X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ירדן תגיש הצעותיה לפתרון הסכסוך הישראלי-פלשתיני לאו"ם, ככל הנראה ללא חידושים ההצעה היחידה ההגיונית קשורה להשתלטות ירדנית על שטחי יו"ש, בהסכמת ישראל והקמת "ממלכה האשמית"
▪  ▪  ▪
יו"ש. ממלכה האשמית ירדן ופלשתין [צילום: פלאש 90]

ממשלת ירדן הודיעה שתגיש השבוע לאו"ם את הצעותיה לפתרון הסכסוך הישראלי פלשתיני. סביר להניח שלא נראה פה כל מעוף, אלא לעיסה מחודשת של הצעות ענתיקות שאינן מקובלות על ישראל וגם לא על אבו-מאזן. ההצעה היחידה אולי, שניתן יהיה לבחון אותה ברצינות לפתרון הבעיה, קשורה להשתלטות ירדנית (בהסכמה ישראלית), על שטחי יהודה ושומרון, (בברכתם של מצרים וסעודיה) והקמת פדרציה ירדנית-פלשתנית שתקרא אולי: "הממלכה האשמית של ירדן ופלשתין".
לפני שנדון בפרטים של הצעה מסוג זה עלינו להבין להלן את העובדות הבסיסיות שבשטח:
1. בוועידת סן-רמו, (1923), חבר הלאומים אישר פה אחד, את מתן כל השטח הנקרא "פלשתיין" משני עברי הירדן להקמת מדינה יהודית.
2, מספר שנים לאחר מכן, הבריטים פנו לתקן טעות פוליטית שלהם, ולאחר דיון עם ההנהלה הציונית, הוסכם להעביר את כל השטח שממזרח לירדן לשליטת הערבים, להקמת מדינה משלהם.
3. הוקמה ממלכת ירדן ולפיכך לפי החוק הבינלאומי הקיים, כל השטח ממערב לירדן, שייך ליהודים.
4. בשנת 1948 פלש הצבא הירדני ליהודה ושומרון כדי להילחם בהקמת המדינה היהודית. נכבשו שטחים שהכילו ברובם המכריע תושבים ערבים, ועם חתימת הסכם שביתת הנשק, הירדנים סיפחו למדינת ירדן את כל השטחים שכבשו (בסיפוח הזה הכירו רק אנגליה ופקיסטן...).
5. במלחמת יוני 1967, גורשו הצבא והממשל הירדני משטחי יהודה ושומרון, ומאז הוצעו אין ספור הצעות לפתרון דמוגרפי וכיאוגרפי של השטחים ששוחררו. במשך השנים התבהרו 3 נקודות עיקריות לגבי עתיד יהודה ושומרון:
א. לגבי מדינת ישראל, מבחינה ביטחונית, גאוגרפית, פוליטית וכלכלית אין מקום להקים מדינה פלשתינית עצמאית ביו"ש.
ב. גם הפלשתינים אינם רואים הקמת מדינה פלשתינית בתחום הצר של יהודה ושומרון ושואפים לשליטה על כל ארץ ישראל.
ג. ירדן חושבת שמדינה פלשתינית עצמאית לצידה תהווה איום על שלטון המלך ולפיכך עומדים על כך שצבא ישראלי ישאר לאורך הגבול עם ירדן בכל הסכם שהוא (דבר שהפלשתינים מתנגדים לו ביותר).
ד. הרוב (80%) של אוכלוסיית ירדן מורכב מפלשתינים.
במשך השנים היו בישראל דיונים רבים עם ירדן על העברת השליטה ביהודה ושומרון, והירדנים אף הקימו את חטיבת אל-באדר (המורכבת מפלשתינים ירדנים) כדי להשתלט על השטח ביום פקודה. אבל, היה ברור שירדן לא תפעל ללא אישור של הליגה הערבית, אלא שהאינטרס הברור של הליגה הערבית היה להשאיר את הסכסוך הישראלי-פלשתיני כ"פצע פתוח"... ללא פתרון ואיום קבוע על ישראל.
כיום מתפתח שינוי מהותי במבנה הליגה הערבית ובסדר העדיפות של המדינות העיקריות (סעודיה ומצרים) כאשר סוריה ועירק מנוטרלות בגלל מלחמות רצחניות, ועל כולן מאיים דאעש! יהיה זה לפיכך נבון מצד שליטי ירדן וישראל לפנות ולדון על פתרון אפשרי ליו"ש (בחסות סעודיה ומצרים), כאשר ישראל תבטיח שיתוף פעולה מלא במלחמה בטרור בכלל, ובחמאס בפרט, ואפילו הסכם הגנה אזורי.
אין ספק שהפתרון הירדני ליו"ש הינה האפשרות הממשית והמעשית היחידה להנמיך את להבות הסכסוך ולהתקדם לקראת מצב של אי-מלחמה בחלק זה של המזרח התיכון. הכול תלוי באומץ של המלך הירדני, בתבונה של שליטי סעודיה ומצרים ובנחישות של ממשלת ישראל לפנות ולסיים את הסכסוך מבלי לדבר עם שונאינו הפלשתינים שאין להם מנהיג מוסכם ואינם מוכנים לקבל כל פתרון למעט חיסול מדינת ישראל.

תאריך:  30/11/2014   |   עודכן:  30/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הממלכה ההאשמית של ירדן ופלשתין ​
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
פרס
שמ  |  30/11/14 16:58
2
כל הסכם עם ערבים כתוב על חול.
אייל, תל אביב-יפו  |  8/12/14 06:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
איציק וולף
שופט בית המשפט העליון טען כי ערכי השוויון המופיעים במגילת העצמאות אינם מתממשים במציאות    "פסקה אחת מדוח ועדת אור שמסכמת: אזרחי המדינה הערבים חיים במציאות בהם הם מופלים לרעה"
אברהם בן-עזרא
כל תושבי מדינת ישראל שווים מבחינת חובות אזרחיות וזכויות אזרחיות, הניתנות להם מכוח מילוי חובותיהם. אי-אפשר להפריד בין השניים. ייתכן שקיים קושי בשלב ביניים בו קבוצה מסוימת לא ממלאה חובותיה כשאר האוכלוסייה, אך המטרה היא שוויון מוחלט בפני החוק ויש לחתור להשגתה
עידן יוסף
ראש עיריית אשקלון טוען שהחלטתו לא להעסיק פועלים ערבים בבניית מרחבים מוגנים לילדי הגנים נובעת ממניעי ביטחון אישי ולא מגזענות    במערכת הפוליטית מגנים
עופר וולפסון, עידן יוסף
ישראל, ירדן וארה"ב קיימו פגישה משולשת לא מתוכננת ברבת-עמון, בניסיון לשנות את נתיב ההסלמה המתגבר ביחסי ישראל והפלשתינים    לפני הפגישה נועד קרי בנפרד עם אבו מאזן
אברהם בן-עזרא
לא מזמן נקלעתי לכפר מתוך טעות בניווט, והיה עלי לסגת ברוורס עקב כך שהדרך הייתה ללא מוצא וצרה. ואני, כחובש כיפה, האומנם הייתי תחת סיכון, אף שבאתי כדי לסייע בכפר מיישובי המדינה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il