X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ורד כהן עורכת דין משרד בר-און ,כהן, עורכי דין
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

רענן בר-און שותף, עורך דין בר-און, כהן, משרד עורכי דין
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
אם שופטת הטוענת שנאנסה מחליטה שלא להתלונן, יש בכך משום הבעת אי-אמון במערכת אליה היא משתייכת וחיזוק לטענות של מתלוננות על דרך החתחתים וההשפלה שהן עוברות
▪  ▪  ▪
הכתובת על הקיר [ציור: רמברנדט]
   עופר וולפסון
שופטת סירבה להתלונן על שוטר שהטרידה מינית

   חדשות ערוץ 2
שופטת טענה ששוטר אנס אותה - והועברה מתפקידה

שופטת, לא שחקנית
עו"ד דניאל ארנסט
זכותה של השופטת שטענה שנאנסה בידי שוטר להימנע מחשיפה. גם לשופטים יש חיים פרטיים, ואין זה מחובתם לקדם אינטרסים ציבוריים על חשבון פגיעה בהם ובבני משפחותיהם
לרשימה המלאה

מנסיוננו כמייצגים שופטים בענייניהם האישיים, אנו מכירים מקרוב את הרגישות הרבה של שופטים לחשיפת פרטיהם. אופי הטיפול בתיקי השופטים הינו דיסקרטי במיוחד, עד לרמת שעות הפגישות המתקיימות במשרדנו. ואם רגישות בענייני דיומא - קל וחומר כאשר מדובר בחשד לעבירות מין לכאורה.
מכאן, מובן היטב רצונה של השופטת הטוענת שנאנסה בידי קצין משטרה, להצפין את המעשה ולא להניח לפרטים אינטימיים לדלוף אל ידיעת הציבור. נפגעות מין רבות מבכרות שלא להתלונן, וזאת מסיבות מגוונות: מנגנון ההדחקה הפנימי-נפשי; החשש שלא יאמינו להן; החשש שהתוקף ייצא נקי, בעוד היא תישא קלון נצחי בסביבתה הקרובה והרחוקה כאחד; החשש שהמשטרה תסגור את התיק מפאת חוסר עניין לציבור, או לחלופין יוטל עונש מגוחך על עבריין מין; החשש מדרך החתחתים הצפויה לנפגעות עבירות מין, והתחושה המתחדשת של בושה והשפלה נוכח התנהלותה של המערכת.
אצל שופטים - ההחלטה שלא למצות את הדין עם המעוולים כלפיהם בשל בושה, האשמה עצמית ופחד מחשיפה, מוקצנת אף יותר, כאשר ממילא חרדים שופטים לפרטיותם ועושים כל הניתן כדי שלא "להתחכך" עם הציבור, העלול להופיע באולמותיהם. שופטים פיתחו לעצמם "קליקות" סגורות ומקיימים מפגשים חברתיים בינם לבין עצמם, לרבות טיולים ואירועים חברתיים פנימיים.
ואם כך ביום-יום - שוו לעצמכם כמה מחרידה את השופטים המחשבה, שחייהם האישיים יוגשו לציבור ו"ייטחנו" עד דק בתוכניות טלוויזיה ורדיו, בכתבות בעיתונים ובאינטרנט ובשיחות רחוב וסלון.
אולם, למרות ההבנה להחלטת השופטת, הרי שהימנעותה מהגשת תלונה מביעה אי-אמון במערכת לה היא עצמה שייכת. ממש כשם שרופא יעדיף לקבל טיפול רפואי בבית חולים אחר ולא בבית החולים בו הוא עובד. בהחלטה שלא לערב את המערכת, ובכך למעשה להעניק "פרס" לעבריין - יש משום אמירה חד-משמעית כלפי מערכת אכיפת החוק.
הרי חדשים לבקרים אנו נחשפים לטענות של נפגעות תקיפה מינית בדבר המחיר האישי הכבד שגבתה מהן מערכת אכיפת החוק. נפגעות שבכל זאת בוחרות להתלונן, עושות זאת גם כדי למנוע מהאנס להמשיך ולפגוע באחרות, וגם כאמצעי בו מחזירה המתלוננת לעצמה את השליטה על חייה.
במקרה של נושא משרה ציבורי, במערכת הדנה בעבירות מין, יש להגשת התלונה היבט נוסף: הבעת אמון במערכת אליה אתה משתייך. מהיבט זה דומה, כי דווקא על השופטת מוטלת חובה מוגברת להתלונן ולהניח לרשויות החוק לעשות את עבודתן.
סירובה של השופטת להתלונן אמור להותיר חותם צורב בהתנהלותה של המערכת. אותן תלונות חוזרות ונשנות, של נפגעי עבירות, אשר קבלו על ההשפלה הכפולה שחשו בדרך החתחתים אותה נאלצו לעבור עד למיצוי הדין עם העבריין, הביאו לכך, שהשופטת מעדיפה שלא למצות את הדין עם העבריין לכאורה. המבוכה, הבושה והסבל המתמשך מההליך, אמורים להיות מנת חלקו של מבצע העבירה, ולא של הקורבן.
אם תעמוד השופטת בסירובה להגיש תלונה, לשמחתו של הנחשד בביצוע העבירה לכאורה, מוטב שהמערכת תקרא את הכתובת על הקיר ותמהר לבצע בדק-בית. דחוף לאתמול!

הכותבים הם שותפים במשרד בר-און, כהן, עורכי-דין.
תאריך:  25/11/2014   |   עודכן:  25/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אי-אמון שיפוטי
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
הניחו לה
הרצל  |  25/11/14 11:03
2
מאמר יפה אבל יש בעיה
yacovro  |  25/11/14 11:54
3
מה יש לכם נגד השופטת ?
ישמעאל   |  25/11/14 12:50
4
זו מסקנה שגויה
שאול א.  |  25/11/14 13:40
5
טוב היא עושה שלא מגישה תלונה
השופטת צודקת   |  25/11/14 14:31
6
השופטת כשופטת מתעקשת שנאנסה
עיניה  |  25/11/14 14:37
7
היא שופטת - לא משרתת
של מערכת המשפט  |  25/11/14 14:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרדכי צבי
תמונות של הר נוף בכ"ה מרחשון תשע"ה קישרו אותנו לתמונה של אולקוץ' בכ"ה תמוז שנת ת"ש. שנה שבה תש כוחנו אבל לא נפלה רוחנו. ובינות להן, חוזרים המראות של שנת תרפ"ט בחברון עיר אבותינו
איתן קלינסקי
עלינו להתמודד עם מה שאנחנו כחברה גורמים על-ידי ריקון משאבי הטבע, שעובר בשנים האחרונות האצה משמעותית ומסוכנת. הימנעות משימוש באוקיינוסים של שקיות פלסטיק וזריקתם לפחי האשפה זו פעולה, שמוסיפה את חלקה להתמודדות עם הנזק הבלתי ההפיך שנגרם לכדור הארץ
יוסף קנדלקר
חזרה בתשובה נראית לנו משהו רחוק שדורש מאיתנו חליפה, מגבעת ודינים מפולפלים על בישול בשבת. רב חשוב אמר פעם שלחזור בתשובה נוגע לכולנו ובעיקר לדתיים שבינינו. חזרה בתשובה היא הניסיון התמידי שלך לחפש אחר דרך האמת, אחרי היושר, אחרי היכולת להיות מעל לכל - בן אדם
ראובן לייב
עקב קשיים במציאת פרנסה, מחמת גיל לא-לפה-לא-לשם, הוחלט על הקמת תנועת מקופחים, בני 50 פלוס, שתיאבק על זכותם להשתלב במעגל התעסוקה בארץ
בעז שפירא
מי גיבור ויעבוד בקצביה או משחטת עופות כשלצידו רוצח פוטנציאלי נוסף? מי יהין לעלות על אוטובוס שמאחורי ההגה יושב אדם שטוף שנאה והסתה שכל הווייתו מכוונת אל הרגע המכונן בו יעשה מעשה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il