X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כמה מילקי וקוטג' כבר נאכלו ונכתבו על הבריחה לברלין, תוך תיאור מעוות של המציאות והצגתה כגן העדן החדש לצעירים. הצגת חשבונות של סופר, כדי להוכיח כמה זול בברלין, היא ניסיון לא חכם לעקוף את הבעיה האמיתית בסיפור. ההצגה הנכונה של הנתונים - כמה עולה סל הצריכה והחיים לזוג צעיר לחודש ולשנה ולא ליום
▪  ▪  ▪
ברלין. הרוב יחזרו על ארבע [צילום: פלאש 90]
"כדי ליהנות מכוס התענוג, עליך גם לדעת להיפרד ממנה". (וולטיר)
"הציונות – היא הרעיון הישר והמוצלח ביותר שעלה במוח היהודי העקום במשך אלפי שנים". (עמוס עוז)

מרתון ברלין מזכיר את בהלת ניו-יורק
מספר הכתבות, הראיונות, המעקב אחר יורדים וחוזרים, מזכיר את התקופה שבה הטרנד הציוני של הנוער היה ניו-יורק. נסעו, ברחו, ניסו את ניו-יורק, עבדו בעבודות שחורות, אם מצאו כאלה, ובעיקר התפארו שהם שם, שהם באמריקה - הארץ המובטחת בה הדולרים גדלים על העצים.
העבודה העיקרית הייתה אצל "משה הובלות", שם עבדו בפרך, הרוויחו פרוטות אבל התביישו להודות ולחזור. גם בארה"ב, חלק מאנשי ההיי-טק הצליחו, התערו והסתדרו. תופעה מעניינת בחו"ל הצעירים מוכנים לעבוד בכל עבודה, אבל בארץ לא מוכנים אפילו לנסות אותה. כנראה שעבודה שחורה בחו"ל - יש לה ריח וארומה אירופאית טובה יותר.
החיים בגרמניה לא הכל דבש
את המשפט הזה, ציינו מספר מהגרים, כולל כאלה שכבר גרים שם שנים והסתדרו באופן כללי בצורה סבירה, וגם כאלה שבינתיים חזרו לארץ.
ההנחות וההקלות שניתנות על-ידי ממשלת גרמניה לצעירים, כדי לעודד הגירה שיכולה לעזור לכלכלת גרמניה, היא לבוגרי היי-טק, ליזמים צעירים, בוגרי אוניברסיטאות, דוברי השפה הגרמנית בצורה שוטפת. כלומר: התנאים האלה מתאימים למספר מצומצם ביותר של צעירים והרוב כנראה יחזרו לארץ על ארבע או אם הזנב בין הרגלים.
יוקר החיים והדיור
תלוי איפה בודקים, במרכזי הערים או בפריפריה או בשכונות החלשות, בעיה זו קיימת גם בארץ וזה טבעי.
רוצים זול ולא יקר - אני ממליץ על מספר ארצות, שעדיין לא הצטרפו לגוש היורו, כמו בולגריה, רומניה, קרואטיה, פולין, טורקיה ומספר מדינות נוספות, במיוחד מגוש המזרח האירופי לשעבר, שם עדיין הכל יותר זול.
כוס קפה ועוגה, ארוחת צהריים בשרית, דיור, תחבורה יותר זול מאשר בארץ.
אז בבקשה סעו לשם. מדינה, מולדת - לא נמדדת לפי יוקר החיים מולדת, עם, מדינה ריבונית נמדדת לפי יוקר הערכים ולא לפי יוקר החיים. אין ספק שקיום בכבוד, גם הוא ערך ושגם עליו צריך להילחם בתוך המדינה ולא באמצעות בריחה בשביל החלב.
מעבר, שינוי מקום, לימודים
אין מחלוקת שמדינה דמוקרטית חופשית, לא צריכה להגביל את אזרחיה. אזרחים, שרוצים ללמוד בחו"ל, לעבוד, לטייל, להחליף אווירה וחברה - רשאים וטוב שיעשו זאת מדי פעם, זה אפילו בריא למדינה ולחברה.
להטיף להגירה - זה סיפור שונה. כנראה שהחיידק הגלותי עדיין נמצא ופעיל בתוך הד.נ.א היהודי, ומדי פעם מתפרץ כמו מגיפה שיש לטפל ולבלום אותה.
לבדוק אם גופים אינטרסנטיים אנטי-ציוניים עומדים מאחורי המהלך. ייתכן מאד, שיש אינטרס לגופים שממנים, ישירות או בעקיפין, לפגוע בישראל שעומדים אחרי המסע לברלין, להגירה לעזיבה, כדי לפגוע ולהחליש את החברה הישראלית ובמיוחד את הצעירים המתלבטים.
אין תחליף למדינה, למולדת, לבית. אפשר לנסוע, להתאוורר, ללמוד, לעשות עסקים, אסור לוותר על האזרחות, על הציונות, על השפה, על אהבת המולדת, על הבית בארץ, גם אם הוא יותר יקר, יותר קשה להשגה ויותר קשה לחיות בה. כי אין לנו ארץ אחרת, עם אחר ומדינה אחרת. לכן אנו נלחמים עליה ועל חיינו בה.

תאריך:  19/10/2014   |   עודכן:  19/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת מראה
"ישראל חודרת לתודעה הערבית" – העיתון "מצרים הערבית" מצטט מאמר מאת מנשה שאול שהתפרסם במגזין "מראה"
יורם אטינגר
השיפור במאזן המסחרי עם בריטניה שופך אור על יכולות ייחודיות של ישראל, המפתחות טכנולוגיות ומוצרים ייחודיים, החיוניים למשק האזרחי והביטחוני בעולם
מתי דוד
עצרו את העולם אני רוצה לרדת מגלגל השלום הזה. עצרו את מכבסת המילים הזו. אני רוצה את המילון הישן של מילים שלא הורגות
גרשון אקשטיין
האם אתה באמת חושב שהפתרון הטוב ביותר הוא לבנות ולבנות במקומות שבמילא מיועדים להחזרה לרשות הפלשתינית, בין אם יהיה הסכם ובין אם לא?
רחל ארנפלד
מזכ"ל האו"ם באן קימון, קתרין אשטון מהאיחוד האירופי ושר החוץ האמריקני ג'ון קרי דורשים מישראל להשתתף במאמץ השיקום של עזה, כלומר ליטול חלק בסיוע לאויביה המושבעים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il