X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גאולה אבן-סער, כמו כל עובדי רשות השידור החדשה, חייבת להבין שהימים "הטובים" שבהם איש הישר בעיניו יעשה - נגמרו ואינם עוד. בתור מנהלת-עורכת חייבת אילה להמשיך להפעיל את סמכויותיה
▪  ▪  ▪
גאולה אבן, גדעון סער. כבר לא איש הישר בעיניו יעשה [צילום: פלאש 90]

במסגרת כתבה בעלת מסר יחצ"ני-אוהד ב"דה מרקר" על אודות השר גדעון סער ורעייתו העיתונאית גאולה אבן-סער, פורסם דבר מעורבותה של רעיית שר הפנים הגברת אבן-סער בפעילות הפוליטית של בעלה. בעקבות החשיפה, ואולי בגללה, החליטה אילה חסון-נשר, מנהלת חטיבת החדשות של הערוץ הראשון, להטיל מגבלות מסוימות על פעילותה העיתונאית של גאולה אבן-סער ולמנוע ממנה את האפשרות לראיין את מקורבי בעלה ואת מי שקשורים לפעילותו הפוליטית. הפרסומים בתקשורת של פרטי ההחלטה הניהולית-עיתונאית הזו הובילו, ככל הנראה, למחלוקת מקצועית שאליה נלוותה סערת רגשות שבעקבותיה החליטה סער-אבן לנטוש את האולפן, "ללכת הביתה", ולא להגיש את תוכניתה "המוסף". בעקבות הצעד האמוציונלי הזה הוזעק מגיש מחליף.
אילה היא המנהלת המקצועית במעמד של בעלת סמכויות העריכה. מכל בחינה ברור שגאולה כפופה לאילה והיא איננה יכולה לנהוג כפי שהיה מקובל בעבר ברשות השידור, כאילו היא "כוכב" עצמאי שברצותו יקבל את מה שמחליטים מנהליו וברצותו - יסרב לקבל את מרות הממונים עליו. אבל אם אילה רוצה לממש עד תום את סמכויותיה, וחשוב שתעשה זאת, אסור לה להשאיר את המצב כמות שהוא. גאולה אבן-סער, כמו כל עובדי רשות השידור החדשה, חייבת להבין שהימים "הטובים" שבהם איש הישר בעיניו יעשה - נגמרו ואינם עוד. בתור מנהלת-עורכת חייבת אילה להמשיך להפעיל את סמכויותיה. סביר מאוד להניח שגם ברשות השידור ההיא, הכושלת, היו קיימים אז, וכנראה קיימים גם היום, מסלולי טיפול נאותים, לפחות על הנייר, להתמודדות עם בעיות ניהוליות מן הסוג הזה. למשל: לזמן את גאולה לשיחת בירור והבהרה ולהסביר לה ששוב אין לה מעמד-על מיוחד, לומר לה מה מותר ומה אסור - לה ולכול העיתונאים ברשות השידור, להזהיר אותה מפני הישנות מקרים דומים בעתיד, להזמין אותה לבירור בוועדת משמעת, להשעות אותה מעבודתה לפרק זמן קצוב, להרחיק אותה מתפקיד המגישה, או אפילו לזמן אותה לשימוע לפני פיטורין.
אינני יודע מה מכל אלה תבחר לעשות המנהלת אילה, אבל דבר אחד ברור: היא חייבת לעשות מעשה, לפי שיקוליה המקצועיים, ומבלי להתחשב בהיכרות רבת השנים ביניהן, ואולי אפילו תוך התעלמות מן הידידות. זו לא זכותה של אילה, זו חובתה.
עם זאת יש לזכור כי גם בפני גאולה פתוחות אופציות פעולה. אם מה שאילה דורשת ממנה אינו ראוי בעיניה או לא מוצא חן בעיניה - היא יכולה לערער על ההחלטה, או לארוז את חפציה וללכת הביתה. אני מניח שכלי תקשורת אחרים ישמחו לקפוץ על המציאה ולשכור את שירותיה העיתונאיים הטובים של גאולה. בנתיב כזה תוכל רעיית השר לזכות בחשיפה ובהשפעה גדולות בהרבה מאלה המקובלות ברשות השידור.
כיוון ששתי העיתונאיות האלה - אילה וגאולה - נחשבות לנשים הגיוניות, הרי לטובת הרמה העיתונאית שאליה שואפים להגיע בהנהלה החדשה של רשות השידור, חשוב מאוד שיפנו השתיים למסלול ההידברות וההבהרה וימצאו פתרון הולם למחלוקת שהתעוררה - במקרה שפרטי המחלוקת מתאימים למציאות המצטיירת על-פי דיווחי התקשורת. אמוציות אינן הדרך לפתור בעיות.

תאריך:  16/09/2014   |   עודכן:  16/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רשות השידור: סוף לעידן ההפקרות
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
משנישאה לסער הגבילה את אמינותה ל"ת
מה היא לא מבינה?  |  16/09/14 14:41
2
לדעתי, לבעוט בה כמו בכדור פנדל
בבר  |  16/09/14 16:08
3
ושוב חוסר אמינות של עתונאים  ל"ת
מה לה   |  16/09/14 16:37
4
המראיינת
יונה סוקולובסקי  |  16/09/14 18:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרדכי ליפמן
דין ה-43 מ-8200 כדין עריקים. וכך צריך להיות דינם של כותבי ומפיצי פאשקווילים ספוגי עלילות דם למיניהם כמותם. אלא שכנראה לא יעשו להם כלום. יוזמי האירוע מבינים כי תשומת הלב הציבורית והבינלאומית תושג תוך כדי פגיעה חמורה (שוב), בקרנה של המדינה השנואה עליהם
עו"ד חיים שטנגר
בית משפט המחוזי הכלכלי, קבע, בהחלטתו, כי חיסיון בנקאי איננו חיסיון מוחלט וחרף חשיבותו הרבה, ניתן לסייגו, כל איימת שהגילוי נדרש לבירור האמת ועולה בחשיבתו על זכותו של הלקוח, לשמירה על פרטיותו
מתי דוד
הובטח שקט, הובטחה הפסקת הכיבוש הנבואות בעניין ההינתקות היו אשליות ויש לזכור זאת
עו"ד ארתור בלאייר, עו"ד יצחק פרנלדס
בית המשפט העליון אישר את קביעת הערכאות הקודמות: מינויו של אדם לבן ממשיך במשק חקלאי גובר על צוואה מאוחרת יותר
אסנת גואז
מה אומר הלוגו שלך?    על מאחורי הקלעים של יצירת הלוגו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il