X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
לדעתי, ולדעת אנשי מקצוע רבים, לא באמת ניתן לתזמן את השוק. לא באמת ניתן לקנות ניירות ערך בנקודה האופטימלית ובטח שלא ניתן לתזמן בנייה וקנייה של תיק השקעות בדיוק בנקודה הטובה ביותר - הווה אומר - במחיר הזול ביותר
▪  ▪  ▪
הבורסה לניירות ערך [צילום: פלאש 90]

תמיד כאשר נכנס אלי לקוח חדש עולה השאלה הזאת. לאחר שסוכם על אלוקציית תיק ההשקעות, בחירת ניירות הערך המתאימים ותשלום שכר הטרחה – עולה השאלה הזאת:
האם זה הזמן להיכנס לשוק? האם המחירים טובים? האם אני קונה בזול או ביוקר?
תשובתי כמעט תמיד זהה. לדעתי, ודעת אנשי מקצוע רבים, לא באמת ניתן לתזמן את השוק. לא באמת ניתן לקנות ניירות ערך בנקודה האופטימלית ובטח שלא ניתן לתזמן בניה וקניה של תיק השקעות בדיוק בנקודה הטובה ביותר – הווה אומר – במחיר הזול ביותר.
כניסה לתהליך של ניהול סיכונים, או מה שנקרא בפי כל 'תיק ההשקעות' כרוך בסיכון. לא באמת ניתן להתחמק מכך. הכל שאלה היא כמה סיכון מוכנים ליטול.
מאחר שיש צורך בניהול הסיכונים אין באמת תשובה או חשיבות לשאלה האם קונים את תיק ההשקעות בזול או ביוקר. תיק השקעות טוב אמור להתייחס לתקופת זמן של למעלה משבוע או חודש ואין באמת אפשרות לדעת מה יקרה ביומיים הקרובים בבורסה לניירות ערך. אם תיק ההשקעות ירד למרת הוצאותו לפועל או עלה – אין זה אומר מאומה על אופיו של תיק ההשקעות או על ניהול הסיכון.
המעבר להשקעה בניירות ערך וניהול הסיכונים שלו יכולה להניב פירות ניכרים למשקיע וכל הנדרש מהאדון המשקיע במרבית המקרים הוא פשוט מאוד – טווח זמן להשקעה. משוואת הזמן היא כה קריטית שכמעט בכל נקודת בחינה היא מוכיחה את עצמה.
ולמה בעצם יש סייגים בכתוב?
השקעה בניירות ערך אינה מתמתיקה, אינה מניבה תוצאה מדויקת ולא תמיד אחד ועוד אחד שווה שתיים. להלן 2 דוגמאות בולטות:
לדוגמה, מי שהשקיע במדד מניות הטכנולוגיה האמריקני – מדד הנאסד"ק – בשנת 2000 כאשר המדד עמד על 5,000 נקודות – עדיין מופסד על השקעתו 10% ולא ניתן להגיד על 14 שנה שאינם טווח ארוך מספק.
לדוגמה, מי שהשקיע במדד היפני – הניקיי 225 – בשנת 1989 כאשר המדד נשק ל 40,000 נקודות – עדיין מופסד על השקעתו יותר מ– 50% ולא ניתן להגיד על 25 שנה שאינן טווח ארוך מספק.
כמובן שיש דוגמאות לרוב אולם ניהול סיכונים נכון יכול ואמור לגשר על דוגמאות מעין אלו ולהניב את התשואות שהשווקים הפיננסים יכולים לתת.

תאריך:  10/11/2014   |   עודכן:  10/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארווין קליין
בעקבות אירועי הטרור בירושלים והסביבה, מובא פה סיפור טיול שערכתי עם איש משמר הגבול, למוד מלחמה בטרור, ששירת באזור, בתקופות הכי קשות: חברי ג'אקו ונטורה, שהוציא לאור את הספר "בין ירושלים לחברון"
ראובן לייב
ארוחה במסעדת "לומינה" התל אביבית היא חוייה קולינרית של ממש, בזכותו של הבעלים והשף מאיר אדוני, המקפיד לבשל רק אוכל-גורמה    רוצו אליה כדי ליהנות
עליס בליטנטל
ליאוניד בלקלב, אמן בעל איכות נדירה, זוכה פרס שיף לציור 2014, מוצג בגלריה היוקרתית "זימאק" שבכיכר המדינה בת"א    ציוריו מרעידים את הלב ברגישותם, בסגנונו המיוחד המשלב את רוח ה"אקול דה פארי", הנפש היהודית והאימפרסיוניזם
איתמר לוין
ביקורת חריפה על ריבוי הסדרי הטיעון, על הכוח המופרז של התובעים ועל מצב בו אלפי אנשים חפים מפשע יושבים בכלא. לא, זה לא אצלנו, אלא בארה"ב - ומפיו של אדם בכיר בלב-ליבה של המערכת
יוסף אורן
לא השושלתיות הביולוגית בין איליה ובין צאצאיו מעניינת את שמעוני ב"קו המלח", וגם לא על קשר שושלתי מיסטי בין הדורות יבסס את ההשקפה הלא-מחמיאה שיאמר על ההיסטוריה, אלא על קורות חייהם של השלושה כיחידים, שכוחות-על של ההיסטוריה גוזרים עליהם תבוסה, ייאוש ואובדן    על "קו המלח" מאת יובל שמעוני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il