת זאת 3 צלעות זהות במשולש הם תנאי הכרחי ומספיק לחפיפה. לעומתו סטודנט לספרות יאמר בדרך כלל שחפיפת משולשים הוא נושא היסטורי ומאד כואב, ואת כל העניינים של הכרחי ומספיק גם הם נשכחו אי-שם בכיתה ח', וזו בדיוק הסיבה לדעתי מדוע אנשי הרוח מרחפים בד"כ ואנשי המדע הם עם שתי רגליים על הקרקע, בד"כ.
ומכאן כל מי שתבונה בראשו שוכח מהמשפט הריקני "זה לא ייגמר עד שנדבר" ואם מאוד חשוב לו להדגיש ששיחות שלום מחייבות שיחות (מה שברור מאליו) יאמר "זה לא ייגמר בלי שנדבר" וההבדל ביניהם שמים וארץ, מה שמרבית אנשי הרוח, לדעתי, לא יבינו.

תאריך:  17/08/2014   |   עודכן:  17/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זה לא ייגמר בלי שנדבר
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
התשובה לשאלתך: ד"ר יאיר לפיד.
אהוד פרלסמן  |  18/08/14 00:29
2
אפרים, זה משפט מקוצר...
מגיב ותיק  |  18/08/14 01:26
3
לדבר עם מיליציית טרור רצחני?
דודי30  |  18/08/14 12:59
 
- זה בדיוק מה שאמרתי, תקרא!!! ל"ת
ה.א  |  18/08/14 15:54
4
התשובה פשוטה
פשוטה  |  18/08/14 13:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
עידן יוסף
מה הדבר שכל כך הפריע לממשל אובמה שבגללו עיכב משלוח נשק לישראל? ד"ר אורי מילשטיין מסביר מדוע לצה"ל לא היה כל סיכוי להשיג את יעדיו    "הפעיל אמצעי לחימה באופן יעיל מדי נגד יעד לא נכון"
דפנה נתניהו
עוד המצאה בלתי מוסרית מבית היוצר של השמאל    "מבחן התוצאה" מאפשר (שלא לומר נועד) להתעלם מן הכוונות והמטרות של אנשים במעשיהם
יובל ברנדשטטר
על דור המדבר של הסוגדים לו    כל התוצר הכלכלי של גוש חוטף עזה שווה לתוצר של אחד מבנייני עזריאלי. זול יותר לפנות את הגוש מאשר למגן אותו
איתמר לוין
נאומו של דוד גרוסמן היה אוסף של טענות מסיתות, מתלהמות, בדיוניות ובעיקר שקריות. מתברר שדווקא השמאל הוא שלוקה באותם חטאים בהם הוא מאשים את הימין: ניסיון לסתום פיות ולכפות את דעת המיעוט על הרוב
איתן קלינסקי
מציאות של חממה לתנועות דתיות קנאיות, להצמחת דור אחר דור של שנאה חסרת מעצורים    נמל ימי ואווירי ופתיחת המעברים היבשתיים תוך כדי פיקוח בינלאומי מוסכם הוא אינטרס ביטחוני ישראלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il