X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לו אני נושא נאום אחרי המבצע צוק איתן הייתי פונה לתושבי עזה, שאני מבכה את מותם של עשרות ישראלים שנהרגו במהלך המבצע אבל באותה המידה אני מצר על מותם של מאות אזרחי עזה חפים מפשע
▪  ▪  ▪
מצטער על חפים מפשע [צילום: AP]

אהבתי את כל מהלכיו של ראש הממשלה בצוק איתן. במקומו הייתי מתנהג באופן דומה. הייתי מציב אותם היעדים. לא הייתי נכנס לעזה במטרה למוטט את חמאס. הייתי קופץ על כול הזדמנות לסיים את הלחימה בהקדם האפשרי. אני לא משנה את עמדותיי בהתאם לפוליטיקאי זה או אחר בו אני תומך – אני מצדד באישיות אשר עמדותיו זהים לשלי.
אני מסמפט את בוש-הבן – אבל תמיד סברתי שהוא טעה בגדול כאשר הכניס צבא לעירק וסילק את סדם חוסיין מהשלטון. היה עדיף להסתפק במכות קטלניות ביותר – ולהשאיר את הרודן בבגדד – שילקק את פצעיו ויטפל בבעיות מדינתו בלי לערב את ארצות הברית ואירופה.
נתניהו הכול עשה נכון. חוץ מנאום הסיכום. לא אהבתי אותו. הוא השמיע לא מעט מילים ומשפטים נכונים – אבל בכול זאת חסרים לי כמה דברים חשובים ביותר. כול העולם הקשיב לנאומו של ראש ממשלת ישראל. זה היה ברור שיפרשו, יבחנו בזכוכית מגדלת את כל מילה, כול הכרזה שלו במעמד זה.
לו אני נושא נאום אחרי המבצע צוק איתן בפתח דבריי הייתי פונה ישירות לתושבי עזה. הייתי אומר להם שאני מבכה את מותם של עשרות ישראלים – חיילים ואזרחים – שנהרגו במהלך המבצע אבל באותה המידה אני מצר על מותם של מאות אזרחי עזה חפים מפשע אשר נהרגו בעקבות הרפתקנותם של מנהיגיהם שבחרו להקריב אותם למען המטרות המטורפות ובלתי אנושיות שלהם.
הייתי אומר ומוסיף, שליבי ליבי עם אלה שאיבדו את בתיהם, נשארו ללא כלום. זה לא היה מטרתנו – אך נאלצנו להגן על חיי אזרחנו וזאת הייתה הדרך היחידה להגיע לאויבנו שהסתתרו מאחורי נשים וילדים. הייתי מישר מבט עם המצלמה ופונה לעזתיים במילים: אני משוכנה שאשמים במות יקיריכם אך ורק ראשי חמאס שלפני 50 ימים למרות כול בקשות והזהרות מצדנו לא הפסיקו לשלח טילים ופצצות מרגמה אל הישובים הישראלים.
אני לא גאה בכך ששלחתי מטוסים להפציץ את בתיכם - אבל מנהיגיכם אילצו אתנו לעשות זאת כי אחרת היו נהרגים מאות אזרחים חפים מפשע אצלנו. אני כולי תקווה שהעם בעזה מבין מה באמת גרם להרס רב אצלכם ויעשה הכול כדי לבחור מנהיגים שפויים יותר.
זה דבר ראשון שהיה חסר לי בנאומו של ראש ממשלתי. הדבר השני. פעמיים במשך מסיבת העיתונאים שיבח ראש הממשלה את חיל האוויר, את טייסינו. גם פעם אחת הייתה מספקת כי – אם לחשוב היטב – זה לא גבורה גדולה להפציץ עזה ביודעין שאין ברשות חמאס טילים שמסוגלים לפגוע במטוסים. נכון, את עיקר העבודה גם הפעם עשה חיל האוויר. אבל מה המסקנה מהעובדה? חיל האוויר – המגן הנאמן והחזק שלנו – הוקם וקיים בזכות העם אשר לא רק שולח לשורותיו את טובי בניו – אלא גם עשרות שנים מסכים להקצות למטרה זאת מיליארדי שקלים בזכותם אפשר היה לשפר לאין שיעור את חיי ישראלים .ועל כך מגיע לעם סבלני כבוד ותודה.
וסוגיה שלישית. כולם שואלים היום מי ניצח במלחמה. כנואם הייתי מזכיר לכול העולם שעבורנו היהודים הניצחון לא נמדד במספר אויבים שהרגנו או שטחים שכבשנו. אנחנו ניצחנו פעם אחת לפני 66 שנים כאשר הקמנו מדינה משלנו והצלחנו להגן עליה מפני צבאות זרים - וזה הניצחון שמלווה אותנו כול הזמן. איש לא מסוגל לשלול מאתנו את ההישג. ואנחנו במחנה של המנצחים כול הזמן שיכולים לחיות בשקט באדמתנו. היום השקט חזר, משמעו – שוב ניצחנו.

תאריך:  29/08/2014   |   עודכן:  29/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נאום הניצחון שלי אחרי צוק איתן
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ביבי אחד זה כבר יותר מדי... ל"ת
העטלף  |  30/08/14 10:29
 
- טוקבקיסט מטעם ל"ת
מטעם  |  30/08/14 19:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
עידן יוסף
חייל בחיל-החימוש שהיה בחופשה נפצע בשבוע שעבר מפגיעת גראד במבצע צוק איתן ולא שרד את הפציעה הקשה
עמוס אריכא
זהו רה"מ שמעולם אין לדעת לאן פניו מועדות אם בכלל מחמת פזיזותו לשנות טעמיו. הנה כבר נקלעה לפניו הזדמנות לרוצץ את ראש הפתן, והוא נרתע, ואין איש שיכול לבוא ולפרש התנהלותו המוזרה שהסתכמה שוב כדרכו במסיבת עיתונאים בה הודה שאין לו מושג אם אכן יבוא השקט
נסים ישעיהו
אם היו לומדים את הדרך הנכונה להתנהלות מנהיגותית וצבאית מפרשת השבוע, היו מבינים שתפקידם העיקרי הוא לשמור על ביטחונם של יהודים. בלי להתחשב כלל במחיר שישלם האויב על הביטחון הזה וגם בלי להתחשב ברגישויות אנושיות שעלולות למנוע הדחת מפקדים ומינוי אחרים מתאימים יותר
אברהם בן-עזרא
ככל שהוצבה כמטרת המלחמה צוק איתן לחסל את המנהרות ולהרוג טרוריסטים, להרוס מבנים שמהם יורים ולחסל תשתיות טרור, הרי שמטרות אלו הושגו אך הבעיה אינה בהשגתן אלא בטעות בזיהוי מטרת המלחמה
גיא רפאלי
התושבים סובלים ומשלמים, המנהיגים "מנצחים" והתקשורת חוגגת. אז מי כאן הצוק ומה כאן איתן?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il