X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חשוב מאוד לפעול עכשיו בנחישות ואף בכוח רב נגד ההתפרעויות הנערכות במזרח ירושלים בימים אלו, אחרת הדבר יתפשט לכל ערי יו"ש כשריפה בשדה קוצים
▪  ▪  ▪
התפרעויות ערבים בירושלים [צילום: פלאש 90]

לפני כחצי שנה העליתי פה מאמר בשם "האינתיפאדה שבפתח - לא מה שחשבתם". התחלתי בכך ש"התסכול הגובר בצד הפלשתיני מהקפאת כל פתרון למצב הקיים אינו מבשר טובות. השלום אינו נראה באופק, לפיכך, מעודדים מחולשת ארצות הברית ומקולניות השמאל העולמי (והישראלי) נגדנו, נשענים על אדישות אירופה ונטייתה (תמיד) נגד ישראל,- - הפלשתינים חושבים שעליהם לפעול"
הוספתי גם ש"בשנה האחרונה ראינו ניסיונות לרצח ישראלים בצורה מבודדת (וחלקם אומנם הצליחו) מבלי שניתן היה להצביע על האשמה הקולקטיבית של אנשי הרשות הפלשתינית או של ארגונים עושי דברה. אין ספק שטקטיקה זו תאומץ על ידם כרגיל במקרים כאלה, דהיינו, אימוץ ההצלחה... כי הם יודעים שאנו ערוכים להכות בהם בגדול".
יש פרעות בירושלים
מסתבר עכשיו שהאינתיפדה הבאה כבר פה. היא התחילה בירושלים - מוקד השאיפה המוסלמית הקיצונית הפלשתינית. ההתקפות היום-יומיות על רכבים ישראלים במזרח ירושלים, ההתקפות האלימות נגד הרכבת הקלה, אינן בהכרח התוצאה של רצח צעיר ערבי ע"י פושעים יהודים, כמו התיסכול הגדול שלהם מהבסת החמאס בעזה וניטרול יכולתו של החמאס לפגוע בנו בכל דרך שניסה.
הרשות הפלשתינית מאחורי ההתפרעויות
אינני מאמין שראשי הרשות הפלשתינית אינם מעורבים באירועי האלימות הללו, להפך, מהיותם מנוטרלים כיום ומכך שמאין אופק מדיני או שיחות כלשהן, האינטרס העיקרי שלהם הוא דווקא שלא יהיה שקט.
מצד שני, ההתמודדות של מערכת הביטחון שלנו עם האירועים בירושלים מאוד מדאיגה בייחוד כאשר אנו חוזים כיצד השר לביטחון פנים מכחיש בפני מצלמות הטלוויזיה שישנה פה התקוממות מסוכנת ומדבר רק על "שורה של אירועים שניתן להשתלט עליהם" .
הפעילות הנגדית המתבקשת
עדיין המערכת לא קולטת שזריקת אבנים, ו/או בקבוקי תבערה מיועדים לפגוע, לפצוע ואף להרוג ואינם שונים במבחן התוצאה מירי בכלי נשק. לפיכך עלינו להפנים שוב את תגובתו של יצחק רבין ז"ל לאינתיפדה הראשונה שבה הוא הורה לכוחות הביטחון "לשבור את הידיים והרגליים" של הפורעים - דבר שאכן בוצע בלא מעט אירועים ויותר מכך, להגיב בירי כלפי הפורעים כי זו השפה היחידה אותה הם מבינים. אלו הדברים לא נעשים על ידינו, והדבר מבהיר לטרוריסטים הפלשתינים שאנו חלשים ומעודד אותם להרחיב את ההתפרעויות. הכרזת מצב צבאי באזורי האלימות תאפשר להביא פורעים לבתי דין צבאיים לשיפוט מהיר לפי החוק למניעת טרור ולמנוע הבאתם לשופטי שלום רחמנים שישחררו את ה"צעירים" הללו מידית כפי שזה נעשה כיום.
לסיכום, חשוב מאוד לפעול עכשיו בנחישות ואף בכוח רב נגד ההתפרעויות הנערכות במזרח ירושלים בימים אלו, אחרת הדבר יתפשט לכל ערי יו"ש כשריפה בשדה קוצים.

תאריך:  10/09/2014   |   עודכן:  10/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
רפאל בוכניק
מן הדין לתהות בדבר ההגיון הצרוף המנחה את אלה הדוחקים בממשלת ישראל לעשות מעשה "דווקא עכשיו" . לחידוש המו"מ עם אבו-מאזן משמעות אופרטיבית ברורה - עיסוק בסוגיות תכליתיות כגון הגבולות ועתיד ההתיישבות היהודית ביו"ש. סביר כי עצם התנעה מחודשת של המו"מ תעמת את ישראל עם הממשל האמריקני הנוכחי, ואולי אף ביתר שאת
עידן יוסף
שר החוץ: "חייבים להפסיק להילחם את מלחמות העבר ולהתחיל להילחם את מלחמות העתיד"    "הבעיה המרכזית שלנו בתחום המדיניות היא שאנחנו חושבים שיש לנו בעיה עם הפלשתינים. הבעיה שלנו היא עם העולם הערבי"
חגי הוברמן
אובמה מקים קואליציה בשותפות עם 'ערבים טובים', נגד 'ערבים רעים'. אבו מאזן שייך אוטומטית, בראיה האמריקנית העקומה, ל'ערבים הטובים', ועל כך הוא כמובן יהיה ראוי לגמול מדיני נדיב
מתי דוד
החלום לחזק את אבו מאזן הוא פנטזיה    אף מנהיג פלשתיני לא יוותר על שיבה וישראל לעולם לא תסכים לזכות השיבה ולכן אין סיכוי להסכם קרוב
ראובן לייב
נבואה שהתגשמה. לזכותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נזקפת העובדה שהצליח לראות מבעוד מועד את הקמתה של מדינה פלשתינית עתידית בשליטתו של ארגון הטרור. עכשיו נותר רק להסכין עם הפנים החדשות במראה שבהן חמאס מחסל את עבאס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il