X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
זוהי הפעם הראשונה שהמחוקק מגדיר מה היא דירה ראויה למגורים וקובע ששטחה וגם/או גודלה של דירה המושכרת לא יפחת משטח וגם/או מגודל של פחות מ-26 מ"ר, כאשר דירה שכזו תכלול - כחלק בלתי נפרד ממנה - ביוב, חשמל, מים ותנאים בסיסיים אחרים שנקבעו בחוק שכירות הוגנת. כך לא יוכל אדם להשכיר מחסן, תוך שהוא מכנה אותו "דירה למגורים"
▪  ▪  ▪
הגדרה ברורה של תנאי השכירות [צילום: פלאש 90]

בתחילת חודש ינואר הקרוב אמור להיכנס לתוקפו - ככל שיעבור הוא, במועד שלבי החקיקה בכנסת - חוק שכירות הוגנת. הצעת חוק שכירות הוגנת, הוצעה על-רקע העובדה, לפיה כ-27% מתושבי המדינה, שהינם כ-2 מיליון תושבים, מתגוררים, כיום, בשכירות, אולם אין כל חוק המתייחס למעמדם החוקי של שוכרים אלה. חוק השכירות ההוגנת, אמור להסדיר את מעמדם של השוכרים; תנאי השכירות שלהם; הערבויות שיידרשו הם לתת ואת יחסיהם של השוכרים עם משכירי הדירות, כאשר תחולתו של החוק החדש, אמורה לחול על חוזים חדשים, שייחתמו החל מתאריך 1.1.2015 ועד לתאריך 1.1.2020.
הצעת החוק החדשה קובעת, כי ייאסר לעלות שכר הדירה מעבר לסכום בגובה של 2% מסכום השכירות, למשך תקופת זמן של 3 שנים. איסור זה יחול גם אם השוכרים יתחלפו באותה תקופה באותה דירה ואפילו אם התחלופה תחול, מדי שנה בשנה. האוצר החליט, כי ההגבלה תהיה הגבלה החלה על גובה של 2% מסכום דמי השכירות, המהווה ממוצע מדדים של השנים האחרונות וזאת - במקום לאסור על הצמדת שכר הדירה למדד המחירים לצרכן.
יודגש ויצוין, כי בהתאם להצעת החוק, אין מתערב חוק השכירות ההוגנת, בגובה שכר הדירה החודשי, כאשר גובה שכר הדירה החודשי ייקבע - באופן חופשי - בין השוכר למשכיר. עם זאת, על-פי הצעת החוק, ברגע שיועלה שכר הדירה, מעבר לסכום ההעלאה המותרת, בגובה של מעל ל-2%, לשנה, למשך שלוש שנים, הרי הפרת הסעיף תביא להטלת פיצוי ללא הוכחת נזק, על המשכיר, ככל שיפר הוא סעיף זה. בהתאם להוראות חוק שכירות הוגנת, הרי חייב להיות גודל הדירה המושכרת, בגודל וגם/או בשטח של לפחות 26 מ"ר, כאשר המושכר יכלול חשמל, ביוב, מים ותנאים בסיסיים נוספים, כמפורט בהצעת החוק.
למעשה, זו היא הפעם הראשונה שהמחוקק מגדיר, מה היא דירה ראויה למגורים וקובע ששטחה וגם/או גודלה של דירה המושכרת, לא יפחת משטח וגם/או מגודל של פחות מ-26 מ"ר, כאשר דירה שכזו תכלול - כחלק בלתי נפרד ממנה - ביוב, חשמל, מים ותנאים בסיסים אחרים, שנקבעו בחוק שכירות הוגנת. כך למשל, לא יוכל אדם להשכיר מחסן, תוך שהוא מכנה אותו "דירה למגורים", שכן חוק שכירות הוגנת, מונע מצב דברים שכזה.
חוק שכירות הוגנת, מתערב גם בגובה הערבות הבנקאית, שדורשים משכירי הדירות מהשוכרים, כאשר המחוקק קבע בחוק שכירות הוגנת, מחיר מקסימאלי לגובה הערבות הבנקאית שניתן יהיה לדרוש משוכר דירה. הסכום המקסימאלי של ערבות, אותו יכול בעל דירה לדרוש משוכר, נקבע בהצעת חוק שכירות הוגנת, בגובה של עד 1/3 מגובה דמי השכירות.
בניגוד לעבר שבו היה חופש התניה חוזית, בין הצדדים, קרי, השוכר והמשכיר, בקשר לתיקון התיקונים, הקיימים בדירה וגם/או לפגמים והנזקים, שייגרמו, כתוצאה משימוש שוטף בדירה, הרי קובע הצעת חוק שכירות הוגנת, כי הצדדים יערכו פרוטוקול של מצבה הפיזי של הדירה, תוך שהם יפרטו - בפרוטוקול זה - מה קיים בדירה ומה אינו קיים בדירה. שעה שבדירה לא יהיו התנאים הבסיסיים הנדרשים בחוק שכירות הוגנת, הרי דירה זו תוגדר - בהתאם להצעת חוק שכירות הוגנת - כדירה שאינה ראויה להשכרה וממילא לא ניתן יהיה להשכיר דירה זו.
הצעת חוק שכירות הוגנת קובעת גם קיומו והקמתו של "מרשם שכירויות" שיוקם ברשויות המקומיות, באופן וולנטרי, כאשר במאגר זה, ייכלל מאגר של חוזי השכירויות הקיימים, בעיר זו או אחרת, כל זאת כדי לאפשר ולהקל יישומו של חוק שכירות הוגנת. כך מנסה המחוקק לקבוע וודאות לגבי מחיר הדירה המושכרת, לתקופה ארוכה יותר משנה, כמו-גם לוודא שהדירות המושכות תהיינה דירות הראויות למגורים ותוך כדי שהמחוקק מנסה למנוע מהמשכירים, לבוא בדרישות, שהינן דרישות בלתי סבירות, לשוכרים.
ככל שהצעת חוק שכירות הוגנת, לא תעבור שלושת שלבי החקיקה, במרוצת החודש הקרוב, הרי לא תהיה לה תחולה, בשנת 2015 או ליתר דיוק, החל מתחילתו של חודש ינואר 2015 והיא תחול, אך ורק ממועד פרסומה ב"רשומות" וגם/או מהמועד שנקבע לתחולתה, בחוק זה, שיכול להיות תאריך תחולה, המאוחר לזה, ממועד פרסום החוק ב"רשומות".

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין
תאריך:  23/11/2014   |   עודכן:  23/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעקב שטרכר
הגזמת הוועדים יצרה גידולי פרא המגדילים את עלות העובדים מחד ודחפו להגדלת תופעת עובדי הקבלן מאידך. נוסיף לכך שהוועד עוסק במינויים והרי לנו כר דשן לחוסר יעילות. על כן - לפני שההסתדרות משביתה את המשק היא צריכה לטפל בוועדים
זאב בן-יוסף
מול דרישת המיעוט לתביעת עצמאות ומנגד מגמה לשמירה על מסגרת מאוחדת - ניהול של ממשל אזורי-קהילתי יכול להיות פתרון אפשרי שעשוי להעניק תשובה לשתי המגמות, ולהוות פתרון גם בשבילנו למדינה אחת דו-לאומית ודמוקרטית
אריה גל
נדמה שכל העבודות כולן בעיר, לפחות כל העבודות אשר מחוץ לבנייני המשרדים הממוזגים, נעשות כולן עד האחרונה אך ורק באמצעות קבלנים
יהודה דרורי
מי שנלחם נגד החוק בארץ זה השמאל הישראלי שעבורו כל חיזוק הקשר של היהדות וארץ-ישראל הינו פסול, כי זה "פוגע בערבים"
אברהם בן-עזרא
כל תושבי מדינת ישראל שווים מבחינת חובות אזרחיות וזכויות אזרחיות, הניתנות להם מכוח מילוי חובותיהם. אי-אפשר להפריד בין השניים. ייתכן שקיים קושי בשלב ביניים בו קבוצה מסוימת לא ממלאה חובותיה כשאר האוכלוסייה, אך המטרה היא שוויון מוחלט בפני החוק ויש לחתור להשגתה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il