X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מטרתו של הנוהל החדש של רשות המיסים לעודד חייבים במס בישראל שלא דיווחו כנדרש על כלל הונם והכנסותיהם לבצע הליך של "גילוי מרצון", לשלם את המיסים כדין, וזאת ללא שיינקטו כנגדם הליכים פליליים, במישור דיני המס, לגבי המידע שנמסר במסגרת הליך הגילוי מרצון
▪  ▪  ▪
מנהל רשות המיסים, משה אשר [צילום: פלאש 90]

על-רקע הגברת המאבק בהון השחור ומאמצי רשות המיסים לחשוף את ההון הלא מדווח, בישראל ובחו"ל, של חייבים במס, מפרסמת רשות המיסים ביום 7 בספטמבר 2014 "נוהל גילוי מרצון" חדש, המחליף כל נוהל או הוראת ביצוע קודמת בעניין גילוי מרצון (להלן: "הנוהל"). הנוהל יהיה בתוקף עד ליום 31 בדצמבר 2016.
מטרתו של הנוהל לעודד חייבים במס בישראל שלא דיווחו כנדרש על כלל הונם והכנסותיהם לבצע הליך של "גילוי מרצון", לשלם את המיסים כדין, וזאת ללא שיינקטו כנגדם הליכים פליליים, במישור דיני המס, לגבי המידע שנמסר במסגרת הליך הגילוי מרצון.
הוראות הנוהל קובעות תנאים מסוימים, לרבות דרישה לכך שהפניה נעשתה בכנות ובתום לב, במועד הפנייה לא נערכת בדיקה או חקירה ברשות המיסים בעניינו של הפונה וכלל, לא בוצע הליך קודם של גילוי מרצון, למעט במקרים מיוחדים.
בנוסף, במסגרת הנוהל החדש, פורסמה הוראת שעה בתוקף לשנה, במסגרתה נכללו שני מסלולים שנועדו לעודד ולהקל כניסה לתהליך שעיקרם מובא להלן:
(1) הגשת בקשה אנונימית
במסלול זה ניתן להגיש בשלב הראשוני בקשות ללא ציון פרטי הנישום על-מנת לברר את חבות המס הנובעת מהבקשה. עם בירור חבות המס הצפויה, לצורך השלמת ההליך, יידרש הפונה לציין את שמו של הנישום ופרטיו המלאים.
(2) מסלול מקוצר
כאשר סך ההון הלא מדווח שנכלל בבקשה אינו עולה על 2 מיליון ש"ח וההכנסה החייבת, הלא מדווחת, הנובעת ממנו אינה עולה על 0.5 מיליון ש"ח, ניתן להגיש את הבקשה במסלול המקוצר בצירוף דוחות המס המתקנים הרלוונטיים. עם אישור הבקשה, יונפק לפונה שובר תשלום אשר ישולם תוך 15 יום ממסירתו. עם תשלום השובר במועד, תימסר לפונה הודעה שלא תיפתח נגדו חקרה פלילית בנוגע למידע שנמסר.
כמו-כן, במסגרת הוראת השעה כאמור, נקבעה הוראה לעניין קיזוז הפסדים הנובעים מהגילוי מרצון רק כנגד הכנסות המדווחות בגילוי מרצון ורק בשנות השומה אליהן מתייחס הגילוי מרצון. הפסדים שלא קוזזו בשנות השומה עליהן דווח בגילוי מרצון, לא יותרו בקיזוז בשנים שלאחר מכן. בנוסף, לא יתאפשר לקזז הפסדים עליהם הוצהר בעבר בדוחות שהוגשו קודם לבקשה לגילוי מרצון כנגד רווחים או הכנסות שעליהם הוצהר בגילוי מרצון.

תאריך:  09/09/2014   |   עודכן:  09/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 תום לב
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
לוחם אלמוני בחזית התקשורתית של המלחמה הקרה, הפנימית, התנחל על ההכרזה הממשלתית לגבי הקרקע בין גוש עציון לקו הירוק ותקע עליה דגל של "הלאמה", לאמור: אם עד עתה חשבתם שמדובר באדמת מדינה, טעיתם. הממשלה "הלאימה" את האדמה, כלומר - הפקיעה אותה מהפרט ומסרה ל"לאום"
אליקים העצני
פוטין מנסה להחיל 'דוקטרינת מונרו' רוסית כדי למנוע התערבות אירופית או אמריקנית באזורים שהיו פעם ברית המועצות. על כך המחלוקת, וכך צריך לשפוט אותה. בישראל, משום מה, לא מסוגלים לכך
עו"ד חיים שטנגר
יואב גלנט שימש כפרשן אמין ורהוט בכלי התקשורת בתקופת מלחמת עזה. ימשיך הוא בתפקידו זה ויחדל מלחשוב מחשבות - מוטעות - כי הוא ראוי, עדיין, לשמש כרמטכ"ל צבא העם
רפי לאופרט
ככל שניתן להעריך, מה שגרם לחמאס להפסיק להילחם הוא לחץ ערבי ומערבי, שהופעל דרך התומכת הכלכלית העיקרית שלו, קטר
צ'לו רוזנברג
מרבית הצעירים בהם פגשתי בביקוריי השונים בחו"ל לא היו נמושות, לא פרזיטים הרוצים לחיות על גבם של אחרים. הם אנשים רציניים, בעלי מקצועות, בעלי משפחות המבקשים לבנות את חייהם בכבוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il