X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בית המשפט העליון אישר את קביעת הערכאות הקודמות: מינויו של אדם לבן ממשיך במשק חקלאי גובר על צוואה מאוחרת יותר
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

ציון ושפרה היו בני רשות במשק חקלאי במושב. נולדו להם שני ילדים, חן ורונית (כל השמות בדויים). בשנת 1981 הם ממנים את חן ואשתו כ"בן ממשיך" במשק באופן שהזכויות בו יעברו אליהם עם פטירתם. בשנת 1993 לוקה ציון במחלה ורונית, אחותו של חן, עוברת להתגורר עם הוריה כדי לטפל בהם ולסייע באחזקת ביתם.
בשנת 2001 ציון הולך לעולמו, והזכויות במשק עוברות לאלמנתו, שפרה. כעבור שלוש שנים שפרה עורכת צוואה ובה מורישה את הזכויות במשק לבת רונית. שפרה מציינת בצוואה שהיא עושה זאת למרות העברת הזכויות (בשנת 1981) לחן ולאשתו:
"אני מורישה לבתי את הזכויות במשק מאחר שבתי טיפלה בי ובבעלי... אני מורישה את המשק לבתי על-אף העובדה כי בני... קבל זכויות של בן ממשיך בבית אשר בו הוא מתגורר כיום כל ימי חייו".
שפרה הולכת לעולמה בשנת 2008, רונית מבקשת לקיים את צוואתה, אך חן ואשתו מתנגדים לבקשה והתיק מתברר בבית המשפט לענייני משפחה. בית המשפט קובע, כי מינויים של חן ואשתו כבן ממשיך נערך כדין וקיבל את כל האישורים הנדרשים. עוד נמצא, שבנסיבות אלה הזכות במשק אינה מהווה חלק מעיזבון חבר המושב שמינה תחתיו (בשנת 1981) בן ממשיך, ועל כן שפרה המנוחה לא יכלה להוריש את זכויותיה במשק לרונית. לכן צוואתה המאוחרת של שפרה (כאמור, משנת 2004) אינה יכולה להעניק לרונית זכויות במשק.
שפרה ערערה לבית המשפט המחוזי, אך הערעור נדחה. בית המשפט ציין, כי דעתו אומנם אינה נוחה מהתוצאה המשפטית המתחייבת בנסיבות, אך הבהיר שידיו כבולות והביע תקווה, כי הצדדים ישכילו להגיע להסכמה שתאפשר לרונית להמשיך להתגורר בבית המנוחה.
שפרה לא ויתרה, והגישה בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון. השופט אליקים רובינשטיין ניסה תחילה להפנות את הצדדים להליך גישור, אך חן ואשתו סירבו. בסופו של דבר רובינשטיין נאלץ להכריע - ודחה את בקשתה של רונית (8.9.14). בהחלטתו הסביר, כי אומנם ברור מהצוואה שרצונה של שפרה המנוחה היה כי הזכויות במשק יעברו לרונית כגמול לטיפול המסור שהעניקה לה ולציון המנוח. אלא שכדברי רובינשטיין, "הרכבת נסעה", ושפרה למעשה ביקשה לצוות לרונית את מה שכבר לא היה בידה להוריש.
גם רובינשטיין ציין את האי-נוחות שמייצרת ההחלטה, אך לבסוף נאלץ לפסוק את שפסק: "גם בענייננו ניכר קיומו של נטל מוסרי בעקבות הצוואה, אולם התוצאה המשפטית המתבקשת בנסיבות נובעת מכך שהמנוחה כבר לא יכלה להוריש את שביקשה, ולכן אין מתאפשר כיבוד רצונה המאוחר לגמול למבקשת טובה".

בע"מ 3872/14, פלונית נ' פלוני
הכותבים הם ממשרד מקונן, פלומו, פרנלדס ובלאייר
תאריך:  16/09/2014   |   עודכן:  16/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסנת גואז
מה אומר הלוגו שלך?    על מאחורי הקלעים של יצירת הלוגו
איתן קלינסקי
הקוטביות החברתית והמעמדית, שלא הייתה מסימני המעמד של "ניצבים היום כולכם לפני ה'", הפכה היום לחולה רעה של החברה הישראלית
גיא חזן
ככל שריבית בנק ישראל הלכה וירדה כך ירדה הריבית על הלוואת לדיור וכך הלכה וצמחה לה קהילת הנדל"ן הישראלית. המוני בתים בישראל קונים קירות מכל הבא ליד לצורכי השקעה – דירות שהולכות לשוק השכירויות
אוריאל שטרית
אם סרבנים מוכנים להמיר את השירות בשורות הצבא במאסר בפועל בבתי כלא צבאיים, אני מכבד ואפילו מעריך אותם    מה שהנחה אותם לסרב עלול לפגוע בשירותם ביחידה
הלל בן ששון
הרוב המכריע של תקציב החטיבה להתיישבות איננו מופיע כלל בספר התקציב, אלא מועבר בהיחבא, בסדרה של העברות חוץ תקציביות, הרחק הרחק מעין הציבור הישראלי שמממן את החטיבה עד הגרוש האחרון. האם מסתירה החטיבה להתיישבות את התקציב שלה כי היא לא מעוניית שיראו עד כמה ההתנחלויות מופלות לטובה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il