|
תאריך:
|
23/11/2014
|
|
|
עודכן:
|
24/11/2014
|
הציונות הדתית מסכנת את מדינת ישראל |
|
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
איתן, שגית בכך , שלא התחלת בדברים הטובים והחשובים שעשתה הציונות הדתית. זו הציונות שטרם קום המדינה הקימה את טירת צבי , שלושה ישובים בגוש עציון , ישוביה פזורים ברחבי הארץ מהנגב ועד הגליל. היא הקימה את הפעל המזרחי ואת תנועת העובד הדתי שהגנה על פועלים שכירי יום במסגרת ההסתדרות. היא הקימה מערכת חינוך . לכן הביקורת המוצדקת של שבתי שביט , שפורסמה בעיתון הארץ, היתה צריכה גם כן להיות מתוך אהבה ליש הגדול שנזקף לזכותה של הציונות הדתית . ומתוך אותה אהבה לבקר אותה על כך , שהיא עלתה על גל של משיחיות משקרת , העלולה להביא לחורבן הבית השלישי.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
לאיתן קלינסקי |
|
|
3 |
|
|
נכון שהימין שזרק את דן מרידור ומיקי איתן קשוב למירי רגב ולדני דנון , נכון שהציונות הדתית שזרקה את הרב עמיאל והרב מלכיאור קשובה יותר לרבני ״תורת המלך״ . אך הויכוח איתם חייב להיות מכבד . לכן אני מעריכה את הסגנון המכבד בכתבה של שבתי שביט במאמר בעיתון הארץ |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
נעמי כהן |
|
|
4 |
|
|
הציונות הדתית צריכה להציל את עצמה מעצמה |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
להציל. |
|
|
5 |
|
|
מבחינתך, כל מי שאינו חושב כמוך מסכן את ישראל. המציאות מוכיחה - השמאל בישראל מסוכן לעם ישראל. זה עדיין לא אומר שהימין טוב לישראל אך באופן וודאי ניתן לומר שהשמאל מסוכן. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שאול א. |
|
|
|
|
|
הטענות הן של ראש המוסד לשעבר. אז מדוע אתה פונה בטענות לאיתן.
בראש המוסד עמד אדם המביע את החשש, שהנהגת הציונות הדתית מובילה אותנו לחורבן הבית השלישי.
תתווכח איתו ולא עם איתן. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
לשאול א |
|
|
6 |
|
|
הבולשביק נתלה פתאום במקורב טייקונים בכיר :
http:
זה שאמר גם כי :
כי לדעתו יש להמשיך את התקיפה מן האוויר ולסמן את מנהיגי ארגון החמס
מעניין מה אומר על זה האיתן
על אמירות כגון זה של שביט הסבתא שלי הייתה אומרת : צ'ה גזוגט |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
|
|
|
המגיב הותיק החליט להיות נאמן לאדיוטיזים שלו . אם למגיב הותיק היתה אפשרות הוא היה נוטל את התואר ראש המוסד בדימוס משבתי שביט ובוודאי שהיה מפטר את יורם כהן , שהביע דעה שונה מזו של המקהלה המטורפת בנט-ליברמן שגוררת גם את ביבי להקצין . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
נאמן לשלום |
|
|
|
|
|
מגיב ותיק , האיש עם הנסיון הצבאי הגדול מה זה בשבילו ראש המוסד לשעבר, סתם דרק, כי הוא , שבתי שביט, לא משנן את השטויות הלאומניות של המגיב הותיק.
אל תתפלאו שמגיב ותיק עוד ישלח לכל הרוחות את יורם כהן ועוד יסיר מעל ראשו את הכיפה הקטנה ,ויחבוש את ראשו בכפיה כעונש על כך שסתר את דברי ראש הממשלה.
מגיב ותיק, איפה האדיוטית הצדקנית ןהדאגנית . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אני מגיב ותיק ... |
|
|
|
|
|
ומיידע אותנו במידע רב וחושף את פרצופם הטמא של כל אותם "אנשי שלום " למינהם שמסתבר שצברו כסף רב ושלום לא הביאו אלא רק חורבן ומלחמות יזע ודמעות !! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איריס כהן |
|
|
7 |
|
|
תמיד מדברים על הלהט של הציונות הדתית בהשוואה לבר כוכבא והקנאים של סוף ימי בית שני שהביאו או שלא הביאו לחורבן.אין איש יודע,זה היה לפני אלפיים שנה. אבל בהיסטוריה שלנו היו עוד קנאים שעד היום כולם מעריכים והם משמשים דוגמה ומופת.גדעון,יפתח,דבורה הנביאה,שמשון,דוד ועוד רבים וטובים.אז למה לא משווים את הציונות הדתית אליהם? למה רק לבר כוכבא? כי זה נח ומשרת מטרות פוליטיות.גם איתן קלינסקי יודע שאנחנו היום בתחילת ההתנחלות בארץ,אז שיפתח את ספר שופטים,למה לא? אחרי מלחמת יום כיפור הציונות הדתית הבינה שחייבים לשלוט על כל הארץ.אם הם לא היו מבינים את זה היינו היום בגבולות 67 עם אותם איומים של אז ואף אחד לא היה מבטיח לנו שההישג של 67 יחזור שוב.אז אפשר להגיד על הציונות הדתית שהם מביאים לחורבן ולא יודעים לקרוא את המפה אבל בנתיים אנחנו יושבים בגבולות בטוחים בזכותם.ושבתאי שביט? אמר מה שאמר.ואני לא מתבייש לומר ששבתאי שביט הוא נוכל.בדיוק כמו דיסקין,שמעון פרס,יובל רבין ועוד.כל אלה אומרים לנו שהמוצר של השני לא טוב אבל הם לא אומרים לנו מה טוב במוצר שלהם.הם בכלל לא נותנים לנו מיפרט של המוצר שלהם.זה נקרא בעיברית,נוכלות.אני אגב,לא מהציונות הדתית אבל הם נמצאים על ההרים מעלי וזה עושה לי שקט. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
באום |
|
|
|
|
|
ו״הבטוחים״ רק מובילים אותנו ממלחמה למלחמה ומדחי אל כשלון. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
גבולות בטוחים? |
|
|
|
|
|
מי שמוביל אותך ממלחמה אל מלחמה אלה הם הערבים שלא רוצים שתיהיה פה.למה זה כל כך קשה להבין את זה? לפי כל שיטה שנלך,יהיו מלחמות.ואם כבר מלחמות,אז בוא נשב על הרכס.זה כל כך פשוט שיש כאלה שלא נאה להם להתייחס לדברים הפשוטים שמא זה יהפוך אותם לפשוטים.אז מתחילים להתפלסף ולצטט.אגו כבר אמרנו.וכשלונות? אנחנו הולכים ומתעצמים,הולכים וגדלים,הולכים ותופסים אחיזה. אני יודע,ב"ידיעות" ו"הארץ" כתוב משהו אחר.אז כתוב.אז אולי יש וויכוח מה היו גבולות הארץ בתקופת התנ"ך,אבל אין וויכוח שאנחנו צריכים היום גבולות רחבים וארץ גדולה,אחרת לא נוכל לשרוד.פשוט.תגיד לי מדינה דו לאומית וכל זה? אז קודם כל תן לי להרגיש בטוח,אחר כך ניכנס לפרטים.קודם כל תן לי בית לגור בו,אחר כך אתמודד עם הארנונה וועד הבית. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
באום |
|
|
|
|
|
אז למה אתה נזקק לכל כך הרבה מילים מבולבלות, שלא אומרות כלום? כתבו לך נכון: לישראל אין גבולות, והיא כל הזמן משתמשת בכוח, בהצלחה הולכת ופוחתת (או בכשלון הולך וגובר). כל מלחמה רעה היא הכנה למלחמה הבאה, שתהייה רעה יותר- תענה פשוט ובלי לבלבל את המוח. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
תגובה מבולבלת. |
|
|
|
|
|
זה ברור לך שאני לא אשנה סגנון רק בגלל שאתה לא מבין אותו.מצד שני,יתכן ואתה מבין אותו אבל אתה מדחיק את העניין.למה לך להסתבך ברעיונות שרק יבלבלו אותך? בוא ונשאר ליד מדורת השבט החמה והטובה ונתעלם מהריח שהיא מפיצה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
באום |
|
|
|
|
|
ראש המוסד לשעבר כתב מאמר , בו הוא מביע חשש , שהמדיניות אותה הנחילה הציונות המדינית עלולה להביא לחורבן הבית השלישי.
מן הראוי לקרוא את מאמרו ולהתייחס בכובד ראש לאזהרותיו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מבאום .... |
|
|
|
|
|
אזהרות אנחנו שומעים כבר עשרות שנים.מי שרוצה שישמעו אותו חייב לומר דברים ברורים,מה צריך לעשות,על מה צריך לוותר, איפה יעבור הגבול,מה צריך לדרוש מהפלסטינים,מה הם הקווים האדומים,בקיצור מיפרט מלא של התוכנית שלו.מעבר לזה,כל דיבור הוא חרטה ואין מה לבזבז זמן על אנשים שלא מדברים קונקרטית ורק מפריחים סיסמאות.צריך לקחת בחשבון גם שיקולים עיסקיים של אותם אנשים שמטיפים לנו מוסר.לא סתם הם יוצאים בראש חוצות עם הצהרות מפוצצות.,נכון,אדם צריך לעשות לביתו אבל למה על חשבון הבטחון שלי? נא לשים לב איפה מונחים היום בוגרי אוסלו.עמוק בתוך הקלחת העיסקית,מפוצצים ומרופדים במצלצלים,בעוד משפחות שלמות מבכות עד היום את יקיריהם בגלל השחצנות והיהירות שלהם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
באום |
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
נלקח ממאמר שאין לי קישור אליו :
"הוויכוח על לאומיות-יתר, על פזיזות של הנהגה 'שאינה רוחנית', התגרות כוחנית, אינם בגדר חידוש מרעיש. אולם פסטיבל נמיכות הקומה עליו מנצח קלינסקי במאמריו עולה לדרגות מסוכנות מעט. אחרי הכל, ההשלכה המעשית העולה מדברי הביקורת כנגד מרד בר-כוכבא והמרד הגדול אינה תיאורטית ואינה בחזקת מאמרים לכנס חברים של פרופסורים מפונקים.
היסטוריה מגמתית
אפשר לסמן את תחילתו של הפסטיבל מיד לאחר פרסומם של מאמרים מאת פרופ' יהושפט הרכבי, אשר צורפו לחוברת בשם "בתוקף המציאות - לקחים לאומיים וחינוכיים מירמיהו, מהמרד הגדול וממרד בר-כוכבא", בשנת תשמ"א (1981). הרכבי תקף בחמת זעם מורדים ומרידות אשר הביאו אסונות על ישראל. בהם הוא כולל את מרד בר-כוכבא. "אנו קיימים לא הודות לבר-כוכבא, אלא חרף בר-כוכבא", שמדיניותו "מדיניות רהב", ועוד כהנה.
גם אם נניח שיש יסוד להשוואה בין התקופות ההן לימינו אנו, עצם התייחסותו של הרכבי רק לשתי המרידות תוך שהוא מדלג על החשמונאים ומלחמות דוד ויהושע, מעלה הרהורים בדבר הסלקטיביות האסורה בחקר ההיסטורי. מדוע מותר היה למרוד ביוונים הגדולים, וברומאים לא? אם מבחינת ה'סבירות' שכה מרבים להשתמש בה, הרי גזירה שווה יש לשני המקרים ובוודאי גם למרד בר-כוכבא, ולמרד היהודים, ולמלחמת חזקיהו בסנחריב. דהיינו רק אם הצליח המרד או הכיבוש, אנו קובעים שהיה זה מעשה ראוי. קוראים לזה: חוכמה לאחר מעשה.
למצדדי ההתנתקות או הבריחה מלבנון - הנה כי-כן, באה מלחמת לבנון השנייה, במבחן התוצאה הלא מיידית, ומוכיחה שלפי שיטת הרכבי אסור היה לצאת מלבנון ובטח ובטח לא לבצע את ההתנתקות. עוד עולה לפי שיטה זו, שלא היה מקום למעמד הר-סיני שהרי סופו היה מעשה העגל.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
9 |
|
|
מרד רוחני מוצדק
על דעת חוקרים רבים מרד בר-כוכבא היה מתוכנן, מאורגן ומונהג, שלא כמו המרד הגדול בו רבו הפילוגים וחוסר המוטיבציה. משמע, בר-כוכבא הפיק לקחים מהמרד שכשל 60 שנה קודם. הם גם מדגישים שהמרד נתמך על-ידי כל חכמי ישראל. הרמב"ם (הלכות מלכים, יא) כותב ש'דימו הוא וכל חכמי דורו שהוא המלך המשיח'. המרד לא פרץ פתאום לאור משוגותיו של דיקטטור חסר מעצורים, "כשכלו כל הקיצין פרץ המרד בקיץ 132" (ייבין, 'מלחמת בר כוכבא',עמ' 61).
כיום לא קיים ויכוח שהגזירה על המילה קדמה למרד. הנציב טיניוס רופוס הוציא הוראה זו בידיעתו של אדריאנוס. גזירת המילה היתה בבחינת קו אדום ולכן זכה בר-כוכבא לתמיכה מכל שורות העם ובעיקר מהחכמים. עוד ברור היום שהחלטת אדריאנוס להפוך את ירושלים לעיר אלילית קדמה למרד. הנה לנו שתי סיבות למרד - לאומיות-דתיות שאינן ניתנות להפרדה.
יש המערערים על הקביעה שבסופו של דבר גם המתנגדים בקרב חכמי ישראל למרד תמכו בו בתקופה ההיא, על-ידי הציטוט מן התלמוד: "אמר ליה רבי יוחנן בן תורתא: עקיבה, יעלו עשבים בלחייך ועדיין בן דוד לא יבוא" (ירושלמי, תענית כד א). אך יש לשאול: האמנם עורכי התלמוד העמידו מול ר' עקיבה גדול התנאים את ר' יוחנן בן תורתא, על מנת ל'אזן' את התמונה? לו רצו חכמים לבטא עמדה נחרצת יותר מול ר' עקיבה, היו מגייסים 'תותח-על' כמו ר' יהושע או אחרים (וראה בספרו של הרב אליהו זיני, "עץ ארז", חלק ב').
ההיסטוריון הגרמני מומסן מדגיש את הקשר בין כל מרידות היהודים - היסוד הרוחני. סיבת המרידות היתה המתח בין העוצמה הרומאית החילונית ובין היסוד הרוחני שביהדות הלוחמת. "האחדות הלאומית הדתית, אשר הממשלה הרומית ביקשה לפוררה, רק התחזקה מכוח הניסיון הזה להדבירה" (דברי ימי רומא,ספר 6 פרק 11). פחות מיובל שנים לאחר חורבן ירושלים, מרדה הגלות היהודית בקיריני, קפריסין, במצרים ובסוריה. על מרד זה ('מרד היהודים') כותב מומסן: "..אם ניצחונותיו של טריאנוס במזרח נתפוררו לו מתחת לידיו, יש למרד היהודי חלק בכך. הוא נאלץ להזעיק את חילותיו ולהעבירם מערבה להדברת המרד. אלא שגם בהדברת מרד זה בגלויות לא הודברה היהדות. פרץ מרד בר-כוכבא שלא היה בדומה לו לעוצמה ולמשך בכל תולדותיה של הקיסרות הרומאית... הקיסרים גברו על הישות היהודית שהיוותה מדינה בתוך מדינה. הלגיונות יכלו לחומותיה של ירושלים, אך לא יכלו לה ליהדות עצמה". הנה, אם לא שמענו זאת מבני ברית, טובה עדותו של גוי גרמני...
היבט מדיני-צבאי מביא ההיסטוריון א' שליט, 'משלנו', במאמר שפרסם ב'תרביץ' עוד בתרצ"ו: "..העובדה שעם היהודים מנע ברגע המכריע את שעבודו של המזרח על-ידי רומי, אם כי לא סילק את אפשרות הישנותו של ניסיון השעבוד הזה, עובדה זו מוציאה את התעוררות הקנאים של שנת 66 מכלל מאורע לאומי צר בעל מטרות לאומיות צרות ומשווה לו ערך היסטורי עולמי, אם כי הקנאים לא התכוונו אלא לכינון מלכות ירושלים".
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מביא מגיב ותיק |
|
|
10 |
|
|
יונה בתחפושת כבש
האם ירמיהו שמאלני? ככלל, אם מאמצים את רבן יוחנן בן-זכאי בעניין יבנה, ואת ירמיהו הנביא בעניין התנגדותו למרד בימי חזקיהו, יש לאמץ את הקו הכולל שלהם. קרי, אמונתם בבניין בית-המקדש, במלכות דוד, אמונה במשיח, ובעיקר בממלכתיות עם מסגרת דתית.
כך כותב ישראל אלדד (ב'פולמוס: החורבן ולקחיו' של מוסד ון-ליר, תשמ"ב): "אף נביא לא העלה על דעתו קיום עם ישראל שלא במסגרת מלכות בית דוד נרחבת מבוססת על תורת משה, על משפט צדק וגם על פולחן בית המקדש. כולם מנבאים על שיבת בית-דוד, על שיבת העבודה במקדש, אלא שאין בהם ערובה לחירות כשזו מלווה במשטר מושחת".
ממכלול נבואתו של ירמיהו אין לתלוש את מה שנוח. שאלתו "על מה אבדה הארץ" נשאלת הרבה לפני החורבן, דהיינו בלי קשר למסע הכיבוש הבבלי. תשובתו: "על עזבם את תורתי". מה עושים בדיוק עם "כל אוכליך ייאכלו וכל צרייך כולם בשבי ילכו והיו שוסייך למשיסה וכל בוזזייך אתן לבז... עוד תטעי כרמים בהרי שומרון" (ירמיהו ל, ל"א)? לכינון מדינה פלשתינית לא ניתן אפוא לגייס את הנביא. ובעיקר, כך מתנסח הנביא 'השמאלני': "ארור עושה מלאכת ה' רמיה וארור מונע חרבו מדם". זאת תפיסת עולמו של הנביא.
אודות מעמדו וחלקו של רבן יוחנן בן-זכאי במרד, בשמירה על התורה ובמנהיגות, אפשר להסתפק בשני מקורות תלמודיים. האחד, דבר ר' עקיבא על רבן יוחנן, "משיב חכמים אחור ודעתם יסכל" (בבלי, גיטין, נו ב); השני, דבריו של רבן יוחנן עצמו: "בשעת פטירתו אמר להם: פנו כלים מפני הטומאה, והכינו כסא לחזקיהו מלך יהודה שבא" (בבלי, ברכות, כח ב). משמע, האמין בכל מאודו בביאת המשיח.
האמת היא שאין זה הגון לפטור כך את אחד מגדולי החכמים. סילוף דמותו נעשה בזדון הן על ידי פרופ' יהושפט הרכבי והן על-ידי מלומדים דתיים אשר הקו היוני שלהם מחייב ביסוס היסטורי-הלכתי כלשהו. ניתוח יותר מדויק מעלה ספקות בדבר 'יוניותו' של רבן יוחנן בן-זכאי. כך למשל, רבן שמעון בן גמליאל, הנשיא הפרושי, צעד יד ביד עם רבן יוחנן, נשאר בירושלים ומת במצור. רבן יוחנן החליט לעזוב את העיר רק כאשר ראה שאין סיכוי ריאלי להמשך הלחימה:
"כאשר ראה שבני אדם שולקים תבן ושותים מימיו, אמר: בני אדם ששולקין תבן ושותין מימיו יכולין לעמוד בחיילותיו של אספסיאנוס? אמר: כל עיקר הדבר אצא לי מכאן" (איכה רבה, פרשה א, לב). דהיינו, כאשר כלו כל הקיצין. לפי מחקריו של גדליה אלון עולה כי רבן יוחנן נאסר בגופנא יחד עם כוהנים גדולים ופשוטי העם. עוד הוא מוסיף שרבן יוחנן לא דיבר כלל ועיקר עם אספסיאנוס על יבנה. גם כאן הדברים ארוכים ורק נזכיר שיש שש גרסאות שונות לנסיבות יציאתו של רבן יוחנן מירושלים.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מביא מגיב ותיק |
|
|
11 |
|
|
אמת בר-כוכבא
סיכומם של דברים, על-אף מיעוטם של מקורות היסטוריים לתקופות המרד, המקורות היהודיים שופעים מדרשים ואגדות. ברם, ניתוח מעמיק של דברי חז"ל וסגנונם המיוחד והשונה בין התלמוד הירושלמי לזה הבבלי, מביא אותנו אל דבריו המאלפים של הרמב"ם, שחלקם נמחקו על-ידי הצנזורה הנוצרית בהיותם עוסקים במשיחיות היהודית, השונה כל כך מזו שהנוצרים מאמינים בה. אפשר שגם מחיקות אלה מלשון הרמב"ם תרמו למורך הלב ולהתנגדות ללוחם הגדול בר-כוכבא. וכך כתב הנשר הגדול:
"ואל יעלה דעתך שהמלך המשיח צריך לעשות אותות ומופתים ומחדש דברים בעולם ומחיה מתים וכיוצא בדברים אלו...", וכאן באות שתי מילים שנמחקו מהמקור וצונזרו: "שהטיפשים אומרים".
סגנונם של הרמב"ם ושל חכמים לא מותיר ספקות בדבר זהות הטיפשים. "אין הדבר כן, שהרי רבי עקיבה חכם גדול מחכמי המשנה היה, והוא היה נושא כליו של בן כוזיבא המלך, והוא היה אומר עליו שהוא המלך המשיח. ודימה הוא וכל חכמי דורו שהוא המלך המשיח". עוד ממשיך הרמב"ם ופוסק: "...עד שנהרג בעוונות, כיוון שנהרג נודע שאינו (המשיח), ולא שאלו ממנו חכמים לא אות ולא מופת... [וכל המוסיף או גורע, הרי זה ודאי בדאי ורשע ואפיקורוס]". גם משפט אחרון זה צונזר במלואו. עוד פסקה שלמה נמחקה מן הדברים הללו: "ואם לא הצליח עד כה (המלך המשיח) או נהרג, בידוע שאינו זה שהבטיחה עליו התורה, והריהו ככל מלכי בית דוד השלמים והכשרים", ובכללם בר-כוכבא.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מביא מגיב ותיק |
|
|
12 |
|
|
החבר של איתן בהשפרצת הסתה חדשה :
ישראל שולחת חזירי בר כדי לפגוע בשדות שלנו...
http: |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
קראתי את המאמר של שביט בהארץ.
להלן תגובתי לדבריו, תגובה שמתאימה ככפפה למאמרו של קאלינסקי.
יותר מכך, הציונות החילונית שאני אחד מבניה, מבחינה חינוכית גמרה את הסוס.
החינוך החילוני איליו מייחל קאלינסקי, דומה לתיאוריה של השרה יולי תמיר בהיותה שרת החינוך:
לרקוד עם סנדלים על גשר הירקון ולקנות תות שדה ברמת השרון.
אלו אינם ערכים מספיק חזקים לשם בנית העם בארצו...
לדאבוני, רק לציונות הדתית עליה כה קוצף קאלינסקי, יש את הדרך לשלב בין מודרנה למורשת יהודית. אם נבין זאת, נוכל לצנן את הפנטיות עליה מצביע קאלינסקי.
להלן תגובתי למאמרו של שביט בהארץ. אני מקווה שלא ישחטו אותה שם...
שבתי שביט הוא איש חכם מאד ובעל ניסיון רב בפועלו רב השנים.
יחד עם זאת, כרבים, לוקה מר שביט בראייה מגלומנית את תפקידנו באזור.
שביט כרבים, תולה בישראל וביהודייה הרבה מעבר לערכם האמתי באזור בו או חיים. ה"אביב הערבי" רק לשם המחשה, כולו בעיה ערבית פנימית שאין לישראל וליהודייה כל קשר וחלק בו. יחד עם זאת, צונאמי זה משפיע עלינו רבות כבר עכשיו וודאי גם בעתיד, "אפילו" על סעודיה שהיא אבן ראשה בטעניו של שביט. הייתי מציע בשיא הצניעות לחלק מסוים מאד בקרבנו, הקרויים "הצד השפוי" בפוליטיקה, להפנים את גודלנו האמתי ואפילו את קוצר ידינו על הנעשה בסביבתנו. אם היו עושים כך בעבר, באותו עבר בו לשביט היה חלק מסוים, לא הינו נופלים לאותה איוולת הקרויה תהליך השלום של אוסלו! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רפי אשכנזי |
|
|
15 |
|
|
חדש
http:
הם הרי לא מסיתים, ידוע לכולם במיוחד לאיתן כי רק מדינת ישראל והימין הציוני הוא המסית
אז הנה עבורכם בקצרה שיר האהבה החדש :
אני בא לקראתך, אויב שלי, מכל בית, שכונה ורחוב
מלחמתנו היא מלחמת הרחובות
אני בא לקראתך, אויב שלי,
אנחנו יורדים מכל בית עם סכינים
אנחנו מודיעים על אינטיפדה עם רימונים
אני מבטיח שלא תמלטו, אויב שלי, מהמהפכה ומהעם
איך תמלטו מהאש כאשר ההמון חוסם את הדרך
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
16 |
|
|
הציונות הדתית רשמה בארץ הזו הישגים רבים. אי אפשר ליטול מהציונות הדתית את התרומה הגדולה של הרב קוק. אי אפשר ליטול מתנועת בני עקיבא את התרומה הגדולה שלה לכל מה שנוצר במדינת ישראל.
אך קשה לקבל את התפנית הימנית, שגיבשה הציונות המדינית בעשורים האחרונים, תפנית מסוכנת בתפיסה אידיאולוגית ובעשיה פוליטית .על התפנית המסוכנת הזו מצביע בכאב רב מי שהיה ראש המוסד, שבתי שביט. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ידידיה |
|
|
אליהו קאופמן
אם המנהיגות החרדית הייתה יוצאת במלחמה משפטית ובינלאומית נגד מתירי הדם ה"אקדמאים" וה"אינטלקטואלים" הרי שהרבה צרות היו נמנעות, ואולי היו נחשפים לעיני הציבור אותם מתירי דם ומסיתים שמסתתרים מאחורי תארים אקדמיים למדעי הרוח והגשם
|
|
|
|
|
|
רון בריימן
פשע שנאה איננו רק גילויי גזענות ואלימות של יהודים נגד ערבים. לא פחות מכך הוא כוונות של יהודים לנקוט גזענות ואלימות של יהודים נגד יהודים. כאלה הם, למשל, הדיבורים והכוונות לגרש מאות אלפי יהודים מבתיהם בארצם ולהקריב את זכויותיהם - כבוד האדם וחירותו - למולך של דת "השלום". כן, גם זו היא מלחמת דת
|
|
|
|
|
|
יוני בן-מנחם
היחסים בין חמאס לפתח הגיעו לשפל חדש ומחבלים קשות בסיכויים לשקם את רצועת עזה. תנועת חמאס חידשה את שיקום המנהרות וייצור הרקטות אך ברש"פ מעריכים כי אין לה כרגע את היכולת הצבאית לחדש את המלחמה מול ישראל
|
|
|
|
|
|
יצחק מאיר
יש לטפח את ההכרה התבונית כי המציאות של הימצאות שני עמים בחלקת אלוהים אחת שאינה ניתנת לחלוקה אלא לשותפות בלבד, היא המטרה החברתית, הכלכלית, החינוכית, הפילוסופית והמוסרית
|
|
|
|
|
|
ציפי לידר
הבנת המקרא בתפיסת חז"ל מדוע קיבל יעקב את הברכות? הכל על קול יעקב תעודת יושר
|
|
|