X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
צילום של טרנר "מלחמה וגלות" מ-1842. [צילום: באדיבות טייט בריטן]
כל מה שכדאי לראות בלונדון בסוכות ואחרי
מכיוון שכל עם ישראל נוהר לבלות בסוכות בחו"ל, נדאג לעדכן אתכם בקיצור על כל מה שחייבים לראות ולא להחמיץ, בבירה של הממלכה המאוחדת. בהמשך, נדווח על כל אייטם בנפרד ובפרוטרוט

אם תהיתם על ההפסקה בכתיבתי - התשובה היא הביקור בלונדון. פחות מחצי הדרך לניו-יורק, אבל בכל זאת - מרכז תרבות ושעשועים, קולינריה ואופנה מרהיבה. כדי שתוכלו להספיק להצטייד במידע טרם נסיעתכם לשם, הנה כמה מטרות שתסמנו לכם, מהן תבחרו כדי להתענג טוטאלית. כי הדשדוש ברחוב אוקסופרד הדחוס בין המוני כיסויי הראש של המוני המוסלמיות, אינו שיא מרנין של החוויה.
ובכן, כמה מוזאונים כמותם אין לנו והלוואי והיו לנו בארץ, מציגים כעת את המיטב שבתערוכות. פסגות של האמנות, חדשה ופחות חדשה, כולן מפעימות. הסיבה: כולן רטרוספקטיבות, בהן תוכלו באופן חד-פעמי לצפות בכלל היצירות של ענקי האמנות המוצגים, שהושאלו מטובי המוזאונים ומאספנים פרטיים ברחבי עולם. כך שהפרישה של עוצמת גדולתם היא רחבה מאין כמותה. גם הידענים בתוככם, וגם הפחות מודעים למאסטרים אלה - כולם ייהנו מהתצוגות המפליאות הללו.
ב-ROYAL ACCADEMY OF ARTS השוכן סמוך לכיכר פיקדילי, נפתחה בשבוע שעבר תערוכתו של ANSELM KIFFER גדול אמני גרמניה בעשרות השנים האחרונות, ובין החשובים בעולם כיום. כבן לאב נאצי שהטיף לו את תורת הנאציזם והסגידה למיתולוגיה המזויפת שלהם, כשגדל והחל להבין נכוחה - החל ליצור עבודות ענקיות הממחישות את זיופה של ה"מיתולוגיה" הגרמנית המפוברקת, ואתה ניצב נפעם מול הדרך שעשה מתחילת דרכו ועד ל2014, ביצירותיו האחרונות מלאות המיסטיקה כולל תורת הקבלה.
ב-VICTORIA &ALBERT MUSEUM, (שהוא מוזאון לעיצוב מהגדולים ונודעים בעולם, שכל ילד, נער, ומבוגר יתרונן למראה האוספים הקבועים שם), נפתחה תערוכת אחד משלושת גדולי ציירי הנוף האנגלים של ראשית המאה ה-19 CONSTABLE לא צריך להיות בוגר אוניברסיטה בתולדות האמנות או אמן, כדי להתפעם מציוריו בתערוכה זו. נופים אנגליים בצבעים הסגריריים של צפון אירופה. יחד עם זה נפתחה גם תערוכת אחד מצלמי האופנה הראשונים והנודעים - HORST. לצפות בצילומיו הנפלאים של ראשית-עידן הדוגמנות בצילום, ובדיוקנאותיהם של כוכבי העבר, שאת שמם אנו מכירים מספרי ההיסטוריה של הקולונע - מרגש במיוחד. גם לזה לא דרוש דוקטורט כדי להינות.
במוזאון ה- TATE MODERN, שעדיין, חרף ממדיו הענקיים ממשיך בהתרחבות ותוספת של עוד בנין, מוצגת בין היתר תערוכתו של אחד מגדולי אמנות המאה ה- 20 MALEVICH. אמן שהכתיב עם המשולש והריבוע שלו את מהלך המהפכה באמנות המודרנית, ועד היום. לא תאמינו, כיצד בסרטי המדע הבדיוני והאימה כיום משתמשים באותם אלמנטים חזותיים שמלביץ' השתמש בעיצוביו לאופרה בראשית המאה ה-20. ניתן לחזות באופרה בשלמותה בחלל התערוכה וזו חוויה יוצאת דופן. כמוכן מוצגת גם תערוכת רישומים של לואיז בורז'ואה, צילומים שונים ותצוגות קבע, שלהתהלך בינותם הוא לצפות בהתפתחות האמנות מהמודרניזם ועד לעכשווי ביותר. תערוכת מלביץ' היא התערוכה החשובה ביותר המומלצת לכל אחד לראותה. כי גם במוזאוני מוסקבה וסן פטרבורג, לא ראיתי שמץ מהמיכלול העשיר המוצג כעת בטייט מודרן.
במוזאון-האם של הטייט מודרן, הלא הוא ה- TATE BRITAIN, תוכלו לראות את תצוגת עבודותיהם של ארבעת המועמדים הסופים לפרס טרנר היוקרתי. הזוכים בפרס זה זוכים מלבד בכסף גם במעמד יוקרתי בעולם כולו. ארבעת אלה הם JAMES RICHARDS, CIARA PHILLIPS, TRIS VONNA-MICHELL ו- DUNCAN CAMPBELL. זכרו את השמות.. בדרך כלל הם מופיעים בהשקת בכורה בהמשך בגלריות איכותיות בארץ. בראשון לדצמבר יוכרז הזוכה בפרס.
אך מלבד תערוכת הווידאו בהם מתגדרים אמני התחרות, כדאי לחזור תערוכה מתחלפת למחצית הראשונה של המאה ה- 19, ע"י צפיה בתערוכת ציוריו האחרונים של טרנר - LATE TURNER. האמן האנגלי שסגנונו היחודי, צבעיו הבהירים ונגיעות המכחול שיוצרים מערבולות צבע בגוונים מעודנים וכמעט מופשטים, נחשב לגדול ביותר בין ציירי הנוף אנגליים, במיוחד הנופים הימיים, ואומץ לחיקו של הטייט בריטן, שאוסף ציורי טרנר שלו הוא הגדול בעולם. התערוכה מדהימה ביופיה. לא להחמיץ.
במוזאון ה-NATIONAL PORTRAIT GALLERY שמצוי בגבו של המוזאון מהענקים בעולם - הניישנאל גאלרי שבטרפלגר סקוור, מציג את תערוכת צילומיו של LORD SNOWDON, שהיה בעלה של הנסיכה מרגרט, וצילומיו אף הם חובקים ומנציחים דור שהיה ואיננו - את רוח הדור של שנות הששים והשבעים בהם לונדון נודעה בכינויה "סווינגינג לונדון".כה מרגש לראות את צילומי דייויד בואי, טרנס סטאמפ, דיים מגי סמית, גילברט וג'ורג', כולם בצעירותם. כך גם דיים אגתה כריסטי, ג'ון הארט, ג'ולי כריסטי, דיים מרגוט פונטיין הרקדנית האגדית, וצילומי המשפחה המלכותית החל משנות החמישים. התערוכה משתרעת משנות החמישים ועד שנות ה-90.
אך יותר מצילומיו של סנואדן, מרטיטה ב-NPG תערוכת ציורי בני משפחת המלוכה טיודור: THE TUDORS כולל את הנרי השמיני, נשותיו, ילדיו, ובתו שהייתה למלכה - אליזבט הראשונה. ציוריה השונים מלמדים בפרטיהם על מהות המלכותיות, כשכל פרט מבטא משהו אחר משררת השלטון. גם בקבוק המים, כמו השרביט והכתר. התערוכה מלמדת היסטוריה אנגלית טוב יותר מכל שיעורי ההיסטוריה שלמדנו אי-פעם, ומותירה רושם עז. שתי תערוכות אלו כמו כל האחרות שהוזכרו - הן תערוכות מתחלפות, שלא יהיה אפשר לראותן בעוד כמה חדשים.
אז להשתדל לחוות כמה שאפשר ולגמוע מאוצרות אלה, שעבורנו כאן הם בבחינת חלום. באיחולי מזג אוויר טוב, וסיור מהנה ונפלא.

תאריך:  06/10/2014   |   עודכן:  07/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כל מה שכדאי לראות בלונדון בסוכות ואחרי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צילה שיר-אל
תאריכי הנסיגה יהיו בין ה- 4.10 ועד לתאריך 25.10. המזלות שיחושו בצורה החזקה ביותר את השפעת הכוכב יהיו המזלות הבאים: עקרב, שור, אריה, דלי, מאזניים, טלה, סרטן וגדי. כבר כמה ימים לפני כניסת הנסיגה תורגש השפעת הכוכב ולכן כדאי לקחת זאת בחשבון בזמן שמתכננים אירועים שונים
אלעזר לוין
היזם אבי קפצן עשה בדיוק ההפך ממה שעושים רבים מעמיתיו: הוא הפסיק לייבא מוצרי בנייה מתועשת מסין, והחל השנה לייצרם בישראל    לקוחותיו: חנויות מוצרי הבנייה, צרכנים פרטיים וקבלנים    רכש ממנרב ב-4 מיליוני שקלים
טובה ספרא
לפנינו רצועת זמן שתוציא אותנו מהאיזון. האלימות המילולית של אבו מאזן לא הפתיעה - יו"ר הרשות במשחק כפול. ברמה האישית, הישמרו מסגנון בוטה, יש נטייה לטעויות ולשגיאות בגלל פזיזות
בתיה אלימלך
העדיפו מזונות העשירים בסיבים תזונתיים    יש הממליצים להפחית משקאות כמו קפה, תה וקולה מספר ימים לפני הצום    השתדלו להימנע ממאמץ גופני מוגבר, כיוון שזה עלול להוריד את ערכי הסוכר בצורה ניכרת
חיים נוי
ביקורת: חבלי קליטה של עולים בישראל במבט נוקב ומותח - מותחן חברתי מבריק - ת. הספרייה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il