X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אותו ראש ממשלה, אותה קואליציה בישראל המקדשת את הסטטוס קוו, ומנגד אבו מאזן החלש, הבלתי יצירתי בעליל
▪  ▪  ▪
אבו-מאזן. בלתי יצירתי בעליל [צילום: AP]

אין ספק שאבו מאזן יכול להימנות אם אלה הצועדים ב"מצעד האיוולת" של ההיסטוריה. שוב ושוב אבו מאזן מתגלה כביבי הפלשתיני: סטטוס קו, המשך הקזת הדם, טיפשות מדינית. אם מישהו מבקש להתנחם בכך שישנם עדיין מנהיגים שקוצר ראותם כה עצום, ושאנחנו לא לבדינו, שירווח לו. נכון, המנהיגות הפלשתינית, מאז ועד היום, עשתה טעויות איומות והובילה/מובילה את עמה לתהומות הנשייה. לו היה זה עניינם הפרטי בלבד, וודאי היינו יכולים לצחוק. הבעיה היא שאנחנו עמוק מאוד בתוך הסיפור הזה.
דברי אבו מאזן באו"ם הם הבל ורעות רוח. ישראל לא ביצעה פשעי מלחמה, לא רצח עם ולא נכבה שנייה. רחוק מכך. אלא שמתוך ייאוש או טיפשות שאין למעלה מהם, אבו מאזן חוזר כרצידיוויסט אל אותן טעויות העבר, ובכך הוא משחק לידי אלה בישראל אשר שמחים שמחה לאיד על חיסול כל אפשרות להגיע לאיזה שהוא מודוס וויונדי בין ישראל לבין הפלשתינים. נתניהו הוא ראשון הנמנים עם קבוצה זו כי כך ניתן לשרוד פוליטית עד קץ הימים. עיתונאי שאני מעריך אותו מאוד, דן מרגלית, אמר וחזר ואמר, שלדעתו ביבי אינו רוצה להגיע להסדר. מרגלית צודק. הוא גם צודק שגם אבו מאזן אינו איש בשורות גדולות אלא מי שמנסה בתחבולות שקופות למדי, ילדותיות כמעט, לתחזק את שלטונו העומד על כרעי תרנגולת והנסמך על צה"ל.
אבו מאזן יודע היטב שלישראל אינטרס עליון לשמור עליו מפני סכנת החמאס המסוגל בימים ספורים להשתלט על הגדה המערבית ולתלות את אבו מאזן על עץ גבוה.
מבלי משים או בכוונת מכוון, אבו מאזן העניק לנתניהו מתנה שלא תסולא בפז: הזדמנות בלתי חוזרת לטעון בפני כל העולם שאבו מאזן אינו פרטנר לשלום. זו הרטוריקה של ביבי מאז ומעולם, רטוריקה שגם שר החוץ, ליברמן, למד אותה ומשננה מפיו מורו/רבו/פטרונו הפוליטי מן העבר הלא כ"כ רחוק. אין צורך שביבי, ליברמן, בנט ושות' ידברו. מספיק נאום שטנה מפיו של אבו מאזן וכל ישראל שמחים. אלה שבקצה הדרך החשוכה הזו אין אור תקווה. בהבל פה ובמחי יד סגר אבו מאזן עוד דלת או צוהר בפני התקדמות כלשהי.
נאומו של נתניהו באו"ם יהיה מלא פתוס, מתובל במילים ואולי תרשימים ויזואליים כיאה למומחה אולטימטיבי בהופעות בפני קהל או בפני מצלמות טלוויזיה. והנאום יוכתר בהצלחה גדולה, אלא שעם חזרתו של ראש הממשלה לישראל שום דבר ממשי לא ישתנה. לביבי ושותפיו זה טוב. האם טוב לעם ישראל? ייתן כל אחד את דעתו לשאלה זו.
ההיסטוריה אינה עומדת מלכת. לא היה שום צורך להוכיח שאבו מאזן אינו המנהיג הגואל של הפלשתינים. מה שאמור להדאיג אותנו זו עמדתה של ממשלת ישראל והעומד בראשה. היא נבחרה כדי למצוא מענה, או לפחות לנסות לעשות זאת, לסכסוך הדמים הבלתי נגמר. רק לפני כחודש ימים הסתיים עוד סבב מלחמה שגבתה מאתנו קורבנות רבים ומשאבים עצומים. לאן מוביל ראש הממשלה? אין כל כיוון אחר מאשר קידוש הסטטוס קוו. ישראל מובלת ולא מובילה. אין לממשלת ישראל כל תוכנית ממשית במישור המדיני זולת המצב הקיים. ראוי היה שמנהיג הדואג לעמו יצא במסע מדיני רב-היקף כדי לנסות, שוב ושוב, להגיע למצב שבו המציאות הנוכחית תשתנה ולו במקצת.
הידיעות על מפגשה של שר המשפטים והאחראית על המו"מ עם הפלשתינים, ציפי לבני, נראות כעוד ספין תקשורתי מבית היוצר של משרד ראש הממשלה או משרדיהם של השרים המתנגדים לכל התקדמות מדינית. קיים חשש סביר שפרסום הידיעה על המפגש יותר מאשר נועדה לנסוך תקווה, היא נועדה לנעוץ עוד מסמר ארוך בתהליך הלא תהליך המדיני. מוזר ששרת החוץ עדיין משחקת לפי כללי המשחק של נתניהו-ליברמן-בנט. והאמת היא שאין בכך כל חדש אצל שרת המשפטים. ההתיישרות לימין למען השרידות הפוליטית אינן זרות לה. שאלו את מצנע ותיווכחו שזו האמת.
אז גם עם כניסתה של שנה החדשה אין ממש בשורות מרעישות. אותו ראש ממשלה, אותה קואליציה בישראל המקדשת את הסטטוס קוו, ומנגד אבו מאזן החלש, הבלתי יצירתי בעליל, פחדן אולטימטיבי, המנסה גם הוא לשרוד במציאות המטורפת בה אנו חיים.
אז כולם מרוצים, כולם שבעים, כולם צוהלים. לעת עתה. וכשהמצב כך, אין סיבה מיוחדת לשמוח.

כותב המאמר הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי
תאריך:  28/09/2014   |   עודכן:  28/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נאומו של אבו-מאזן: כולם מרוצים
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
דברי ה"הסטוריון ומומחה לבטחון
אליעם  |  28/09/14 12:07
2
לא מובנת אלטרנטיבת "המומחה"
אבנרבח  |  28/09/14 14:22
3
מכחיש השואה עבאס בתחפושת של 'פ
קורןנאוה טבריה  |  28/09/14 16:05
4
מרצ'לו...
י.ש  |  28/09/14 17:01
 
- בוק
ס.ע  |  28/09/14 18:26
 
- מי אתה ס.ע?...
י.ש  |  29/09/14 19:19
 
- עברית
ס.ע.  |  29/09/14 22:22
 
- כתיבה תמה..
י.ש  |  30/09/14 14:07
5
אבו מאזן...
ירון לונדון  |  29/09/14 00:37
6
אז תבין שמחמוד אבאס חוזר בדיוק
צ'לו: קורא ערבית?  |  29/09/14 04:30
 
- ערבית?
פ.ג  |  29/09/14 08:05
 
- מחמוד אבאס בשפת אמו
אללהו הוא אכבר  |  29/09/14 14:54
7
צ'לו-החום בארץ משפיע על המוח ל"ת
שתה קצת מיים  |  29/09/14 07:25
8
כרגיל דוקטור צלו דוחף מים ל"ת
דווקא כן מנגן  |  29/09/14 07:39
9
שם המשחק: חיה ותן לחיות
אופיר  |  29/09/14 07:40
10
נאום ראש הממשלה
הצדקנית  |  29/09/14 08:15
11
שטות והבל
גדעון תבורי  |  29/09/14 11:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
ראש האופוזיציה טוען כי האינטרס הישראלי מחייב המשך המגעים המדיניים עם הרשות הפלשתינית למרות דברי מנהיגה השקריים על-אודות ישראל בעצרת הכללית של האו"ם    השר בנט: רעיון המדינה הפלשתינית התעופף השנה יחד עם הטילים ששוגרו לנתב״ג לפני חודשיים
איציק וולף
ראש הממשלה הצהיר ערב צאתו לעצרת הכללית של האו"ם כי ייצג את אזרחי ישראל אל מול "נאום ההונאה של נשיא אירן ונאום ההסתה של אבו מאזן"    ייפגש ביום רביעי עם הנשיא האמריקני אובמה
יואב יצחק
ההסכמה עלולה למלכד את ממשלת ישראל, שתידרש עתה לוויתורים גדולים יותר    לטענת אבו מאזן, הממשלה הפלשתינית אינה כוללת אישים המעורבים בטרור
עמי דור-און
כל חולמי החלומות בהקיץ על כך שבחלקת ארץ אחת, טעונת אמוציות היסטוריות, יוכלו לחיות בשלום זה בצד זה שני עמים, יהודים ומוסלמים, שוגה בחזיון תעתועים
עידן יוסף
יו"ר הרשות הפלשתינית: "אגיש הצעה למועה"ב - ישראל תסיג את כוחותיה מהשטחים. ההצעה תוגש לאחר שאשא את נאומי בעצרת האו"ם"    סבב השיחות הנוכחי בין חמאס לישראל בקהיר הסתיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il