X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הוא היה חבר שלי. לא חבר מהסוג שיצאנו לבילויים משותפים, אבל כל אימת שנקלעתי לבית המשפט העליון תמיד קידם הוא אותי במאור פנים ובחיוך גדול ונצחי
▪  ▪  ▪
השופט אלון גילון ז"ל. פקיד ציבור מהדור הישן [צילום: בוצ'צ'ו]

אלון גילון שנפטר לבית-עולמו, בשבוע החולף והוא בן 72 שנה, היה גם שופט, אבל ראש וראשונה הוא היה אדם. הייתה בו נחמדות טבעית כזו, שלא יכול היית שלא לחבבו. הוא היה פקיד ציבור מהדור הישן - הדור שהבין שתפקידו הינו לעזור לנזקקים לשירותיו ולא לנצל מעמדו הציבורי, לצרכי שררה גרידא ולצרכי עצמו - בעיקר, לצרכי עצמו בלבד.
הוא היה חבר שלי. לא חבר מהסוג שיצאנו לבילויים משותפים, אבל כל אימת שנקלעתי לבית המשפט העליון - אם בתחילה, במשכנו הישן, במגרש הרוסים ואם לאחר מכן, בבניין החדש, בקריית-הממשלה - תמיד קידם הוא אותי במאור פנים ובחיוך גדול ונצחי. וכמובן - כמובן הייתה עימו, כחלק בלתי נפרד הימנו, הסיגריה הנצחית (אותם ימים לא הקפידו, כלל וכלל, בענייני עישון בציבור).
אלון גילון ושמריהו כהן ז"ל - שהחליף אותו בתפקיד מזכיר בית המשפט העליון - כמו-גם עו"ד דני בן-טובים, מנהל מדור בלתי מיוצגים, יבדל לחיים טובים וארוכים, שייכם לזן הנדיר, הנכחד והנעלם של פקידי ציבור שכל ישותם, עזרה חסרת גבולות לנזקקים לשירותיהם. הנימוס וקבלת הפנים הנעימה לכל, הייתה חלק בלתי נפרד מהם. עתה נותר עמנו רק דני יבדל"א, שנימוסיו מזכירים לי אירופה בימי תפארתה.
עם השנים הצטרד קולו של אלון, בשל העישון התכוף שעישן ואשר שיווה לו קול סקסי משהו. לימים שמעתי שחלה במחלת הסרטן, אבל החיוך - חיוך הנער שהיה לו, לא סר מפניו ולו גם לרגע. דומה היה, כי עוד רגע יפרוץ גבר-נער זה, כסופה, אל חוץ ויבעט בכדור או יקלע לסל, כמתחייב ונובע מגזרתו התמירה והאתלטית. לימים מונה לתפקיד בהנהלת בתי המשפט. למעט תכתובות שוטפות, בענייני משפט, שחתם עליהם, במסגרת תפקידו, לא היינו בקשר ואף לא ראיתיו עוד, משלא היה מצוי עוד בבניין בית המשפט העליון.
בתולדות חייו של אלון גילון, שנסקרו עם פרסום הידיעה על פטירתו נכתב, שהיה בנו של קולין גילון, פרקליט המדינה השלישי ושסבו היה גד פרומקין, השופט היהודי היחיד בבית המשפט העליון, בתקופת המנדט. גד פרומקין לא מונה לשופט בית המשפט העליון, עם הקמת מדינת-ישראל. דברי הספד אלה הינם הזדמנות נדירה לעשיית צדק עם זכרו של גד פרומקין, שהעלילו עליו שלא מונה כשופט בית המשפט העליון, לאחר הקמת מדינת-ישראל, בשל שוחד שקיבל, לכאורה, כשופט.
ובכן לא שוחד ולא בן בנו של שוחד, אלא עלילה סתם. ד"ר נתן ברון, חוקר תולדות המשפט בארץ-ישראל מביא במאמרו המצוין: "הכבוד האבוד של השופט העליון - פרשת אי-מינויו של השופט גד פרומקין לבית המשפט העליון בישראל", שפורסם בגיליון "קתדרה" של מוסד יד בן צבי, הסבר, לפיו שר המשפטים הראשון, פליקס רוזנבליט (לימים, פנחס רוזן), רצה במינויו של שותפו לשעבר במשרד עורכי הדין, ישראל זמורה, לנשיא בית המשפט העליון ופעל לסילוקו של גד פרומקין, שהיה אבן מכשול למינוי צפוי זה.
פרומקין עצמו סבר, כי בהיותו קרוב לגיל פרישה, מוטב שיפרוש לגמלאות, תוך שלא ידע שגיל פרישת השופטים נקבע לגיל של 70 שנה וכי מנוהלת מערכה לסילוקו מכס השיפוט בחשאי. רוזנבליט שלח מכתב לשרי ממשלת ישראל ובו ציטט 15 מלים, ממכתב זה, בזו הלשון:
"בעל ותק גדול, מרננים אחריו מבחינת היושר והשפעות אחרות. לא רצוי להעבירו לשרות המדינה היהודית".
על סמך שמועות ורכילות בלתי מבוססת זו, נמנע מינויו של בכיר השופטים היהודיים מתקופת המנדט לשופט בית המשפט העליון במדינת-ישראל.
יהיו מלים אלה לא רק מצבת זיכרון לאלון גילון, אלא תיקון רצח האופי ותיקון העוול ההיסטורי, כמו-גם תיקון העוול הפרטי והפרטני, שנעשה לסבו, גד פרומקין ולזכרו, בזיכרון הציבורי המונצח, ברשעות וללא כל בסיס עובדתי מוצק שהוא.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  14/10/2014   |   עודכן:  14/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אלון גילון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרידה מאלון גילון ז"ל
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
עו"ד דני בן טובים - גבר גבר ל"ת
יאיר הלוי  |  14/10/14 14:24
2
אלון גילון , ואני מצטער שאני
שימקו הצנוע  |  15/10/14 00:02
 
- אפילו למתים אין לך כבוד. אדיוט ל"ת
שימקו המגעיל  |  15/10/14 08:33
 
- מגעיל תקרא לאביך הצדק עם שימקו ל"ת
כלב בן יפונה  |  15/10/14 16:46
 
- טוב הכלב החי מהמת. נכון כלב? ל"ת
פעם כלב ופעם שימק  |  16/10/14 10:37
3
אלון גילון מיצה החיים עד תום ל"ת
מאיר לוי  |  15/10/14 10:53
4
אלון
מוני  |  22/12/22 14:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
כשמדברים על שלום חשוב שנזכור, כי כמטחווי קשת מהתנחלות ישראלית פורחת ישנו גם הכפר הכבוי, ישנה גם האדמה שבלבה חומה
אליהו קאופמן
לבני ושטרן מתאמים את כל מהלכיהם עם אדון בנט מה"בית היהודי", המשמש גם כ"שר הדתות" הרשמי, ואילו בנט וה"בית היהודי" אינם מעוניינים כלל בביטול שני תקני ה"רבנים הראשיים" לכל עיר, ל"רב עיר" אחד בלבד
עו"ד רונן מונוסביץ
חברות הזנק יכולות להשיג משאבים חיוניים באמצעות מימון המונים. המלצות רשות ניירות ערך בנושא מהוות התקדמות חשובה, וכמה שינויים בהן יהפכו אותן למועילות עוד יותר
יבגני פטישמן
הדרך לעודד צעירים לפנות לשוק העבודה היא פשוט לצמצם, עד כדי ביטול מלא בהדרגה, כל קיצבה המאפשרת בטלנות, ובמקביל להפחית את נטל המס של הביטוח הלאומי המיועד היום למימון הקיצבאות
עו"ד חיים שטנגר
יש לחנך הציבור הבוגר בעיקר מהמגזר הדתי -חרדי - להימנע משיבוש הליכי חקירה, בדרך של מניעת מידע מהמשטרה ומניעת פתיחת חקירה פלילית במקרים המתאימים. אין מקום עוד לחשיבה אנאכרוניסטית לפיה תלונה במשטרה נגד מי מבני המגזר, תביא בעקבותיה "לחילול השם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il