X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם נתניהו היה יכול לפעול כמו אובמה שסירב לשלם כדי להציל את חיי פולי, לו הייתה ברירה דומה לגבי גלעד שליט? לא! יש הבדל ערכי תהומי בינינו לבין ארה"ב. ובו בזמן המערב "הנאור" מושך בכתפיו מול הזוועות בסוריה, ומתעורר פתאום מול תמונה אחת בה אדם לבן, אזרח ארה"ב (שהוקרב למעשה על-ידה) נשחט מול המצלמות
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו ומשה יעלון [צילום: פלאש 90]

נדמיין לעצמנו את המצב הבא: המגעים לשחרורו של גלעד שליט בעיצומם, והלחץ הציבורי המתעצם דורש לשחררו "בכל מחיר".
והנה החמאס שולח למשפחתו ולוועד הציבורי למען שחרורו את ההודעה הבאה: אנחנו דורשים 100 מיליון דולר בעד שחרורו של שליט תוך שבוע ימים. אם תשלמו- אנחנו מתחייבים שהוא יחזור בריא ושלם. אם לא– נוציא אותו להורג. להודעה מתלווה קלטת, בה פונה גלעד לאביו ואמו.
לא עוברות דקות וכל כלי התקשורת שלנו מפרסמים את הדרישה. המשפחה והוועד מעבירים מיידית את הדרישה לראש הממשלה. ועכשיו שאלה: האם ראש הממשלה וממשלת ישראל היו נענים לדרישה? התשובה: כמו "ילדים טובים". האם מישהו מעלה על הדעת שלא? האם מישהו רואה לעיני רוחו את התקשורת שלנו מתנגדת? האם מישהו יכול בכלל לעלות על דל מחשבתו שממשלת ישראל תודיע שבשם העיקרון היא לא תשלם? האם ימצא פרשן אחד בכל רחבי המדינה שיטען כי אסור למדינה להיכנע לטרור בצורה כזאת? האם בכלל ניתן לדמיין מצב בו המדינה שלנו( שיש כאלו הקוראים להחרימה, המאשימים אותה בפשעי מלחמה, במעשי טבח והשמדת עם, בפאשיזם ואפרטהייד, במעשי אכזריות שלעומתם מחווירות זוועות רבי הטבחים הנאצים) מסרבת, וגלעד שליט מוצא להורג ולמחרתו אזרחי מדינת ישראל, וכל אזרחי העולם "הנאור" והפחות "נאור" רואים כיצד הוסר ראשו?
לא, אני בטוח לחלוטין כי לא יכול להיות מצב כזה. לא יכול להיות!
אבל, מצב כזה היה לא מכבר במקום אחר, בארה"ב. ארגון "המדינה האיסלאמית" פנה למשפחתו של העיתונאי ג'ימס פולי לקבל סכום כסף גדול, ואם לא, הוא יוצא להורג. עורכי הדין של המשפחה העבירו את הבקשה לבית הלבן. הבית הלבן סרב על-פי עיקרון היסוד שארה"ב לא פודה בכסף בני ערובה המוחזקים בידי ארגוני טרור. עד לפני זמן קצר ארה"ב גם דגלה בעיקרון שהיא לא עושה חילופים של בני אדם עם ארגוני טרור (מה שישראל דווקא מצטיינת בו!), אך אובמה שבר עיקרון זה שעה שעשה עסקת חילופים תמוהה עם ארגון הטרור של הטאליבן.
ראש ממשלת בריטניה הסביר ממש בימים אלו כי כמו ארה"ב, אנגליה לא תשלם כסף ל"מדינה האיסלאמית" על-מנת שלא תוציא להורג אזרח בריטי הנמצא בידיה. כאשר פולי הוצא להורג, התגובה הרשמית האמריקנית הייתה ש"היא מזועזעת", אובמה הנרגש איים ש"ארה"ב תגיב על כל פגיעה באזרחיה", ופרץ ויכוח מי הוא התליין.
העיקרון האמריקני התקבל כדבר הכי טבעי, ומשפחתו של ההרוג לא באה בשום תלונה לממשל האמריקני.
אני אישית מכבד את העיקרון האמריקני, ואין לי שום ויכוח איתו. אבל, אני בדעה שהאירוע של ג'ימס פולי והדוגמה הדמיונית שנתתי, משקפות בצורה הכי נאמנה, הכי טובה, הכי משכנעת, את ההבדל הערכי התהומי שקיים בינינו לבין ארה"ב, מלכת "הנאורות". אצלנו ערך הומאני עליון הוא העיקרון "כל המאבד נפש אחת (התלמוד מוסיף כאן את המילה "מישראל", אך אצל הרמב"ם היא אינה מופיעה) מעלים עליו כאילו איבד עולם ומלואו, וכל המציל נפש אחת (וגם כאן רק התלמוד מוסיף המילה "מישראל") מעלים עליו כאילו קיים עולם מלא".
ומצד שני, תראו מה עשתה תמונת הוצאה להורג אחת למערב ה"נאור". מאות אלפי בני אדם נרצחו בשנים האחרונות בעולם המוסלמי, הורעבו, עונו, נשים נאנסו, מיליוני פליטים, והעולם משך כתפיים, חדל להתרגש מתמונות הזוועה. האו"ם אינו מנסה לספור יותר את מספר ההרוגים בסוריה, כי "זה מאוד עצוב", כדברי מזכ"ל האו"ם. והנה הוצאה להורג של אדם לבן, אזרח ארה"ב, שלמעשה הוקרב ע"י הממשל האמריקני על-מנת שהעיקרון לא יופר– מחוללת סערה עולמית בלתי רגילה. מדוע? מה היה כאן ולא היה, למשל, בתמונות הזוועה מסוריה? כל אחד ותשובותיו!

תאריך:  08/09/2014   |   עודכן:  08/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 גלעד שליט / Gilad Shalit
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שאיש בעולם לא יטיף לנו מוסר מהו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תענוג לקרוא את מאמריך
דוד נ  |  8/09/14 19:11
2
אני חושבת אחרת ממך מר גלבוע
מסעודה משדרות  |  10/09/14 14:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתי דוד
הסכסוכים המדממים ביותר שהיו ושעדיין מתחוללים בעולם הערבי והמוסלמי, התרחשו ללא שום קשר לישראל. הזעזועים שגורם האיסלאם הקיצוני הם סכנה לעולם החופשי המערבי, וגם לעולם הערבי, ללא שום קשר לסכסוך הישראלי-פלשתיני
יעקב עמר
טועה כבוד השר והסכסוך אינו תלת ממדי אלא חד-ממדי ושלושת המרכיבים הינם אחד. "העולם הערבי" הינו כל מדינות ערב כל אחת בנפרד וכולן ביחד. ה"פלשתינים" הם עם ערבי נוסף שהומצא ע"י העולם הערבי. לאיש אין מושג מה מקורו מהי מורשתו ותרבותו, ומהי ההיסטוריה שלו ובכ"ז כולם מדברים עליו כ"עם"
שולמית קיסרי
שלוש שנים עברו ממחאת קיץ 2011, שאפשר לכנות אותה, בהשאלה, גם "האביב העברי". אחרי המחאה היו בחירות שנתנו ממשלה חדשה ואחר כך מלחמת עזה, צוק איתן. מה בעצם היה לנו, אם בכלל?
עפר דרורי
יתרונו הגדול של הספר שהוא מעביר את האווירה של התקופה, את היחסים בין המלכים, את הקשר שבין המורדים לבין חלק העם השמרן יותר וכל זה כרומן עלילתי מרתק
ישראל רוזנבלט
באופן מפתיע גילה "גורם בכיר" על דרך לקצץ בתקציב הביטחון בעזרת "גוף מודיעיני" מסתורי    ynet לא יחמיץ את ההזדמנות לחדש את הפחדים בקרב תושבי עוטף עזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il