X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"במחשבה שנייה: יוזמה ישראל-ארה"ב"

הזמן פועל לטובת ישראל

המגמות הכלכליות מבהירות שלמרות ניסיונות החרם, המלחמות, הטרור והלחצים הבינלאומיים, ישראל מרחיבה את השתלבותה הפיננסית והמסחרית בעולם
▪  ▪  ▪
יצואנית מובילה בעולם [צילום: דו"צ]

לראשונה, פרמיית הסיכון על איגרות חוב של ממשלת ישראל (2.48%) - המשקפת הערכה בינלאומית לחוסן הכלכלי - דומה לזו של ארה"ב (2.38%).
מאז 1948 הזמן עובד לטובת ישראל, ובמבט לאחור המלחמות, הטרור, הלחץ הבינלאומי והחרמות - המאתגרים את ישראל מיום הקמתה - היו מהמורות ומשוכות בדרך לצמיחה כלכלית חסרת-תקדים.
על איתנות המגמה הכלכלית בישראל אפשר ללמוד ממחקר השוואתי (2014-1984) שפורסם החודש על-ידי ד"ראדם רויטר, מייסד ומנכ"ל "חיסונים פיננסים". לדוגמה, זינוק התוצר המקומי הגולמי (תמ"ג) מ-30 מיליארד דולרים ב-1984 ל-300 מיליארד ב-2014; מ-7,000 דולרים תמ"ג לנפש ל-38,000 דולרים; מ-10% יחס של סיוע חוץ אמריקני מהתוצר ל-1%; מ-3 מיליארד דולרים רזרבות מטבע חוץ ל-89 מיליארד; מ-10 מיליארד דולרים יצוא ל-90 מיליארד; מ-17% יחס של גירעון תקציבי מהתוצר ל-3%; מ-20% יחס של הוצאות ביטחון מהתוצר ל-6%; מ-280% יחס של החוב החיצוני מהתוצר ל-66% (נמוך/איתן מרוב הכלכלות המפותחות); מ-450% אינפלציה שנתית ל-1%; מ-4.1 מיליון ישראלים ל-8.2 מיליון; וכו'. ההשוואה ל-1948 מרשימה אף יותר: מתמ"ג של 1.5 מיליארד דולרים ל-300 מיליארדים - גידול של 2,000%.
בחינת ההשפעה של "צוק איתן" על כלכלת ישראל - לאור תקדים מלחמות 2006 (נגד חיזבאללה), 2009 ו-2012 (נגד חמאס) - מפגינה את חוסן הכלכלה ויכולתה להתאושש במהירות, חוץ מהתאוששות הדרגתית של ענף התיירות המהווה 2% מהתוצר הלאומי הגולמי (תמ"ג).
לפי בנק ישראל, מלחמת 2006 הביאה לצניחה חדה ומהירה בתמ"ג מ-6% צמיחה לצמיחה שלילית של 1.5%, אך ברבעון הבא חלה התאוששות מהירה של כ-10% צמיחה. השפעת מלחמות 2009 ו-2012 הייתה מתונה יותר, אך ההתאוששות הייתה מיידית.
"צוק איתן" צפוי לכרסם רק ב-0.5% מהתמ"ג עם השפעה מצומצמת על הזרם הגובר של השקעות חוץ, הנובע מהאטרקטיביות הגוברת של ההיי-טק הישראלי: ב-2013 נרכשו חברות ישראליות ב-4 מיליארד דולרים ו-2.3 מיליארד הושקעו בחברות ישראליות). למעלה מ-250 ענקי הייטק הקימו מרכזי מחקר ופיתוח בישראל.
לדברי ווארן באפט, איש העסקים האגדתי מארה"ב: "ארה"ב וישראל הן אתרי ההשקעות המבטיחים ביותר." הביצועים הייחודיים של "כיפת ברזל" (הגנה מטילים לטווח קצר), "מעיל רוח" (הגנת טנקים מטילי נ.ט.) ו"אקווה שילד" (הגנה מטרור ימי) מגבירים את הביקוש למערכות הייטק ביטחוני ישראלי ומזרזים את ההתאוששות הכלכלית.
ב-2014 ישראל היא היצואנית המובילה בעולם של מטוסים ללא-טייס, היצואנית השנייה בעולם של מוצרי סייבר (שלושה מיליארד דולרים שהם פי שלושה מהיצוא הבריטי), היצואנית השישית בעולם של מערכות צבאיות, וכוח עולה בתחום הפקת גז טבעי. ישראל וארה"ב הן המובילות בתחום פיתוח, יצור ושיגור לווינים קטנים ובינוניים.
לפי הדוח השנתי על ישראל, של "קרן המטבע הבינלאומית", מפברואר 2014: "למרות שישראל נחשפה לסדרת זעזועים, כולל המשבר הכלכלי העולמי והחרפת המתיחויות במזרח התיכון, הצמיחה הכלכלית הייתה 4% בממוצע ב-5 השנים האחרונות, בהשוואה ל-0.7% של הכלכלות המפותחות. גם התמ"ג לנפש בישראל צמח מהר יותר מהכלכלות המפותחות." שלושת חברות דירוג האשראי המובילות בעולם, S & P, מודי'ס ופיטץ', שומרות על הדרוג הישראלי, אך הורידו את הדירוג של רבות מהכלכלות המפותחות.
המגמות הכלכליות מבהירות שלמרות ניסיונות החרם, המלחמות, הטרור והלחצים הבינלאומיים, ישראל מרחיבה את השתלבותה הפיננסית והמסחרית בעולם, ובמיוחד בסין, הודו וקוריאה הדרומית. הזמן עובד לטובת ישראל!

הממר ב"ישראל היום"
פורסם במקור בישראל היום באנגלית
תאריך:  02/09/2014   |   עודכן:  02/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הזמן פועל לטובת ישראל
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אל תירא, ישראל
ערן גפני  |  2/09/14 10:35
2
ורבין פרס מסרו ארץ לג'יהד נאצי ל"ת
כי בא להם  |  2/09/14 12:57
 
- הוא ימציא עסק שהכניס לו הון:
"לפרס לא בא"  |  2/09/14 15:02
 
- אכן פרס וביילין עשו מיליונים  ל"ת
ממלחמת אוסלו  |  3/09/14 15:57
3
איזו אופטימיות
אהרון שחר  |  4/09/14 10:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
עידן יוסף
פרוטוקול הפגישה הסגורה בקטאר בין היו"ר אבו מאזן למנהיג החמאס משעל נחשף. הפרוטוקול מרתק ושופך אור על היחסים בין פתח לחמאס ומעיד על קטנוניותו ורפיסותו של אבו מאזן    גם פגישת אבו מאזן עם ראש השב"כ ברמאללה נחשפת
עידן יוסף
בהרצאה של ד"ר אורי מילשטיין, חודשיים לפני צוק איתן, הוא חזה תוצאות כושלות למבצע    הנימוק: צה"ל מעולם לא הפיק לקחים ואינו מסוגל להפיק לקחים
עמוס גלבוע
בעלי הגישה ש"הפסדנו", או יצאנו ב"תיקו", טוענים שההרתעה שלנו נשחקה וכנראה רואים מהרהורי לבם. מבחן ההרתעה יהיה בעתיד אם החמאס ינסה לחדש את האש בכל צורה שהיא, והעוצמה ה"בלתי מידתית" שבה תגיב ישראל
שולמית קיסרי
עם שלא יודע את זכויותיו ומעניק לראש הממשלה הנבחר, הערצה כמו שקיבל הפריץ או השליט בגלות - לא ראוי לשום דבר. עד שלא ילמד לעמוד על דעתו ולדרוש את המגיע לו, ימשיכו להוריד עליו גזרות של מיסים ויכול לצפות למלחמות עתידיות, ומי יודע מה עוד מחכה לאזרח הזה
עמוס אריכא
הופעותיו של ראש הממשלה היו כתבלין ביזיוני מכל הבחינות לצלילי אריית הסיום באורטוריית המערכה האחרונה. מאמציו הנלעגים של נתניהו להציג עצמו כמצביאה של ישראל המנצחת, אינם אלא ניסיון נואש ופארודי להציל עצמו מפסק דינה של ההיסטוריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il