X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ללא צורך בשינוי חומרה. מימין לשמאל: עודד, גיורא וולרי
טכנולוגיה שפיתחה קבוצה של בוגרי הטכניון מאפשרת לבעלי מוגבלויות להפעיל את הטלפון בתנועות עיניים, ללא צורך במגע
▪  ▪  ▪
עדן, הנסיינית, בודקת את ביצועי האפליקציה [צילומים: יקיר פולק/באדיבות דוברות הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל]

"הטכנולוגיה הזאת שינתה את חיי. היא מעניקה לי חופש שלא היה לי - גם מבחינה מקצועית וגם מבחינה משפחתית - ומאפשרת לי לשמור על קשר עם אנשים, לדאוג לסידורים בעצמי, לקנות פרחים לאשתי, וכמובן לעבוד ב'ססמי'."
הדובר הוא גיורא ליבנה, ואת הסיפור הזה אפשר להתחיל בנובמבר 2011 - ביום שבו הוא נכנס, בכיסא הגלגלים שלו, למשרדו של עודד בן-דב. "אני רוצה טלפון שמופעל ללא מגע," הוא אמר. "ואני מבין שהטכנולוגיה שפיתחתם יכולה לאפשר את זה."
גיורא ליבנה לא טעה. עודד בן-דב עבד באותה תקופה בבית התוכנה שהקים עם כמה חברים שלמדו איתו בטכניון. החבורה הצעירה הזאת אומנם הייתה עסוקה במשחקים - ליתר דיוק, בפיתוח אפליקציה למשחק נשלט-מצלמה באייפון - אבל בן-דב לא היסס לרגע לפני שהשיב לליבנה בחיוב: "טלפון שמופעל בלי מגע? אין בעיה."
לאחר תקופת פיתוח ראשונית, שהובילה לאבטיפוס מוצלח, סגרו בן-דב וחבריו את בית התוכנה והקימו את 'ססמי' (www.sesame-enable.com), שבראשה עומדים בן-דב (מנכ"ל, בוגר הטכניון), ליבנה (שותף ומשקיע, בוגר הטכניון), והמפתח הראשי ולדי אוסטרובסקי - גם הוא, איך לא, בוגר טכניון. 'ססמי' מסורה מאז הקמתה לעניין אחד בלבד: פיתוח אפליקציה המאפשרת הפעלה של כל סמארטפון - על כל הפונקציות שלו - בתנועות ראש ובתנועות אחרות. "אנחנו מתבססים על המצלמה המובנית של הטלפון החכם, בלי צורך בשום חומרה נוספת. יש לנו ספריית מפתחים (SDK) שמאפשרת הוספת-פונקציות בלתי מוגבלת."
"הטכנולוגיה הזאת," מסביר ליבנה, "מאפשרת לאנשים כמוני להפעיל את מכלול הפונקציות בטלפון - גלישה, חיוג, משחקים וכו' - ובעתיד גם פונקציות חיצוניות לטלפון, למשל הדלקת אור. עבורנו, מקלדות ומסכי מגע אינם חומרה נגישה, והאפשרות לעקוף אותם ולהפעיל טלפון ומחשב פותחת לנו חלון בתחומים רבים כמו חברה, תעסוקה ופנאי."
היעד הבא, לאור ההצלחה בפיתוח התוכנה, היא לייצר מוצר מדף מוגמר - טלפון "קומפלט", שיופעל מלכתחילה ללא ידיים (hands free).
"היתרון של טלפון כזה הוא בכך שהוא לא מצריך התקנת תוכנות, אלא מוכן לשימוש מרגע הקנייה. להערכתנו, כבר תוך חודשים ספורים נתחיל למכור מכשירים כאלה, במחיר משוער של כאלף דולר ליחידה. כבר קיבלנו תקציב מהמדען הראשי, וכעת אנחנו מחפשים משקיעים שישלימו אותו." לגבי קהל היעד הם כבר עשו כמובן שיעורי בית. "לפי נתוני קרן כריסטופר ריב סובלים יותר משישה מיליון איש בארה"ב משיתוק כלשהו, ואנחנו מעריכים שכשני מיליון אמריקנים - ומאה אלף ישראלים - יוכלו ליהנות מהמכשיר הזה. אז כן, אני בא לעשות טוב בעולם אבל גם להרוויח בלי להתבייש. מה שנקרא - "Doing well while doing good".
"מיציתי את התיכנות"
עודד בן-דב גדל בחיפה, למד בכיתת מחוננים בליאו בק, שירת ביחידת מודיעין ששמה החסוי מוכר לכולנו, ולאחר השחרור עבד בחברת צ'קפוינט - "הסתדרתי שם מצוין, הרווחתי טוב, ואנשים לא הבינו למה אני הולך ללמוד בטכניון. אני הבנתי: מיציתי את התיכנות לשם תיכנות וידעתי שיש הרבה מעבר לו. בדיעבד ברור לי שצדקתי - בטכניון למדתי דברים מדהימים, בעיקר בתחום עיבוד התמונה שמשמש אותי עד היום. ואחרי הטכניון, כשיכולתי לחזור לצ'קפוינט או ללכת לענקיות כמו מיקרוסופט וגוגל, בחרתי בעצם ביזמות - כי הרגשתי שאם אני חוזר למיינסטרים של ההיי-טק, אני בעצם חוזר אחורה."
את לימודיו בפקולטה למדעי המחשב הוא סיים בהצטיינות יתרה בשנת 2010, ויחד עם כמה מחבריו ללימודים פתח בית תוכנה לפיתוח אפליקציות אייפון. יום אחד נכנס למשרדו גיורא ליבנה, על כיסא הגלגלים שלו...
וכל השאר היסטוריה.

פורסם במקור: מגזין הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל
תאריך:  27/11/2014   |   עודכן:  11/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מיקרוסופט
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן אלחדז
החיים בבית נורית ואורי כהן היו דינמיים, אינטנסיביים ויצירתיים: היא יזמית, שהקימה את ירידי אופנת הנשים 'הוד והדר'; הוא סגן המזכיר הצבאי של שר הביטחון    אבל בערב פסח, לפני כשנה וחצי, נפלו עליהם השמיים - בין יום התברר שנורית חלתה בסרטן    ומאז הם נאבקו במחלה, תוך כדי גידול וטיפול בששת ילדיהם    כשהחלימה לאחרונה, החליטו ליצור מיזם חדש ב'עזר מציון' - 'קהילות מצילות חיים'
דורון שפר
המטרונית בחיפה אמורה הייתה לייעל ולקצר את הנסיעות בעיר, אולם למעלה משנה אחרי שהחלה לפעול טרם ניתן לה תעדוף ברמזורים, הקווים המזינים אינם מתחברים כנדרש למערכת, משך הנסיעה בה ארוך מן המתוכנן אבל מספר המשתתפים במערכת גדול מההערכות המוקדמות
יואב יצחק
ראש המועצה הדתית בעיר חיפה, אברהם ויצמן, מסר לבית המשפט העליון: הוגש תצהיר בשמי שלא על דעתי ובחתימתי כביכול    הנשיא גרוניס דרש את תגובת עו"ד ענאן ג'ובראן, שמסר את התצהיר בעתירה בשם לקוחותיו, וזה הגיב: ויצמן חתם על התצהיר בפניי    הרב שלמה שלוש, בגנותו הוגש כביכול התצהיר, נפטר בפתאומיות משברון לב, לפי משפחתו    וגרוניס? הוא טרם החליט כיצד לפעול
זיוה ברנדס-סוסק
דברים על הספר: "בתיאבון וילהלמינה", הוצאת תמוז 2004    וילהלמינה זו אני וזה שמי, אבל ברשותכם אני עדיין אדבר עליה בגוף שלישי
אלי אלון
זו השנה השנייה ברציפות ש"אמונה", תנועת האישה הדתית לאומית, נמנית על נותני החסות לכנס אילת לעיתונות. למה כסף שהוא למעשה כסף ציבורי צריך לממן כינוס עיתונאים במלון פאר באילת, שהוא בעיקרו מפגש חברתי ונופש לעיתונאים ולאנשי יחסי ציבור ובעיקר לעשירים שבהם?
רשימות נוספות
איש הקשר  /  מגזין הטכניון
נשק חדש במלחמה בסרטן  /  מגזין הטכניון
ילד מחוץ לניסויים  /  ד"ר רועי צזנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il