X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא פלא שכ-48 ח"כים, שחלקם הם אפילו אנשי שלום, משודרגים לרצון מנהיגיהם הנעים בין ימין קיצוני לתאוותנות שלטונית - פוליטית ואופורטוניסטית
▪  ▪  ▪
נפתלי בנט. נצחונו - עידן חדש [צילום: פלאש 90]

נצחונו של נפתלי בנט בהרחבת סמכויות היו"ר ב"בית היהודי" מכניסה אותנו חזק יותר לעידן חדש שנפתח בפוליטיקה הישראלית כבר בסוף המאה ה-20, והחזיר לאחורה עידן שממנו חשבו הפוליטיקאים של רנסאנס שנות ה-80 של המאה ה-20 כי עבר חלף לו.
הקמתה של "ישראל בתינו" על גב "ישראל בעליה" לא רק שסימלה שינוי פוליטי במפה הפוליטית של המהגרים מחבר העמים אלא שבעיקר לא היה זה שינוי פוליטי אלא שינוי כיוון של שיטת משטר.
המפלגה שייצגה דמוקרטיה פוליטית ("ישראל בעליה") פינתה מקומה למפלגה של רודנות פוליטית - "ישראל בתינו" של איווט ליברמן. בחירות 2013 הביאו לנו עוד שתי מפלגות בנוסח דומה - של מנהיגות יחיד טוטאליטרית. היו אלה "יש עתיד" של הטירון הפוליטי יאיר לפיד ו"התנועה" של פליטי הפליטים שהקימה ציפי לבני. השבוע נוסף גם ה"בית היהודי" למערכת הטוטליטארית הזו עם נפתלי בנט בראשו.
הפשיזם איננו רק סמל לאומני אלא גם שיטה פוליטית - מפלגתית המעמידה מנהיג טוטאליטרי בראש המפלגה ומעניקה לו את כל הכוח כששאר הפרלמנטרים והנבחרים הם עפר לרגליו, ובעצם הציבור הדמוקראטי בוחר ברודנות של איש מבלי שיחפוץ בכך. במערכת שלטונית בריאה הרי שהמנהיג המפלגתי ממודר מכוח אבסולוטי וכל קואליציה שלטונית נעה על-פי רצון רב גוני ומבא היטב את מה שהציבור בחר.
אך אצלנו הרי ש-52 ח"כים מתוך 120 הם בעצם עבדים לארבעה דוצ'ים וכל שאר ה-48 הם רק תפאורה עצובה וטראגית. יתרה מכך, אותם 52 ח"כים הם בעצם רוב רובה של הקואליציה השלטונית המונה 68 ח"כים! מכאן שלא פלא הוא שהממשלה הזו פונה ימינה מדי ונתניהו חשוק היטב ומנגד היא מכה כלכלית כרצון ארבעה עד חמישה איש בלבד. שנים מתוך ארבעת הדוצ'ים הם אנשי ימין קיצוניים כבנט וליברמן ושני האחרים הם תאבתני שלטון שעוד לא החליטו אם הם ימין או שמאל כציפי לבני ובמיוחד יאיר לפיד.
לכן לא פלא שכ-48 ח"כים, שחלקם הם אפילו אנשי שלום, הריהם משודרגים לרצון מנהיגיהם הנעים בין ימין קיצוני לתאוותנות שלטונית - פוליטית ואופורטוניסטית. ולכן אל לאף אחד מאיתנו להשוות את ישראל לדמוקרטיה מערבית אלא יותר יש להשוותה לאותן מפלגות הבעת' שאבדו כבר מהעולם הערבי.
לאור רשימת הצחוק של ליברמן, הטוטאליטריות של לבני, חוקת ההתחייבויות וההסכמים של נבחרי לפיד ללפיד ועכשיו גם הרחבת הסמכויות של בנט, הרי שמדובר במפלגות ניאו פשיסטיות שאפילו המפלגות הקומוניסטיות במזרח אירופה היו דמוקרטיות יותר מהן, בכל הנוגע להשפעת החברים והנבחרים ולחופש התמרון של מוסדות המפלגה. צרפו לכך את הסיכוי שמפלגת משה כחלון תיראה דומה לארבעה האלה ותקבלו את פנייה ה"דמוקראטיות" של ישראל בעתיד.
כשארבעה עד חמישה נהנתנים שולטים בפרלמנט ובקואליציה קשה לומר שמישהו יוכל להזיז משהו במדיניות החוץ, בכלכלה, בפוליטיקה ובחברה.
התהליך הדמוקרטי שהחל בראשית שנות ה-80 ועבר ממפלגת הליכוד לעבודה ולשאר המפלגות הישראליות מסתיים בימים אלה בפאשיזציה של מפלגות הדוצ'ה. לכן לא פלא שחברי קואליציה בכירים כסופה לנדבר, אורלי לוי - אבוקסיס, יעל גרמן, יורם פרי, עפר שלח, עמיר פרץ, עמרם מצנע, מאיר שטרית, מרדכי יוגב ואחרים הם חסרי כוח פוליטי ופוחדים לומר את דעתם האמיתית וכל מושבם בפרלמנט מנוצל על ידם לעשות לביתם.

תאריך:  15/09/2014   |   עודכן:  15/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החזרה לימי הדוצ'ה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מצחיק שאיש חשוך ופרמיטיבי מטיף
ב.ל  |  18/09/14 08:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
סוקרטס סיפר על מבחן שככל הנראה העיתונאים לא שמעו עליו, כשהם מפרסמים סיפורים שאינם בהכרח נכונים ואינם תורמים לקהל הקוראים
צ'לו רוזנברג
חוסן חברתי-כלכלי הוא מיסודות הביטחון הלאומי. חברה שסועה, בלתי שוויונית, עם בעיות כלכליות קשות, אינה מסוגלת לייצר ביטחון מקסימלי גם אם משקיעים את אחרון השקלים בהצטיידות או כל דבר אחר הקשור בביטחון
עו"ד חיים שטנגר
המערכת מגנה על עצמה, בכל דרך אפשרית. עותרים כאלה דוגמת יואב יצחק ואחרים המעזים לצאת חוצץ נגד המערכת המשפטית, מסווגים במקרה הטוב, כ"עותרים צבעוניים" ובמקרה הרע כ"עותרים תמהוניים", כך מצליחה המערכת המשפטית להשתיק כל ביקורת נגדה
עמי דור-און
התהודה הרחבה שעורר מכתב הסרבנות לא נולדה מאליה. ברור לחלוטין כי יד מקצועית בחשה בקלחת. ולכן כל כך חשוב שהציבור שוחר האמת יקבל את התשובות האמתיות לתהיות לגבי נסיבות הולדת המכתב
ישראל רוזנבלט
פרופ' שאבאס היה מדייק הרבה יתר אילו טען כי גם אילו ניצב מולו ספיידרמן חמוש בכל שלל כוחותיו הפלאיים, הוא היה יוצא מובס, בוועדה שגזר דינה ידוע מראש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il