X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חנוכיה. היודאיקה מתעוררת שוב לחיים [צילום: בן-עמי אנדרס]
חנוכה - חג היודאיקה
תחום היודאיקה כולו הפך לטרנדי ומבוקש הרבה יותר בשנים האחרונות, בין היתר בזכות העיסוק הגובר בדת ורוחניות בישראל. אם בעבר רכשו מוצרי יודאיקה ותשמישי קדושה בעיקר דתיים וחרדים, כיום יותר ויותר יהודים מסורתיים ואפילו חילונים מתעניינים במוצרי יהדות, והדבר מתבטא בין היתר בפתיחת חנויות חדשות בתחום היודאיקה, ותחרות גוברת בין אתרי אינטרנט
אתי אייכלר   |  יודאיקה שופס

תחום היודאיקה ומוצרי המסורת נראה כקופא על שמריו כבר שנים ארוכות. העיסוק באמנות יהודית עתיק כמעט כמו היהדות עצמה. אולם, מי שמסתכל לעומק על תעשיה היודאיקה בארץ רואה שהיא מראה סימני חיים בעשור האחרון. הדבר מתבטא גם בהיצע המוצרים המתרחב והולך בשנים האחרונות, כולל אלפי דגמים המיובאים מסין באיכות גבוהה יחסית, יחד עם מאות אמנים עצמאיים ומפעלים קטנים הפועלים בישראל ומייצרים מגוון רחב של מוצרי יודאיקה במנעד רחב של סגנונות ומחומרי הגלם שונים ומקוריים. רוב תעשיית היודאיקה היא תעשיית ייצוא, כאשר אלפי קהילות יהודיות בעולם, כולל הקהילות הגדולות בארה"ב ואירופה, לרוב מזמינות את מוצרי היודאיקה ותשמישי הקדושה מישראל, בגלל המגוון, הכשרות והערך הסנטימנטלי שיש למוצרים מישראל.
תחום היודאיקה כולו הפך לטרנדי ומבוקש הרבה יותר בשנים האחרונות, בין היתר בזכות העיסוק הגובר בדת ורוחניות בישראל. אם בעבר רכשו מוצרי יודאיקה ותשמישי קדושה בעיקר דתיים וחרדים, כיום יותר ויותר יהודים מסורתיים ואפילו חילונים מתעניינים במוצרי יהדות, והדבר מתבטא בין היתר בפתיחת חנויות חדשות בתחום היודאיקה, ותחרות גוברת בין אתרי אינטרנט העוסקים בשיווק ומכירת מוצרים אלו. הדבר נכון שבעתיים לקראת תקופות החגים, בהם נמכרים בישראל מאות אלפי מוצרי יודאיקה ותשמישי קדושה, כאשר עונות בשיא בתעשיה זה הם בתקופת חגי תשרי, פסח וחג החנוכה.
לקראת חנוכה גובר הביקוש לחנוכיות, סביבונים, נרות ושמן זית, עם היקף שוק מוערך של כ-50 מיליון שקלים בישראל. בימים אלו ועדי עובדים, בתי ספר, ארגונים ציבוריים ופרטיים מזמינים מאות אלפי חנוכיות לחלק כמתנה לעובדים/תלמידים/תורמים/לקוחות. מחירי החנוכיות נעות החל מ-15 שקלים לחנוכיית פח פשוטה לילדי גן, עבור דרך מגוון חנוכיות מעוצבות ב-200 עד 400 שקלים, וכלה בחנוכיות יוקרתיות מכסף טהור, שמחירן יכול להמריא לאלפי ואף עשרות אלפי דולרים ליחידה. החנוכייה הפכה זה מכבר לפריט אומנותי חובה בכל בית, כאשר ברבים מהבתים היא מוצבת בסלון כמוצג אומנותי בכל ימות השנה, תלוי כמובן בסגנון הבית ושווי החנוכייה. ברוב מקומות העבודה והארגונים הגדולים בישראל אף מקפידים לקיים מדי ערב בימי החנוכה את הטקס המסורתי של הדלקת נרות חנוכה, המלווה בשירי חנוכה ואכילת ספגניות עתירות שמן וסוכר.
גם בדגמי החנוכיות ועיצובן חלה התקדמות משמעותית, כאשר מעבר לטרנדים כמו חנוכייה מחומרים ממוחזרים, קיימים גם דגמים המשלבים אומנות מודרנית בקווים נקיים. כך לדוגמה באתר 'יודאיקה שופס' המציעה מגוון רחב של חנוכיות בעיצובים שונים, מוצגת חנוכייה אלגנטית בעיצוב שופר עשויה משילוב של פלורייזן ועץ מהגוני. העיצוב המקורי, מבית ארט יודאיקה, משלב בין אלמנט יהודי מובהק כמו שופר לחנוכייה, הנחשבת גם לאחד מסמלי היהדות, כאשר השופר עצמו מעוטר עם חריטות של בתי ירושלים, להדגשת המוטיב היהודי של הדגם הפופולרי, הכולל גם כד מעוצב לשמן זית. בנוסף קיימים באתר 'יודאיקה שופס' מגוון דגמים מקוריים ומפתיעים מקריסטל, ניקל או פיוטר, בהתאם לתקציב ולגודל המבוקש.
אין ספק שתעשיית היודאיקה נהנית מפריחה בערב חנוכה, כאשר האינטרנט מאפשר להתקדם הן בהיצע המוצרים הרחב, והן בחשיפה לקהלים רחבים שעד היום לא הביעו עניין רב במוצרי יודאיקה ואומנות יהודית.

לאתר יודאיקה שופס
תאריך:  26/11/2014   |   עודכן:  26/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חנוכה - חג היודאיקה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
התרשמות מיודאיקה שופס
שלמה ריינס  |  26/11/14 18:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
עידן יוסף
בציבור הדתי-לאומי מתנגדים מסיבות הלכתיות להצעת החוק שאושרה בוועדת השרים לחקיקה המבקשת לקבוע שיום העצמאות יחול כל שנה ביום חמישי    האם הבית היהודי יגיש ערר?
עופר וולפסון
מאות גברים ונשים התכנסו במקסיקו סיטי ביום שבת (1.11) כדי לקבוע שיא עולם בכינוס "נשות שלדים" - סמל מסורתי של יום המתים
איתן קלינסקי
כואב לקרוא את ספר עמוס ולהפנים, שנבואותיו נדחו על-ידי שאננות ויוהרה של הנהגה מדושנת במציאות חיים של כיבושים טריטוריאלים וכפיפות כנועה של עמים במרחבים הגובלים עם ממלכות ישראל ויהודה    אני מאחל לכולנו שעולם הערכים שהסעיר את עמוס, יהיה אושפזין בסוכתה של החברה בישראל בחג סוכות
עידן יוסף
עידן יוסף
בקהל: הרמטכ"ל חיים בר-לב, אלוף רחבעם זאבי, אלוף שלמה להט, גולדה מאיר והרב שלמה גורן
רשימות נוספות
מסורת מתחדשת: אלפי צועדים בדרך לי-ם  /  עידן יוסף
הנשיא: רוצה לעשות סלפי עם כל ילד  /  יפעת גדות
פסטיבל הפפריקה בחול המועד סוכות  /  שלמור תקשורת
שמחת תורה זוהי רק ההתחלה   /  ציפי לידר
מעכו תצא בשורת הסובלנות   /  איתן קלינסקי
חסרי בושה  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il