X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הכתבה הבאה מדברת על הטיפול בלייזר GreenLight לטיפול בבעיית הערמונית הנפוצה ביותר אצל גברים מבוגרים
▪  ▪  ▪
ניתן לטפל בערמונית מוגדלת [צילום: AP]

ערמונית מוגדלת, שנקראת גם שגשוג שפיר של הערמונית (BPH), היא בעיית הערמונית הנפוצה ביותר אצל גברים בני 50 ומעלה, לפי המכון הלאומי האמריקני לסוכרת ומחלות עיכול וכליות. הגיל בדרך-כלל גורם לערמונית מוגדלת, שיש לעקוב אחריה באופן שנתי.
למרות שאינה מסכנת חיים, ערמונית מוגדלת גורמת לגברים אי-נוחות ויכולה להוביל למצבים רפואיים יותר חמורים כמו סרטן הכליות וסרטן הערמונית. טסטוסטרון מצטבר בערמונית ונהפך לתרכובת שנקראת דהידרוטסטוסטרון. זה גורם לערמונית לגדול, והתוצאה היא ערמונית מוגדלת.
תסמינים נפוצים לערמונית מוגדלת הם דם בשתן (בדרך-כלל נגרם ממאמץ), תחושה שהשלפוחית לא לגמרי ריקה אחרי השתנה, השתנה תכופה ו/או השתנה לילית, עיכוב בהשתנה, זרם חלש או מקוטע, אי-יכולת להתאפק או דליפה, דחפים פתאומיים נשנים להשתין, תחושת צריבה בזמן ההשתנה, בעיות זיקפה ופליטות זרע חלשות.
הטיפול בערמונית מוגדלת
אולם אפשר לטפל בתסמינים האלה של ערמונית מוגדלת. תרופות כמו פרוסקר ואבודרט, שאושרו על-ידי מינהל המזון והתרופות של ארה"ב (FDA), חוסמות את ההיווצרות של דהידרוטסטוסטרון. טיפולים אחרים כגון קרדורה ופלומקס עוזרים להקל על תסמיני השתן אצל חולים רבים.
אם החולים בערמונית מוגדלת לא מטפלים בתסמיני השתן שלהם, הם מסתכנים בזיהומים בדרכי השתן, אבנים בשלפוחית, אי-יכולת להתאפק וגם פגיעה בשלפוחית ואפילו בכליות. חשוב לעקוב אחרי הערמונית שלך וטיפול בכל מצב חריג יחסוך לך הרבה אי-נוחות.
טיפולים כירורגיים בערמונית מוגדלת
הטיפולים הכירורגיים כוללים את הסרת רקמת הערמונית העודפת. הסרת הערמונית דרך השופכה (TURP) היא הליך פולשני שבו מסירים רקמת ערמונית דרך חתך או ישירות דרך השופכה. אבל לפעמים צריך לחזור על הליך ה-TURP בגלל היווצרות רקמות צלקת או תופעות לוואי אחרות.
ההליך הזעיר פולשני ללא אשפוז לייזר GreenLight הוא טיפול מצוין בערמונית מוגדלת. במהלך הטיפול בלייזר GreenLight, קרן לייזר שמופעלת על רקמת הערמונית מאדה אותה בתוך דקות, פותחת את השופכה ומשפרת את זרימת השתן. הטיפול מפחית את הדחף של החולה להשתין, למרות שחלק מהחולים עשויים לחוות דחפים תכופים במשך תקופת זמן קצרה. משתמשים בהרדמה כללית, ובדרך-כלל החולה נזקק לקתטר למשך כ-24 שעות. תחושת צריבה בזמן ההשתנה ודם בשתן הם לפעמים תופעות לוואי לטווח קצר. שלא כמו בהליכים אחרים לטיפול בערמונית, יש הקלה מהירה יותר בתסמיני השתן, וזרימת שתן בריאה חוזרת מהר יותר.
הטיפול בלייזר GreenLight מציע תוצאות דומות ל-TURP אבל עם פחות תופעות לוואי כמו דימום ובעיות זיקפה. יתרון נוסף: התועלת מטיפול לייזר GreenLight יכולה לארוך חמש שנים או יותר.

מקור
הכותב הוא מנהל מחלקת אורולוגיה, ראש היחידה לניתוחים רובוטיים בבית-החולים לנוקס היל
תאריך:  07/09/2014   |   עודכן:  07/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה שצריך לדעת על ערמונית מוגדלת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איילת נדיב
כל שנה יש תחושה של התחלה חדשה וסקרנות לקראת שינוי או התחדשות וזו הזדמנות לנסות להנחיל הרגל חדש או שינוי הקשור להרגלי התזונה של הילדים
נעמה בן-דוד-טרבלסי
בארוחות תמיד נכון לערבב פחמימה עם חלבון ושומן לתחושת שובע מוגברת וכדאי להתחיל בבחירת לחם מקמח מלא, אשר מכיל 100% קמחים מלאים ללא תוספים    ניתן לגוון גם בסוג הלחם ולקנות לחם כוסמין, שיפון, חיטה ודגנים מלאים
איתמר לוין
דוד חשין מפגין יעילות רבה, גם כראש הרכב וגם כדן יחיד. הכרעות מעטות שלו מובאות למבחנו של בית המשפט העליון וכמעט תמיד נדחים הערעורים עליהן
יואב יצחק
כונס הנכסים הרשמי השתלט בפועל על רשות השידור. בחסות החוק, מתבצעות ברשות השידור, על חלקיה השונים - טלוויזיה, רדיו, שורה של פעולות. חלק מהן תמוהות ביותר. כל זאת מבלי למסור דיווחים שוטפים לציבור. ברשימה שלהלן נציג מידע חדש המובא על-ידי מקור היודע דבר, המגלה פרטים על התנהלותם של יונה ויזנטל, עו"ד מצקביץ', אלי בבא וגורמים נוספים
יואב יצחק
עו"ד יוסי כהן ניהל במשרדו כרטסת סמויה שבה צוינו כספים שנתקבלו ו/או חובות כלפיו ו/או כלפי אחרים מצד לקוחותיו ומקורביו    הכרטסת שתוכנה הובא ל-News1 מגלה מידע חדש וסנסציוני על שיטת עבודתו ועל התחשבנויותיו עם לקוחותיו ומקורביו באותה עת, ובהם: יגאל זילכה, קווינקו, משה לזר, בנימין ושרה נתניהו, נמרוד ניר ואחרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il