X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אנשי צמרת המשטרה נפגשים עם חשודים בפלילים וחוגגים עמם בנעימים... שופטים ועורכי דין ידועים עושים יד אחת כדי לבצע עבירות
▪  ▪  ▪
בועז הרפז. פרשה שהיא אות ומופת לאכיפת החוק [צילום: פלאש 90]

פרשה רודפת פרשה. אין זמן להעמיק כי פרשה חדשה צצה, חדשים לבקרים. עוברים לסדר היום לאחר דיון ציבורי רדוד, שטחי ובלתי מועיל בעליל, הרייטינג מחייב לעבור לפרשה אחרת. מה שנגלה לעינינו מדי יום ביומו זהו הריקבון השלטוני, המרמה, השחיתות העצומה, התככים הפוליטיים והשוד של הקופה הציבורית על-ידי מקורבים ומקורבי מקורבים.
יד רוחצת יד, איש על רעהו מגונן, הכל במחשכים. מערכת אכיפת החוק נמצאת באחת השעות הקשות ביותר שלה, החל ממשטרת ישראל, עבור דרך הפרקליטות וכלה בבתי המשפט. לית דין ולית דיין וכל אחד כישר וטוב בעיניו יעשה.
אנשי צמרת המשטרה נפגשים עם חשודים בפלילים וחוגגים עמם בנעימים. קצינים בכירים ביותר במשטרה אינם יראים כלפי הנראות הציבורית. זה מדהים. מצופה ממי שמנהלים את המשטרה להיות רגישים וזהירים. ההפך הוא הנכון. ניצב במשטרה שעבר עבירות קשות לכאורה טען בעבר הלא רחוק כי אין מניעה במעשיו. זהו האיש שאמור היה לתדרך את פקודיו לחקור ולהגיש כתבי אישום בגלל עבירת על חוק זהות לאלה שהוא בעצמו ביצע. הבושה נעלמה! אש מה יגידו הבריות בראותם קצין כה בכיר עובר עבירות קשות מאוד? משטרה ללא אמון מצד הציבור זה אסון. למטרת ישראל אבד אמון הציבור מזמן.
שופטים ועורכי דין ידועים עושים יד אחת כדי לבצע עבירות. אישיות בכירה ביותר בפרקליטות המדינה עד לפני שנה מתוודה שהיה מודע להתרחשויות כלפי שופט בכיר, אך פיו נמלא מים. זה לא יאמן. מבקשים לרדוף עבריינים, מעודדים את הציבור להתלונן על עבירות לכאורה, ואילו העומדים בצמרת הפרקליטות נאלמים דום.
מה צריך להבין הציבור מהתנהלות מעין זו? זאת ועוד; בפרשת הרפז היועץ המשפטי לממשלה נמנע מלהורות על חקירה מעמיקה, מיד עם היוודע דבר החשדות. האיחור הרב במתן ההוראה לחקור מעלה ספקות רבים לניקיון כפיים לכאורה של ראש התביעה במדינת ישראל. זו פגיעה אנושה בשלטון החוק ואף אחד אינו פוצה פה ומצפצף. אותה אישיות רמת דרג שנאלמה דום בשומעה את החשדות נגד השופט החשוב בפלילים לא התבלבל וטען שאי-הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה בפרשת ביבי-טורס היא מבחינת מעשה חמור. האיש יודע מה נמצא בתיק.
נשאלת השאלה, מה הציבור צריך להבין כאשר שני האנשים הבכירים ביותר בפרקליטות מדברים בשני קולות? מותר שיהיו חילוקי דעות, וודאי שליועץ המשפטי הזכות להכריע בכל תיק ותיק, אך עם זאת, יש כאן תחוש ציבורית שמא ההחלטות אינן מתקבלות לגופו של עניין אלא לגופו של האדם החשוד. היש דבר חמור מכך?
פרשת הרפז היא אות ומופת להתנהגות מערכת אכיפת החוק באיפה ואיפה. תמלילי השיחות בלשכת הרמטכ"ל ייתכן שאינן מצביעות על חשדות לעבירות פליליות, למרות שמומחים רבים סבורים אחרת, אך וודאי יש בפרשה הזו פן ציבורי שאסור להתעלם ממנו. לשכת רמטכ"ל המתנהלת כפי שעולה מההקלטות שפורסמו בלתי ראויה בעליל. משם שולחים את מיטב הנוער למלחמה, מחליטים על גורל כולנו. ומה מתברר: אלפי שעות של שיחות רכילות, של דיונים שמוקדם איך להפיל תיקים על שר הביטחון או על אחרים. האם באותן השעות לא היה על מה לדבר בלשכת הרמטכ"ל חוץ מעניינים אישיים ופוליטיים?
עובדה היא שהמשטרה ממליצה להעמיד לדין את הרמטכ"ל לשעבר. זה לא דבר של יומיום. מתברר שאנשי לשכתו של הרמטכ"ל מעורבים עד צוואר במהלכים המעלים חשדות פליליים חמורים ביותר. נכון, המשטרה אינה מעמידה לדין אלא הפרקליטות, וכל אדם זכאי כל עוד לא הוכחה אשמתו בבית משפט. אלא שכאן אמון הציבור בעשיית צדק על-ידי מערכת אכיפת החוק שואף לאפס.
ואם לא מספיקות לכם כל אלה, הרי פרשה נוספת הקשורה לפרשת הרפז, התפוצצה: מתברר שחומרים סודיים ביורת, רגישים ביותר עברו מיד אל יד לגורמים שכלל אינם מורשים להחזיק בחומרים מסוג זה. המדובר בעיתונאים מטעם, עיתונאי חצר המעורבים עד צוואר בפרשיות מלוכלכות, מקורבים של פוליטיקאים וראש מערכת הביטחון, וכד'. זו הפקרות שאין דומה לה. והיד קצרה מלהושיע.
מילה אחרונה לאנשים העושים כל השנה לביעור השחיתות, לגילוי פרשות ופרשיות שחיתות ומעשים פליליים. בכבוד רב אני רוצה לציין את האתר בו מתפרסמת הכתבה. הוא משמש חוד החנית במלחמה בשחיתות השלטונית. לזכותו של העורך הראשי והמו"ל, יואב יצחק, ומערכת האתר כולה יירשמו גילויים מרעישים. הם מבצעים את עבודתם נאמנה כעיתונאים חוקרים. אני מודה על הזכות שניתנה לי להיות חלק מן העיתונאים הכותבים באתר זה. יישר כוח!

כותב המאמר הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי
תאריך:  11/09/2014   |   עודכן:  11/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ריקבון בצמרת
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
כשאין אמון
עובדיה הוכמן  |  11/09/14 22:39
2
מלקקים לשופטים בתחת -
כלב מוכה ,  |  12/09/14 07:52
3
כתבה נכונה מדויקת.
שמחה ברטר  |  12/09/14 08:09
4
חופש הפרט והחידקל לעשות כל
ספוילר  |  12/09/14 08:24
5
בדברי הכנסת- ועדה לבקורת מדינה
ואף בערוץ 99  |  12/09/14 10:34
 
- לא רק מחוזי אלא מועמד ל"עליון"
צפריר  |  12/09/14 12:08
6
לא הצליח להביא דוגמא אחת.
הנייר סובל  |  12/09/14 12:33
 
- סובל
אתה  |  13/09/14 11:07
7
ציטוט מהספר "הפיקסר" של מלמוד:
המצטט  |  12/09/14 19:08
8
וקרמשניט בכיבוי
שטרודל  |  13/09/14 04:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת הרפז
אפרים הלפרין
מדינת ישראל, באמצעות גופי האכיפה שלה החליטו להמליץ על העמדה לדין של רמטכ"ל לשעבר ופצ"ר לשעבר על כי החזיקו ברשותם עותק מהמסמך, בין מספר ימים לבין מספר שעות מהרגע שהמשטרה פתחה בחקירה. ומה עם יתר האנשים שהחזיקו במסמך? למשטרה הפתרונים
עו"ד חיים שטנגר
יואב גלנט שימש כפרשן אמין ורהוט בכלי התקשורת בתקופת מלחמת עזה. ימשיך הוא בתפקידו זה ויחדל מלחשוב מחשבות - מוטעות - כי הוא ראוי, עדיין, לשמש כרמטכ"ל צבא העם
אפרים הלפרין
רצוי שמועצת העיתונות תפנה לכתבים הצבאיים, המדיניים עורכי ומגישי המדורות והיומנים, המו"לים תדגיש בפניהם את סעיפי תקנון האתיקה
אפרים הלפרין
סיכלנו כבר רמטכ"ל (גלנט), סיכלנו שר משפטים (ריבלין), סיכלנו כבר נגיד בנק או שניים, רק מזכיר ממשלה עוד לא סיכלנו, ועכשיו יש לנו הזדמנות, אז יאללה בואו נסכל, אפילו אם במקרה הזה מדובר בתהליך תמוה ומוזר של סקילה ממש, סקילה שאין דרך חזרה ממנה, בעוד, שלפחות מה שפורסם על החשדות נגדו - אין בהם כלום, לדעתי
עידן יוסף
בתקופתו של רב-ניצב בדימוס דודי כהן טויחה חקירת הפרשה    כהן שוחח בטלפון עם אשכנזי עשרות פעמים, וינר מחק מהיומן פגישות של הרמטכ"ל עם המפכ"ל
רשימות נוספות
אישום נגד אשכנזי, מנדלבליט ובניהו  /  איציק וולף, איתמר לוין
וינשטיין: אף עיתונאי אינו חשוד בפרשת הרפז  /  איתמר לוין
ההחלטה בעניין רונית אשכנזי וקיין תושאר לפרקליטות  /  עידן יוסף
מיוחסי החוק  /  אריה אבנרי
מה הם חשבו לעצמם?  /  איתמר לוין
בן לא-יקיר   /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il