X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למה אנחנו עושים יחסי ציבור, מעולים - וחינם, אין כסף - לארגון המדינה האיסלאמית? למה, אנחנו מפרסמים ברבים ובתפוצת נא"טו סרטוני עריפת ראשים אלה שלהם ובכך מאדירים כוחם. והלא, אם לא ניתן פומבי לסרטי עריפת ראשים אלה, לא יהיה להם עוד שום ערך תעמולתי?
▪  ▪  ▪
סרטוני עריפת הראשים. האדרת הכוח [צילום: AP]

"כמה שאנחנו מטומטמים", חשבתי לעצמי, חזרתי ואמרתי לעצמי, בקול רם, מטומטמים על כל הראש", כשהבטתי פעם, אחר פעם, בסלידה בתמונות ששחרר לפרסום ארגון המדינה האיסלאמית. למי שאינם יודעים עדיין ולאשורם של דברים, במה מדובר, הרי נביא בפניכם תמציתם של דברים, בקשר לארגון טרור זה, כהגדרתם ב"ויקיפדיה".
המדינה האיסלאמית (בערבית: الدولة الاسلامية, תעתיק מדויק: אלדולה אלאיסלאמיה) או בשמה הקודם דאעש (בערבית: داعش, ראשי תיבות של الدولة الاسلامية في العراق والشام, תעתיק מדויק: אלדולה אלאיסלאמיה פי אלעראק ואלשאם, "המדינה האיסלאמית בעירק ובשאם" או: "המדינה האיסלאמית בעירק ובלבנט"‏; ראשי התיבות באנגלית: ISIS‏ או ISIL‏ - Islamic State of Iraq and Syria/Levant) הוא ארגון טרור איסלאמי סוני, שהתפצל מאל-קאעידה, ופועל בסוריה ובעירק. הוא מוגדר כח'ליפות איסלאמית סונית. הארגון הוקם בעירק ב-2003 כאגד קבוצות איסלאמיות קיצוניות. ב-2004 הצטרף הוא לאל-קאעידה באפגניסטן, ונודע כאל-קאעידה בעירק. ב-2014, כשפרצו חילוקי דעות בין ההנהגה של אל-קאעידה למפקדי השטח, התנתקו מאל-קאעידה והפכו לארגון עצמאי בשם דאעש.
הנקודה המעניינת במיוחד - לטעמי אני - בקשר להתנהלות ארגון המדינה האיסלאמית, הינה מחויבותו והיותו קשור, בחבל הטבור, לתקשורת המערבית. והדברים נכונים כמעט, ביחס לעולם המודרני הגלובאלי, כולל מדינות אפריקה, אמריקה הלטינית,סין הודו, רוסיה, אוסטרליה, ניו-זילנד וכמובן ארצות אירופה וארצות-הברית. מתברר, כי למדינה האיסלאמית קיימת זרוע תקשורת פעילה, חיה ובועטת, שהוקמה בתחילת 2014. זרוע תקשורת זו, קרויה בשם "אל-חיאת" ואחראית על פרסומים, סרטונים, כולל של עריפת ראשים, ועיתונות כדוגמת המגזין דאביק (Dabiq).
אתמול שחררה לפרסום "אל חיאת" סרט וידאו, בו נראה בריון בשם "ג'יהאד ג'ון", רוצח שבוי שנפל בידי אנשי המדינה האיסלאמית. הפעם מדובר באזרח אמריקני. ארגון המדינה האיסלאמית פרסם סרטון וידאו זה, המתעד הוצאתו להורג של עובד הסיוע האמריקני, פיטר קאסיג, שנחטף בסוריה בשנה שעברה. בסרטון, שהופק באיכות טכנית ומיומנויות הפקה טובות בהרבה, מההודעות המצולמות קודמות של אנשי הג'יהאד, בעבר, מופיע טרוריסט המאיים כלפי הצופים בו, שמדובר: "בתזכורת לגורל שמצפה לכוחותיו של ברק אובמה, המבקשים כעת לחזור לעירק".
עיתון "ניו-יורק טיימס", דיווח, כי רק לאחרונה קיבלו סוכני מודיעין אמריקנים מידע ברור שדאעש הרג את קאסיג. מאחר שלא ראו הם גופתו ומחוסר ראיות ממשיות, נבצר לאשר מידע זה, בוודאות. משפורסם הסרטון, נבדק ונותח בידי מומחים, הגיע הממשל האמריקני למסקנה שמדובר בסרטון אמין וקאסיג נרצח בידי אנשי המדינה האסלמית.
מומחי טרור וביון סבורים, כי הטרוריסט המופיע בסרטון לבוש בגלימה שחורה, כשקולו מעוות הוא "ג'יהאד ג'ון", הלא הוא טרוריסט הבריטי שהופיע גם בסרטונים קודמים של עריפות ראשים שפרסם ארגון המדינה האיסלאמית. להבדיל מהסרטונים קודמים, לא הציגו הג'יהאדיסטים - הפעם - בסוף הסרטון החטוף הבא שבדעתם לרצוח.
בחודש אוגוסט החולף, הציגו אנשי ארגון המדינה האיסלאמית סרטון וידאו, בו נראית כריתת ראשו של אמריקני נוסף, כאשר בתמליל של סרטון זה צוין, שמדובר בנקמה על החלטת ארצות הברית להתערב בנעשה בעירק וללחום בארגון. בסרטון זה מצולם העיתונאי, ג’יימס פולי, לבוש בחליפה כתומה, הדומה למדי אסיר, כשהוא כורע על ברכיו לפני לוחם דאעש. לוחם ארגון המדינה האיסלאמית - שפניו מכוסות - מסביר בסרטון זה, כי ההחלטה של ארצות הברית לפעול בתוקפנות כלפי הארגון היא שגרמה למעשה. "זממתם מזימות נגדנו והפעלתם מאמצים רבים ותירוצים רבים כדי להתערב בנעשה אצלנו", נשמע קולו של הלוחם בסרטון זה והדגיש, כי ארצות הברית אינה תוקפת לוחמים אלא גם אוכלוסייה אזרחית. "כל ניסיון מצדך, אובמה, למנוע מהמוסלמים את זכויותיהם בחליפות האיסלאמית יביא לשפיכות דמים של אנשיכם", סיים איש המדינה האיסלאמית, נאום תוכחה ו"מוסר" זה, שלו.
בסרטון דקלם פולי הצהרה כפויה, לפיה מי שאשם במותו הינה ארצות הברית. "אני קורא למשפחתי ולחבריי להתקומם נגד רוצחיי האמיתיים, ממשלת ארצות הברית, כי מה שיקרה לי הוא תוצאה של האכזריות שלהם", אמר פולי, טרם רציחתו. אמו של פולי, כתבה בפייסבוק שלה, שהיא חשה גאווה בבנה שניסה "לחשוף בפני העולם את הכאב של אזרחי סוריה". הבית הלבן הגיב באמירה, שאם מדובר בסרטון אמיתי, הרי מדובר במעשה "מזעזע ושפל".
בעקבות הוצאתו להורג של העיתונאי, דיאן פולי, פורסם כי ארגוני הביון בבריטניה ובמערב החלו במרדף מודיעיני, אחר המוציא להורג, בעל המבטא הבריטי המודגש שרצח את פולי. מתברר, כי בארגון המדינה האיסלאמית, קיים תא ג'יהאדיסטים בריטים שכינויו "הביטלס", שהבולט בהם הוא ג'ון, שכנראה הוא זה שערף ראשו של דיאן פולי. מתברר, כי ארגוני הביון מלקטים רמזים ופרטים מוכמנים מתוך סרטון ההוצאה להורג, כעדי לאתר מיקומו וזהותו של רוצחו של פולי. מומחי ביון וטרור טוענים, כי הגם הסרטון צולם בתוואי נוף מדברי וחסר תכונות, כאשר הרוצח מטשטש זהותו בגלימה ופנים מכוסות, עדיין קיים מידע רב סרטון, כולל קולו של הרוצח, גובהו ועובדת היותו איטר יד ימין.
ואני - שמירב ומיטב שנותיי, בתחום המודיעין, הן באיסוף והן במחקר, חלפו, עברו להם, זה מכבר - שואל עצמי למה? למה אנחנו עושים יחסי ציבור, מעולים - וחינם, אין כסף - לארגון המדינה האיסלאמית? למה, לעזאזל (סליחה על הסגנון הבוטה) אנחנו מפרסמים ברבים ובתפוצת נא"טו סרטוני עריפת ראשים אלה שלהם ובכך מאדירים כוחם. והלא, אם לא ניתן פומבי לסרטי עריפת ראשים אלה, לא יהיה להם עוד שום ערך תעמולתי? נכון? תאשרו לי שאני צודק, שכן אני לא יודע מי הוא המטומטם האמיתי. אני - או העולם הנאור, הדוגל בחופש ובזרימת מידע חופשי לכל המעוניין בכך? מסרו לי תשובותיכם בהקדם, שכן שנתי נודדת עלי, מאז עלו בי הרהורים אלה.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  17/11/2014   |   עודכן:  17/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ברק אובמה / Barack Obama
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
אורי שרגיל
מדינה פלשתינית מתחמשת? צריך להתעורר... דאעש לוקחת את האנושות צעד אחד אמיץ קדימה אל העבר שהתרחקנו ממנו לפני 1300 שנה. היא מנסה לקחת אותנו עם הראש על כפות הידיים
אריאל י. לוין
לנוכח הבדלי הגישות בין שני הארגונים בנוגע לדרכי פעילותם, לא צפוי הארגון המצרי להפןך לשלוחה של דאעש - אם כי ההכרזה עשויה למשוך אליו מחבלים שיתקשו להגיע לעירק
עופר וולפסון
אלפי לוחמי ארגון הטרור מתחבאים בין אזרחים מאז החלו התקיפות האוויריות של ארה"ב    עורפים ראשים, סוקלים נשים ומבצעים פשעי מלחמה אחרים בקנה מידה בלתי נתפס    שמות המפקדים האחראים נוספו לרשימה סודית של ביה"ד הבינלאומי
אריאל י. לוין
בעוד אצלנו עדיין נשמעים הדים של "צוק איתן", בסוריה ובעירק ממשיכים הארגונים המוסלמיים הקיצוניים לצבור תנופה    טורקיה מסרבת ליטול חלק במאבק נגד דאעש, והמערב לא יכול לעשות דבר נגדה
צבי מגן
קלף המיקוח הנמצא בידי רוסיה כיום, הוא המאבק בדאעש. מסתמן כי במוסקבה גוברת הכרה בכך שיש לחתור להבנה עם מעצמות המערב, שבמסגרתה תוסר מערכת הסנקציות ויתואם הסדר למשבר באוקראינה, בתמורה להצטרפות רוסיה ללחימה בדאעש    האם מעבר לדיון הציבורי בעניין, אכן מתגבש במציאות מהלך בכיוון זה של "החלפות" בין רוסיה למערב, נדע בקרוב. מכל מקום, נראה שהמזה"ת, על האתגרים המורכבים שהוא מציג, מזמן לרוסיה לא רק סיכונים, אלא גם סיכויים והזדמנויות
רשימות נוספות
דאעש מאשר רשמית: אלבגדדי נפגע  /  עידן יוסף
דיווח: מנהיג דאעש נפצע קשה בהפצצה  /  עידן יוסף
"דאעש רואה בטורקיה בת ברית"  /  עופר וולפסון
ירושלים ובגדד  /  אריאל י. לוין
הילדים של הח'ליפות   /  אריאל י. לוין
ירושלים של אבן  /  אריאל י. לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il