X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם אחרי כל ההשפלה הזו, יהיו מסוגלים הגורמים השונים לשתף פעולה בצורה מיטבית? אסור שהפרשה תגווע. הבדיקה חייבת להיעשות ובדחיפות
▪  ▪  ▪
נתניהו, יעלון וגנץ במהלך "צוק איתן" [צילום: פלאש 90]

הודעת השב"כ בעקבות הביקורת של הרמטכ"ל והמפגש עם ראש הממשלה לאחר שידור תוכנית עובדה בה הוצגו בצורה נהירה ביותר עובדות שאמורות היו להדיר שינה מעיני כל אזרח, היא הודעה שנועדה לטייח את האמת. זו התנהגות בלתי אחראית ומעמיד בסכנה את אזרחי ישראל.
כך בהודעת השב"כ: "אנשי השב"כ לא טענו כי העבירו התרעה למלחמה מול חמאס ביולי... הידיעות שהופצו מחודש ינואר "הצביעו על תחילת הערכות ואימונים של חמאס לקראת עימות אפשרי עם ישראל", אך אנשי שב"כ, ובפרט המרואיינים לתוכנית "עובדה" שבה נחשף העימות, לא טענו שהעבירו התרעה על מלחמה. "החל מסוף חודש אפריל, בעקבות מידע חדש, הופצה על-ידי שב"כ התרעה על כוונות חמאס להוציא לפועל פיגוע גדול אשר עלול להוביל למערכה", נכתב בהודעת הארגון.
זו אינטרפרטציה שנועדה לטמטם את הציבור בישראל ולהסתיר את הכשלים האיומים בתהליכי קבלת ההחלטות בנושאים הרגישים ביותר.
אין צורך להיות מומחה גדול בתחום כדי להבין שיש כאן ניסיון מערכתי להסתיר את האמת. ואלה דבריו של הרמטכ"ל במכתבו אל ראש הממשלה בו הוא מלין על התנהלות השב"כ: "בתוכנית 'עובדה' חצו גורמי שב"כ כל נורמה מוסרית ואתית. זהו ביטוי עמוק לחוסר קולגיאליות בין ארגונית ומהווה מבחינתי חציית קו אדום", כתב גנץ לנתניהו. "בתוכנית הוצג מידע באופן מגמתי, שיצר מצג שווא שלפיו השב"כ הוא ארגון המודיעין הבלעדי לרצועת עזה, שביצע מלאכתו נאמנה בעוד שכל היתר - אמ"ן, צה"ל והדרג המדיני - קפאו... "אני קובע נחרצות כי השב"כ לא העביר התרעה ולא התריע על כוונת החמאס למלחמה ביולי, כעניין יזום ומוחלט".
"מעולם, בשום דיון בראשותי, לא הוצג נושא המלחמה או המערכה האפשרית, וקל וחומר שלא היה כל דיון בתחילת 2014 על אודות מלחמה קרבה, לא בדרג הצבאי ולא בדרג המדיני. שיתוף הפעולה של השב"כ עם תוכנית הטלוויזיה, המאדיר את הארגון תוך הכפשת הדרג המדיני, הוא שבר מוסרי ואתי... צה"ל הואשם כגוף שלא פעל חרף המידע שהועבר על-ידי השב"כ, ואני מוצא לנכון להביע בפניכם את מחאתי החריפה על אופן ניהול זה. יש לחקור אירוע תקשורתי זה עד תום... צר לי, לא שיערתי שנגיע למצב הזה, אך עד כאן. לטעמי, עצם חשיפת השב"כ כארגון ביון, חשיפת מידע שהיה ברשות אנשיו ושיטות הפעולה שנקט היא תקדימית ומסוכנת, ולא ברור על-ידי מי אושרה חשיפת שערורייתית זו".
אלה דברים חריפים ביותר המופנים כלפי השב"כ והעומד בראשו. ניסיון ההשתקה מבזה, בלתי ראוי ומדאיג ביותר. אם בשב"כ פועלים בצורה כזו, מה מצפים מאחרון האזרחים?
גם אם ינסו גורמים כאלה ואחרים לשנות עובדה אחת, ידם לא תשיג זאת: בתוכניתה של דיין הופיעו אנשי שב"כ בכירים אשר אמרו דברים מפורשים. הצילומים קיימים ועומדים לרשות כל אזרח בישראל הרוצה לצפות. אך נניח שדברי המרואיינים לא הובנו כהלכה. נשאלת השאלה, מי אישר להם בכלל להתראיין? האם חומר מן הסוג הזה שנחשף בתוכנית לא ראוי היה לעבור בדיקה מעמיקה, ומדוע היא לא נערכה? איפה הייתה צנזורה לפני פרסום הכתבה? מי שאחראי לכשלים הללו אינו יכול להישאר דקה בתפקידו. השתקת הפרשה על-ידי ראש הממשלה מהווה ניסיון גרוטסקי לטייח את מהות הדברים שנשמעו בכתבה.
אם הרמטכ"ל, ראש אמ"ן, אלופי צה"ל, שרים בקבינט, חברי ועדת החוץ והביטחון וגורמים נוספים טוענים שהנאמר בכתבה הוא סילוף המציאות, אנחנו בצרה צרורה. מדוע? בגלל הדברים שלהלן מפי אנשי אמ"ן: "השפילו אותנו, בשב"כ כנראה רצו קרדיטים והלכו להוציא החוצה דברים, זה משבר אמון ונצטרך לשקם את זה. אין בעיה שיש מחלוקת, שיש ויכוח, אבל לפרסם את הכל? להביא בכירים במוסד ביון לחשוף פרטים בטלוויזיה? זה הפתיע פה אנשים, אנשים באמ"ן היו בהלם, פעורי פה שזה קרה".
האם אחרי כל ההשפלה הזו, יהיה מסוגלים הגורמים השונים לשתף פעולה בצורה מיטבית? יחשוב כל אחד מה התשובה הנכונה. לו היה מדובר כאן בזוטות, מילא, אך כאן המדובר בחיי אדם, בנושאים הרגישים. חשדנות ונקמנות עלולות להמיט אסון עלינו.
אסור שהפרשה תגווע. הבדיקה חייבת להיעשות ובדחיפות. הכתובות מוכרות לכולם, לכן כל שצריך לעשות הוא לפנות אל אחת מהן, ויפה שעה קודם.

תאריך:  14/11/2014   |   עודכן:  16/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניסיון טיוח חמור בצמרת
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מדהים כמה טיפש יכול להיות ד"ר
ב.ל  |  14/11/14 21:50
 
- היה בנוער השומר הצעיר בנערותו
הד"ר מדרום אמריקה  |  16/11/14 09:46
2
גנץ הצטרף לרשימת הרמטכלים הכוש
אין אמון בצהל  |  15/11/14 19:07
 
- צה"ל הינו צבא בלתי מקצועי
סימי  |  17/11/14 06:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
יצחק דנון
שני חיילי מילואים מבקשים לבטל את תוצאות המכרז לבניית 708 דירות במורדות גילה, לאחר שלא יכלו להתמודד בשל שירותם במבצע
אריאל י. לוין
בעוד אצלנו עדיין נשמעים הדים של "צוק איתן", בסוריה ובעירק ממשיכים הארגונים המוסלמיים הקיצוניים לצבור תנופה    טורקיה מסרבת ליטול חלק במאבק נגד דאעש, והמערב לא יכול לעשות דבר נגדה
איציק וולף
חברי ועדת האו"ם שמונו לחקירת פשעי מלחמה במהלך מבצע צוק איתן נמצאים בירדן    ביקשו אישור כניסה לישראל אך סורבו    משרד החוץ: ועדת שאבאס איננה ועדת חקירה אלא ועדה שתוצאותיה ידועות מראש
עידן יוסף
רא"ל בני גנץ כתב לנתניהו כי הראיונות של בכירים בשב"כ שטענו כי הועברה התראה מודיעינית על כוונת החמאס להילחם בישראל בצוק איתן למרות שהתראה לא הועברה פוגעים באמון    נתניהו קרא את הצדדים לסדר
איציק וולף
כחלק מלקחי מבצע 'צוק איתן' החליט שר הביטחון להותיר על-כנם את תקני הרבש"צים ביישובים הקדמיים בכל הגזרות    תקני הרבש"צים בתחום של בין 4 ל-7 קילומטרים מהגדר בעוטף עזה ייקבעו על משרה מלאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il