X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חלון ההזדמנויות לעליית 500,000 עולים ב-5 שנים מרוסיה, מאוקראינה, מגרמניה, מצרפת, מאנגליה, מבלגיה, מהולנד, מהונגריה, מארגנטינה ועוד פתוח לרווחה עקב החרפת האנטישמיות
▪  ▪  ▪
חלון הזדמנויות [צילום: פלאש 90]

למעלה מ-5,000 עולים הצפויים להגיע השנה מצרפת ויותר מ-1,000 העולים שהגיעו בזמן המלחמה בעזה מהווים שינוי מעודד בפעילות משרד העלייה. אבל, פוטנציאל העלייה רחב ממדים הרבה יותר.
גל האנטישמיות באירופה, הניזון משורשים אנטישמיים עתיקי ימים והגירה מוסלמית מסיבית המאיימת על הצביון הערכי באירופה, מחייב את המדינה היהודית לשנס מותניים ולהביא ליצירת (ולא רק קליטת) גל עלייה משנה-משחק, באמצעות מדיניות עלייה פרו-אקטיבית בהנהגת ראש הממשלה.
ראשי הממשלה בן-גוריון, אשכול ושמיר ראו בעלייה את בבת עינם ויזמו מדיניות עלייה פרו-אקטיבית למרות התנגדות פנימית ובינלאומית. הם פעלו והביאו לעלייה מסיבית ולא לטפטוף של מספר עשרות אלפי עולים לשנה.
מדיניות עלייה פרו-אקטיבית היא המשך ראוי למלחמה בעזה, המדגיש אופטימיות ונחישות, קורא תגר על איומים, ומפגין יכולות, יצירתיות ואמון בחיוניות ארוכת-הטווח של ישראל: "כאשר יענו אותו, כן ירבה וכן יפרוץ".
עלייה פרו-אקטיבית
חלון ההזדמנויות לעליית 500,000 עולים ב-5 שנים מרוסיה, מאוקראינה, מגרמניה, מצרפת, מאנגליה, מבלגיה, מהולנד, מהונגריה, מארגנטינה ועוד פתוח לרווחה עקב החרפת האנטישמיות, התפכחות מאשליית הדמוקרטיה ברוסיה ואוקראינה, התפשטות האיסלאם האגרסיבי באירופה, היתרון הכלכלי היחסי של ישראל, התפכחות מאשליית "הכסף הקל" באירופה וארה"ב, ותשתיות חינוך יהודי/ציוני המטפחות נכונות לעלייה. גיור 300,000 עולי ברה"מ המוכרים כיהודים לפי "חוק השבות", אך לא "כהלכה", יעניק רוח גבית לעלייה מרוסיה ואוקראינה. אבל, חלון ההזדמנויות לא ישאר פתוח לרווחה לזמן רב, ולכן יש לפעול מיידית.
כדי לגייס משאבים פיננסים (על-רקע הוצאות המלחמה בעזה), יציג ראש הממשלה מדיניות עלייה פרו-אקטיבית, כמטרת-על של העם היהודי, בכינוס חרום של אנשי הון יהודיים מארה"ב, קנדה ואוסטרליה (המהוות גם פוטנציאל עלייה), רוסיה, בריטניה, צרפת, גרמניה, פנמה, ברזיל וארגנטינה. המדיניות מתחייבת נוכח מצוקת קהילות יהודיות והזדמנות היסטורית לשדרוג דרמטי של תשתיות כלכלה, תעבורה, תקשורת, חינוך, בריאות, רפואה, טכנולוגיה, מדע וביטחון במדינה היהודית, שישפר באופן דרמטי את כלכלת, ביטחון וכושר ההרתעה של ישראל. כמו-כן, מפעל "הבונדס" יכול להגדיל במיליארדי דולרים את היקף ההשקעה של מוסדות פיננסים, מדינות, איגודים מקצועיים ובודדים באיגרות החוב התחרותיות של המדינה.
ראש הממשלה יקים כוחות משימה פרו-אקטיביים במשרה מלאה 24/7 - לפי מדינות מוצא של העולים - למימוש פוטנציאל העלייה, כולל איתור מגזרים מקצועיים חיוניים כגון רופאים, אחיות, מהנדסי תשתיות, מחשבים, טילים וגרעין, גז טבעי, טכנאים, ועוד. כוח משימה נוסף במשרה מלאה 24/7 יזום מסלול מהיר של תקנות, הוראות שעה, ותחיקות לקיצור הליכים ביורוקרטיים בקליטת עולים מהירה ויעילה. משרדי ממשלה יכינו תוכניות להרחבה תשתיות לקליטת העלייה: תעסוקה, מגורים, תעבורה, חינוך, רפואה, בריאות, אנרגיה, טכנולוגיה, מדע, ועוד.
גל עלייה של 500,000 יהודים ב-5 שנים יהווה מנוע צמיחה כלכלי, ביטחוני ומדיני שיזניק את ישראל לגבהים חסרי-תקדים. החמצת חלון ההזדמנויות ההיסטורי והתמכרות לטפטופי עלייה יביאו לבכייה לדורות.

תאריך:  17/08/2014   |   עודכן:  17/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גל עלייה - אם לא עכשיו, אימתי?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ממשלת ישראל צריכה לעסוק בעלייה
ד"ר רון בריימן  |  17/08/14 17:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
רפאל בוכניק
בנסיבות הנוכחיות אסור לישראל לאמץ מדיניות המשדרת מורך לב    אדרבה, שומה שתפגין נחישות ליטול סיכונים ולנצל הזדמנויות לממש הישגים, אם בשדה הקרב או סביב שולחן הדיונים    לפיכך, הסדרה שאינה מכילה מימוש של פירוז אפקטיבי של רצועת עזה כשלב ראשון, דינה להדחות על הסף    אחר הכל, בידי ישראל מנופים אמינים ששימוש מושכל בהם יוכל להנחיל מסר משכנע בתודעת החמאס
יאיר דקל
"היום אני יודע שחשיש זה נשק מסוכן מאד, אבל המודיעין הצבאי לא קיטלג אותו בשום תת-נושא; אחרי האסון הבא הם יתעוררו ויגידו 'ידענו' כמו שהם ידעו על הטילים נו"ן טי"ת האישיים לפני מלחמת יום הכיפורים"
אפרים הלפרין
אינני יודע אם מישהו ביצע אי-פעם מחקר מדעי אך ניתן להעריך שאחוז אנשי השמאל בקרב אנשי הרוח והאומנים הוא רב יותר משמעתית מאשר בקרב אנשי המדע והתעשיה והשאלה היא מדוע?
עידן יוסף
מה הדבר שכל כך הפריע לממשל אובמה שבגללו עיכב משלוח נשק לישראל? ד"ר אורי מילשטיין מסביר מדוע לצה"ל לא היה כל סיכוי להשיג את יעדיו    "הפעיל אמצעי לחימה באופן יעיל מדי נגד יעד לא נכון"
דפנה נתניהו
עוד המצאה בלתי מוסרית מבית היוצר של השמאל    "מבחן התוצאה" מאפשר (שלא לומר נועד) להתעלם מן הכוונות והמטרות של אנשים במעשיהם
רשימות נוספות
משעל מקשיח עמדות: דורשים נמל ימי  /  איציק וולף
הסכם הפסקת האש עליו ישראל וחמאס נדרשים לחתום  /  עופר וולפסון
בכיר בפרקליטות צה"ל: ועדת חקירה כבר פועלת   /  רן דגוני
חטא העגל הירוק   /  יובל ברנדשטטר
קינת דוד   /  איתמר לוין
האופוזיציה הלוחמת  /  איתן קלינסקי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il