X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פעילותו של הארגון הרצחני עשויה להשפיע על שיחות הגרעין בין ארה"ב לאירן, ומצד שני - טורקיה לא ממהרת להצטרף לקואליציה נגדו, כי הוא משרת אותה לגמרי לא רע
▪  ▪  ▪
מטיל את צלו [צילום: AP]

חזק ואמץ

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, אמר השבוע, כי בחמאס יש אנשים מאוד אמיצים. גנץ דיבר בקשר למבצע "צוק איתן" והפעולות שהחמאס ביצע. מדובר באמירה חשובה מאוד שצריכה להגיע לכל הצבא.
החמאס הולך ומשתפר, ומבצע פעולות נועזות כמו ניסיון חדירה מהים. סביר להניח שבסיבוב הבא החמאס יבצע פעולות עוד יותר נועזות. האמירה חשובה, כי היא מונעת מצה"ל שחצנות ויהירות כמו אלו שמהן סבל ערב מלחמת יום הכיפורים. לצה"ל תמיד תהיה עדיפות מספרית וטכנולוגית על החמאס, אבל זה לא אומר שאפשר להתייחס אליו בביטול ובזלזול. הצבא תמיד צריך לזכור שעומד מולו אויב נחוש בעל אמונה עצומה, דבר שדורש הכרה והתחשבות בהערכת כוחו של החמאס.

ביד נדיבה

ועידת המדינות לשיקום עזה שנערכה בקהיר גייסה 5.4 מיליארד דולר. בין המדינות התורמות נמצאות קטאר, גרמניה, ארה"ב, צרפת וטורקיה. חשוב לשקם את רצועת עזה בגלל האזרחים החיים בה, אבל אין הבטחה שהכסף לא יעבור לגורמי טרור. מעניין לראות איך מדינות שונות מתארגנות ומתלכדות סביב מטרת השיקום, כאשר אין אפילו קואליציה מסודרת ומאורגנת למלחמה נגד דאעש. כנראה ששיקום רצועת עזה יותר חשוב מאשר להילחם נגד ארגון טרור ששולט כעת על שטחים נרחבים בסוריה ובעירק.

חשבון טורקי

ארה"ב ממשיכה לנסות לגייס כמה שיותר מדינות נגד דאעש, ואחת מהן היא טורקיה. חשיבותה של טורקיה נובעת ממעבר הגבול שלה עם סוריה, שמהווה נקודת כניסה ללוחמי דאעש לסוריה, ונקודת יציאה לנכסי הארגון כמו נפט ועתיקות. עם זאת, טורקיה אינה ממהרת להצטרף לקואליציה.
לחימה נגד דאעש תפגע בארגון, דבר שיפגע ביכולתו להילחם נגד בשאר אסד, שהוא יריב של טורקיה. דאעש נלחם גם נגד כוחות כורדים בסוריה ובעירק, ביניהם ארגון ה-PKK שטורקיה הגדירה כארגון טרור. נכון לעכשיו, דאעש נלחם נגד הגורמים האלו, ובכך עוזר בעקיפין לטורקיה. לאור זאת, לא נראה, כי בזמן הקרוב טורקיה תיטול חלק בלחימה נגד דאעש.

התקדמות רעה

גורמים אמריקנים דיווחו השבוע על התקדמות בשיחות הגרעין מול אירן, אם כי הדגישו שעדיין ישנה דרך ארוכה. מעניין לדעת עד כמה סוגיית דאעש משחקת תפקיד בשיחות הגרעין. בעבר אמר עלי חמינאי, כי לא יהיה שיתוף פעולה בין אירן לארה"ב בנושא דאעש. לאור התקדמות הארגון והאפשרות של מלחמה על בגדד, אירן יכולה להעלות שוב את הנושא ולעזור לארה"ב נגד הארגון. עזרה זו כנראה תהיה במחיר של הקלות בנושאים הקשורים לגרעין האירני.
אם זה יקרה, ארה"ב תשקול את הדברים, וכנראה תענה בחיוב כדי להראות שהושג הסכם המקובל על כל הצדדים. מי שהסכם זה לא יהיה מקובל עליו הוא ישראל. כפי שגורמים בארץ אמרו בעבר, הסכם עם אירן הוא רע או רע מאוד. הקלות שיינתנו כדי לקבל את עזרת אירן נגד דאעש, יהפכו את ההסכם לרע מאוד.

זיקוקים כנשק

לאחרונה הנחה פיקוד המשטרה את שוטרי ירושלים שעליהם לתפוס מחסה בהפרעות סדר שנעשה בהן שימוש בזיקוקים, שהפכו לנשק בידי המתפרעים הפלשתינים. העניין הזה מחייב שתי הערות.
הראשונה מתייחסת לתחכום של הפלשתינים, שממציאים דרכים יצירתיות לפגוע בכוחות הביטחון. השנייה מתייחסת להנחיה עצמה. האם ככה הפלשתינים ניצחו? בעזרת זיקוקים? במקרה כזה, כאשר ידוע שהזיקוק הופך לנשק אמיתי שמהווה סכנת חיים גם אם השוטר לובש אפוד מלא, צריך להגיב בהתאם. תחילה, צריך להשתמש בנשק לפיזור הפגנות ובלית ברירה לעבור לנשק חם. אי-אפשר להפוך את כוחות הביטחון להפקר בהגנתם על תושבי המדינה, ואי-אפשר להגן על אזרחי המדינה בתפיסת מחסה.

תאריך:  16/10/2014   |   עודכן:  16/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דאעש פה, דאעש שם
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
דע"ש נגד האירנים והחיזבאלה
לא למעורבות  |  16/10/14 23:27
2
את שליט קטאר לא חיברו
סמך  |  17/10/14 08:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
עידן יוסף
השר עוזי לנדאו פנה לראש הממשלה וכתב לו כי זוהי רק שאלה של זמן עד שהערבים הישראלים המצטרפים למדינה האיסלאמית ינצלו את זכויותיהם כדי להפנות את הנשק נגד ישראל
יפעת גדות
"הם לקחו אותה מביתה בחודש שעבר וקראו למשפחתה השבוע כדי לומר להם שהיא הוצאה להורג"    "לאחר מכן השליכו את גופתה לבאר"
מירב ארד
שליח האו"ם לסוריה מזהיר מפני טבח המוני אם פעילי הארגון יצליחו להשתלט על העיר כולה    גורמים בעירק מבקשים מארה"ב סיוע צבאי דחוף במחוז אנבאר הנחשב מחוז אסטרטגי בעירק
יואב יצחק
לוחמי דאעש תוקפים את הכורדים בגבול סוריה-טורקיה עם טנקים ונגמשים    למרות זאת, ארדואן חושש לפעול ודורש חיפוי אווירי וכפיית "אזור בטוח" שיימנע מסוריה להפעיל מטוסים באזור
ציפורה בראבי
סכנת דאעש גדלה והולכת לא רק בגלל האכזריות האל אנושית שבארגון המעוות הזה, כי אם בגלל היחצנו"ת הגדלה. כלי התקשורת מחפשים פרסום ורייטינג ומסתבר שדאעש זה נושא חם. אז למי אכפת הנזקים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il