X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא מתקבל על הדעת שגברים ייצגו את השיח על מערכת שהם מסרבים להיות חלק ממנה הבעיה היא שראשי שני הארגונים היציגים של המורים ארגון המורים והסתדרות המורים, הם גברים. פוליטיקאים מבטן ומלידה
▪  ▪  ▪
רוב נשי [צילום: פלאש 90]

עד לפני כמה שנים האירוע המסכם את פסטיבל החופש הגדול היה האיום של הארגונים היציגים של ציבור המורים לא לפתוח את שנת הלימודים. היום, יומיים לפני פתיחת שנת הלימודים מתחיל מצעד הפאנלים על מצב מערכת החינוך ומה שעוד צפוי לקרות בה או שלא.
פאנל חינוך בערוץ 10 כחלק מתוכנית האקטואליה 'המטה' הוא פאנל שהורכב משישה אנשים, מתוכם אישה אחת, נערה שגם היא עם כל הכבוד הראוי, לא עוסקת בחינוך. בבתי הספר היסודיים כמעט ולא רואים גברים במסדרונות וכך גם בתיכונים, שם אומנם חלה עלייה אך עדיין אחוז המורים הגברים ביחס למורות, הוא לעג לרש.
לא מתקבל על הדעת שגברים ייצגו את השיח על מערכת שהם מסרבים להיות חלק ממנה. השיח הציבורי מעודד הדרה של גברים ממרחב ההוראה כשגולת הכותרת הוא השכר הפוגעני, כך שמורה לאחר עשר שנות ותק יקבל שכר נמוך מ-10,000 אחרי כניסת הרפורמה עוז לתמורה. סכום שמעט מאוד גברים יהיו מוכנים לקבל כשכרם. האם זה אומר שנשים פחות מעריכות את עצמן ומוכנות לעבוד בעבור שכר פוגעני?
אולפן ממוזג
הסיפור כאן מתחיל הרבה קודם לפני השיח הציבורי. הבעיה היא שראשי שני הארגונים היציגים של המורים ארגון המורים והסתדרות המורים, הם גברים. פוליטיקאים מבטן ומלידה. עושים הרבה כדי לקבל זמן מסך ומה לגבי דאגה לציבור המורים? הם יכולים לחכות. כך קורה שהציבור שמהווה את חוד החנית בעשייה החינוכית מיוצג גם הוא על-ידי אנשים שהם קודם כל פוליטיקאים ואחרי זה אנשי חינוך.
מי שניצב בחזית הכיתה הן נשים. מי שמאייש יותר עמדות בפוליטיקה ובתקשורת הם גברים לכן בהתאמה גם כאשר מדבר על פנאל שעוסק בחינוך סביר שסביב השולחן יהיה רוב גברי. אולפן הטלוויזיה ממוזג והכל נעשה כדי שיהיה נעים וטוב לרוחו של זה הבא להתארח.
האם יש שירות כזה גם למורות ולמורים בכיתות? ודאי שלא. כל אדם שיודע דבר בחינוך מבין כי עבודת כפיים אמיתית כרוכה במאמץ, עייפות ולעיתים אפילו בכעס. עבודת הכפיים באולפן הממוזג והנוח מכעיסה שבעתיים כי היא לא עוסקת בחינוך.
בשטח יש רוב נשי, זו עובדה. חברה שמתיימרת להפוך את החינוך לספינת הדגל שלה צריכה קודם כל לעודד כניסה של גברים לתחום ההוראה. ואחרי שעבדו שם עשר או חמש עשרה שנים כמורים אז הם יכולים לחזור ולשבת בפנאלים ולדבר על חינוך. עד אז הם צריכים לעסוק בחינוך ולא לדבר עליו כשהם לא באמת היו שותפים בעשייה חינוכית.

בוגר המחלקה למדע המדינה.אוניברסיטת בר-אילן
תאריך:  31/08/2014   |   עודכן:  01/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פנאל גברי בנושא חינוך? נוגד מציאות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גרשון אקשטיין
אם ניכנס לראש של לוחם חמאס נבין שמבחינתם מדובר במספר הצלחות וכי הם לא סיימו את התוכנית שלהם - וימשיכו לפעול כדי "להביס את הציונים"
אברהם בן-עזרא
שינויי ייעוד פנימיים כרוכים לרוב גם בביצוע שינויים פנימיים במבנה - במחיצותיו, קירותיו, קורותיו, עמודיו
איתמר לוין
פרשת הרפז ופרשת גלנט לא נולדו בחלל ריק, אלא מהוות המשך והדגמה של ליקויים בסיסים וארוכים בניהול הביטחון הלאומי של ישראל - סבורים פרופ' עמיחי כהן ופרופ' סטיוארט כהן
יוסי קרמר
כאשר מנסים להתאים את הילד לשיטה, נשללת ממנו זהותו האמיתית. כתוצאה מכך, נשללת ממנו גם חרותו, שלילת החרות משמעות הדבר לשלוט באחר. תנו לילד להיות אוטודידקט
יורם דורי
אני חשבתי וחושב תמיד שהאחריות על ירי ברברי וברוטלי על אזרחי ישראל היא של המחבלים. של האויב, ולא ההינתקות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il