X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במהלך שנת 2015, הממשמשת ובאה, יסופק סוף-סוף הקנאביס הרפואי, באישור משרד הבריאות, לבתי המרקחת, כדי שישמש מזור לחולים כרוניים ולאלה הסובלים מכאבים קשים
▪  ▪  ▪
קנאביס. מספק מזור לכאב [צילום: פלאש 90]

השימוש בקנאביס לטיפול רפואי עומד לקרום עור וגידים. אחרי שנים ארוכות של היסוס מתכוון סוף-סוף משרד הבריאות לאשר את הנפקתו של הסם הגואל לבתי המרקחת לצורך אספקתו למטופלים הזקוקים לו. מן הסתם יהיה בכך כדי לשים קץ למחלוקת על סגולותיו המופלאות של המושיע הזה.
מאשש זאת מחקר יוצא-דופן בהיקפו שנערך בארץ על-ידי חברת "תיקון עולם" - החברה הגדולה בישראל ומהמובילות בעולם לגידול ואספקת קנאביס רפואי. במחקר, שנמשך שנה תמימה, נבדקו חולי סרטן וכאלה שסובלים מכאבים כרוניים, פריצת-דיסק, כאב עצבי, מחלות-מעי דלקתיות, דלקת מפרקים, פיברומיאלגיה, טרשת נפוצה, פרקינסון, סוכרת, מיגרנות, פוסט-טראומה, ניוון-שרירים, אפילפסיה ןאיידס. 1845 חולים דיווחו על הקלה בכאב, 1342 על שיפור בשינה, 1122 על עליה במצב הרוח, 1012 על שיפור בתיאבון ו-390 על ירידה בבחילות.
גם ללא המחקר הזה, שנערך כמדגם מייצג, אין עוד חולק על יתרונות השימוש בקנאביס הרפואי לחולים וכואבים הנזקקים לו כמזור ייחודי נגד סבלם.
שפן-ניסיונות
למען הגילוי הנאות אני מבקש להזכיר כאן את הטיפול שניתן, עוד לפני למעלה משני עשורים, לבת-זוגי המנוחה בצמח הקנאביס. בת-זוגי, עליה השלום, הייתה בבחינת שפן הניסיונות הראשון בארץ לטיפול הייחודי הזה, במסגרת אשפוז-יום בבית החולים. התרופה הזו לשיכוך-כאבים, ניתנה לה בקוקטייל כימותרפי, באישורו של רופא-מומחה ועל דעת משרד הבריאות.
בת-זוגי דאז, שסבלה מגידול ממאיר בשלב מתקדם, טופלה בתרופה משככת הכאבים במרוצת חודשים אחדים, וזו, יחד עם כמויות אדירות של מורפיום, סייעו לה מאוד בטשטוש כאביה המוגברים, במניעת בחילות ובהעדר מוחלט של נשירת-שיער - תופעות-לוואי המקובלות בטיפול כיצותרפי.
הטיפול הניסיוני,ובאותם הימים גם הראשון מסוגו בארץ, ניתן אז בהסכמה שבשתיקה, הן מצד המטפל, שמבחינתו היה זה ניסוי בתהייה למטרות-מחקר, והן מצד אשתי המטופלת, שהניסוי סייע לה להמשיך בהפגנת הופעתה המטופחת, שלה יחסה חשיבות יתרה. בעזרתו היא יכלה לתפקד ולעבוד כמחנכת כמעט עד ליומה האחרון.
מחוץ לתחום
אלא שלצורך אישור השימוש בתרופה הניסיונית הזאת נאלצתי כמעט לעקור הרים. באותם הימים רווח, עדיין, מיתוס רפואי, לפי קנאביס, אפילו רפואי, הוא מחוץ לתחום המותר, בשל הקונוטציה השלילית שהוא מעורר עם עישון סמים אסורים. אפילו המורפיום, במינון מקסימלי, היה אז בחזקת טאבו, של הס מלהזכיר, שיש בו, כביכול, יותר נזק מתועלת.
תודות לפרופסור ניב המנוח (שנרצח בינתיים בידי בן-עוולה), אז ראש המחלקה לשיכוך הכאב בבית החולים "איכילוב", שוכנעה המערכת הרפואית בארץ שלשימוש במורפיום,ללא הגבלה, יש רק תועלת למי שבאמת נזקק לו, כשהאינדיקטור לצורך הזה הוא החולה עצמו, שהוא בלבד חש מהו המינון הנדרש לשיכוך כאביו.
זכות-ראשונים
במאמר מוסגר יצויין כאן שהטיפול בשיכוך הכאב לצרכים רפואיים היה אז בארץ רק בחתוליו, כשלפרופ' ניב זכות-ראשונים בהדרכת המערך הרפואי בישראל בתורת השיכוך., ובכל זאת, לעולם הרוקחות לקח עוד עשר שנים לאחר מכן כדי להבין שאין שום טעם להסתיר בכספת את המורפיום ממי שבאמת נזקק לו. הסחבת מצידו הייתה גדולה עוד יותר, עד שהבין בסופו של דבר, שקנאביס רפואי הוא תרופה יעילה, אפילו קונבנציונלית, למי שבאמת נדרש להף ושאינה צריכה, בתור שכזו, לעורר שום קונוטציה עם סם האסור לשימוש.
אז נכון שהשימוש בצמח הקנאביס לצרכים רפואיים אינו יכול להינתן, חופשי-חופשי, ללא אישורו של רופא מומחה. כך או אחרת, טוב מאוחר מאשר לעולם לא., שמרד הבריאות יאשר, על-פי חוק, את השימוש בקנאביס הרפואי, המשפיע לטובה על מערכות הגוף כולו.

תאריך:  27/11/2014   |   עודכן:  27/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסם הגואל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
טיבעי-זול-ומקל..
ofermargolin  |  28/11/14 09:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם הללי
יעקב הוגדר בתורה כאיש תם יושב אהלים, אהלה של תורה. ברם, במעשיו דמותו מצטיירת אחרת כאישיות מפוצלת, איש מעשה ואיש רוח. מן הראוי לציין כבר בשלב זה כי יעקב משקף את דמותה של הָאֻמָּה, כעושה ויוצרת, ואֻמָּה של רוח, חוכמה ודעת
אריאל י. לוין
הטרור חובק את המזרח התיכון: יידוי האבנים ביהודה ושומרון הולך וגובר, חיזבאללה שולח זרועות גם לעירק, ואירן מבטיחה שתמשיך לסייע למחבלים ברחבי האיזור
עמי דור-און
שירו של בניון נכתב מנקודת ראות יהודית החוששת מן האלימות הרצחנית הערבית ומנסה להעביר ליהודים תושבי ישראל את המסר שמסוכן לטעות
הרב יוסף צבי רימון
כיצד יעקב - התם, הפסיבי - בכלל מנסה להרים את האבן הענקית שעל פי הבאר בחרן? מה קרה לו? - הוא זכה להתגלות השכינה, קיבל תפקיד וייעוד    ועם אלו, מתמלאים בכוחות שכלל לא ידענו שהם קיימים
רו"ח ערן דויטש, רו"ח דויד נחום
הניסוי של רשות המיסים בדמות דרישת דיווחים מ-100,000 ישראלים, מלמד שהשעה כשרה לחובת דיווח כללי    זה גם יכניס למדינה סכומים משמעותיים וגם יהיה נכון וצודק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il