X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המורים מציעים חינוך מגיל צעיר, מעורבות הורים סבירה עד כמה שניתן וענישה כבדה על עבירות חמורות. אין ספק שמדובר בשלושה קודקודים שחייבים לפעול בהלימה האחד עם השני במקביל יש לקדם את התלמידים החלשים והחזקים איש-איש לפי רמתו האישית
▪  ▪  ▪
מתמודדים עם בעיות משמעת גם בכיתה [צילום: AP]

בעצרת השלום שהתקיימה בתאריך ה-4.11.95 בכיכר מלכי ישראל אשר בתל אביב אמר ראש-הממשלה ושר הביטחון המנוח יצחק רבין את המשפט האלמותי הבא: "האלימות היא כרסום יסוד הדמוקרטיה, יש לגנות אותה בכל מחיר".
ואכן,איפה שאתה לא מסתכל האלימות מרימה ראש. לא חשוב אם זה במגרשי הספורט, בבתי-הספר, בחופי הים, ברחוב, בפארקים וכ"ו.
האלימות בבתי-הספר
ביום חמישי האחרון (6.11.14) שודרה כתבה בחדשות ערוץ 2 לפיה מצלמים תלמידים באמצעות הסמארטפונים איך נראה שיעור סטנדרטי בבית-ספר טיפוסי בישראל. כמו שהיה בתקופה בה למדתי בבית-הספר רוב השיעור מוקדש לטיפול בעבירות משמעת (שסביר להניח שהיום עם התפתחות הטכנולוגיה המצב הולך ומדרדר).
הנתונים מקבלים חיזוק מסקר שערך ארגון המורים בבתי הספר העל יסודיים, אשר מצביע על כך שיותר מ-80% מהם מתמודדים עם בעיות משמעת.
בתיעוד שהגיע מאחת הכיתות נראה תלמיד שמשחית, לנגד עיני המורה, את השלט עליו עמל הצוות החינוכי. לאחר מכן, רק בשביל להצחיק את החברים, הופך התלמיד את ארון המסמכים הגדול ותוכנו נשפך על הרצפה.
כמעט מחצית מהמורים מדווחים על כך שנתקלו במקרים של שבירת ציוד בית הספר. חמישית מן המורים מספרים כי נחשפו לפגיעה במכוניות של המחנכים, ואילו 13% מן המורים סיפרו כי היו עדים למקרים שבהם תלמידים שברו חלונות.
כתוצאה מעיסוק בבעיות משמעת המורה לא מצליח\ה ללמד, וככה סתם מתבזבז לו השיעור.
הסיבה לכך
במציאות שבה ההורים כמעט ואינם נמצאים בבית, הם מחפשים דרכים לפצות את הילד, בין השאר על-ידי כך שהם נותנים לו כמעט כל מה שהוא דורש מבלי להתנות זאת בתנאים כאלו ואחרים. כתוצאה מכך הילד מבין שהכל מגיע לו והופך להיות מפונק.
הפתרון לבעיה המעיקה
א. בכתבה מוצג בית-הספר "מקיף גילה" בירושלים כדוגמה לבית-ספר המנסה להתמודד עם התופעה המציקה. בית-הספר מפעיל תוכנת מחשב בשם "סמארט-סקול". מדובר ביומן כיתה ממוחשב אשר מכיל את כל האיחורים ועבירות המשמעת של כל תלמידה ותלמידה. היומן מתעדכן כל הזמן "אונליין" כך שלא ניתן להסתיר שום דבר מעיני ההורים והצוות הפדגוגי.
ב. פתרון נוסף שמציעים המורים הינו מערך משולב הנשען על שלושה קודקודים מרכזיים: חינוך לכבוד המבוגרים מגיל צעיר, מעורבות הורים סבירה עד כמה שניתןוענישה כבדה על עבירות חמורות.
אין ספק שמדובר בשלושה קודקודים שחייבים לפעול בהלימה האחד עם השני,אך מצד שני במקביל צריך לקדם את התלמידים החלשים והחזקים איש-איש לפי רמתו האישית.

המחבר הינו פעיל חברתי
תאריך:  10/11/2014   |   עודכן:  10/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יצחק רבין / Rabin Yitzhak
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צ'לו רוזנברג
על רה"מ מוטלת האחריות העליונה על המתרחש בירושלים. במקום לנהל דיאלוג עם הגורמים הרלוונטיים, כולל המוסלמים, כדאי להנמיך את הלהבות העלולות לכלות כל חלקה טובה ולהצית מלחמת דת מיותרת ואכזרית
עו"ד חיים שטנגר
רוכבי דו ותלת גלגליים מפרים בריש גלי ובראש חוצות את חוקי התנועה בעיר תל אביב-יפו, כאשר הם נוהגים בניגוד לחוקי התנועה ובניגוד גמור לכיוון התנועה
יוני בן-מנחם
גורמים קיצונים מנסים להתסיס את המגזר הערבי ולחבר את אירוע הריגתו של הצעיר הערבי בכפר כנא לאירועים בירושלים סביב הר-הבית כדי להביא לאינתיפאדה שלישית. על הממשלה ופרנסי המגזר הערבי לפעול יחדיו להרגעת המצב ולמנוע הסלמה
אפרים הלפרין
כחברה יהודית ודמוקרטית, הפוסלת מכל וכל את "זכות השיבה" של ערבים לחיפה, לעכו, ליפו ולכל מקום בו גרו ערבים לפני מלחמת העצמאות, אנו חייבים לפסול גם מגמות של יהודים קיצונים לשוב להר-הבית
ד"ר אסנת עקירב
איך אנחנו, אזרחים מן השורה, נוכל לדעת על פעילותם הרבה של חברי הכנסת?    עיון ביקורתי בפעילות חברי הכנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il