X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרשות הפלשתינית מקדמת בסיוע הליגה הערבית הגשת הצעת החלטה למועצת הביטחון לקביעת לו"ז לסיום הכיבוש הישראלי בשטחים תוך הפרחת איומים בדבר הפסקת התיאום הביטחוני ופירוק הרשות הפלשתינית. הקדמת הבחירות בישראל עשויה לשבש את המהלך הפלשתיני אשר בלאו הכי אינו זוכה לתמיכה אמריקנית ואירופית מלאה
▪  ▪  ▪
אבו-מאזן. מאיים לפרק את הרש"פ [צילום: פלאש 90]

מזכ"ל הליגה הערבית, ד"ר נביל אלערבי הודיע בסוף השבוע כי מדינות ערב יפנו, בימים הקרובים, למועצת הביטחון של האו"ם, באמצעות ירדן החברה במועצה, בהצעת החלטה לקבוע לוח זמנים "לסיום הכיבוש הישראלי בשטחים והכרה בגבולות 67".
כינוס שרי החוץ של הליגה הערבית בלוב הביע גם תמיכה בתוכניתו של יו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס לצרף את "מדינת פלשתין" כמדינה חברה באמנות בינלאומיות, כולל אמנת רומא, דבר שיאפשר לה פניה לבית הדין הפלילי בהאג.
מחמוד עבאס מצדו, השמיע דברים קשים בכינוס שרי החוץ של הליגה הערבית, הוא טען שבאופן מעשי אין פרטנר ישראלי וכי לא ניתן להמשיך באופן הזה וכי הפלשתינים מסרבים להיות "רשות ללא רשות". בסוף דבריו השמיע גם איומים בדבר הפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל ופירוק הרשות הפלשתינית.
האסטרטגיה הערבית פלשתינית:
הליגה הערבית נתנה תמיכה מלאה לתוכנית המדינית של מחמוד עבאס לבינאום הסכסוך על-פי השלבים הבאים:
  • פניה למועצת הביטחון של האו"ם בדרישה להחלטה לקביעת לוח זמנים "לסיום הכיבוש בישראלי בשטחים".
  • הצטרפות ליותר מ 500 אמנות בינלאומיות כולל אמנת רומא.
  • ניסיון לחדש את המשא-ומתן עם ישראל
תחת לוח זמנים מוגדר לסיומו, הקפאה מלאה של הבנייה בהתנחלויות כולל במזרח ירושלים ושחרור הפעימה הרביעית של האסירים הביטחוניים, אם לא יצלח הדבר ינקטו הפלשתינים בצעדים הבאים:
1) הפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל
2) פניה לישראל לשאת באחריות המלאה לנעשה בשטחים בתוקף היותה "המדינה הכובשת".
הליגה הערבית הבטיחה לפלשתינים "רשת ביטחון" בדמות סיוע כספי של 100 מיליון דולר בשנה במקרה שיוטלו עליהם סנקציות כלכליות ע"י ישראל או ארצות הברית.
על-פי מקורות פלשתינים, הליגה הערבית החלה במגעים עם כמה מדינות החברות במועצת הביטחון לקראת ההצבעה והיא תשגר אליהן משלחת בדרג של שרי חוץ.
פרישת מחמוד עבאס מהחיים הפוליטיים
בנוסף לאיומים אלה מאיים מחמוד עבאס, בשיחות עם דיפלומטים זרים, לפרוש מהחיים הפוליטיים במקרה של כישלון תוכניתו ולהשאיר מאחוריו וואקום פוליטי.
איומיו מזכירים את איומיו בזמנו, של יאסר ערפאת שאיים לפרוש מתפקידו עקב המשא-ומתן הסתום עם ישראל ולהתגורר בקהיר בערוב ימיו.
גיוס האיחוד האירופי, העמדה האמריקנית והיוזמה הצרפתית
הרשות הפלשתינית מעודדת מעמדתה של שבדיה שהכירה רשמית במדינה הפלשתינית, מההכרה של הפרלמנט הבריטי ב"מדינת פלשתין" ומהרוחות המדיניות הנושבות מצרפת. שר החוץ הצרפתי לורן פביוס הציג בסוף השבוע תוכנית מדינית להתנעת המשא-ומתן הישראלי פלשתיני.
על-פי התוכנית מועצת הביטחון של האו"ם תקבע לוח זמנים של שנתיים להשגת הסכם שלום וכינוס ועידת שלום בינלאומית בפריז לתמיכה בין ישראל לפלשתינים, אם תיכשל התוכנית צרפת תכיר בפלשתין כמדינה.
עמדתה של גרמניה זהה לעמדת ארצות הברית כי הקמת מדינה פלשתינית צריכה להתרחש כתוצאה ממשא-ומתן בין הצדדים. ארצות הברית הבהירה לפלשתינים כי היא מתנגדת למהלכים חד-צדדים וכי הם מסתכנים בהטלת וטו על הצעתם ובסנקציות כלכליות של הקונגרס.
נראה כי הפלשתינים ייאלצו להתמודד עם עמדות אלו. בכירים ברשות הפלשתינית לא מוציאים מכלל אפשרות כי במקרה שארצות הברית לא תטיל וטו על הצעתם במועצת הביטחון היא תגבש חלופה הדומה במתכונתה להצעה הצרפתית.
התגובה הישראלית למהלך הפלשתיני
הצעדים הפלשתינים החד-צדדים של מחמוד עבאס ידחקו את ישראל לפינה ויאלצו אותה להגיב בצעדים חד-צדדים משלה כמו הפסקת העברת כספי המיסים שהיא גובה מהרשות הפלשתינית והטלת סנקציות כלכליות נוספות על האוכלוסייה הפלשתינית בגדה.
לסיכום
ברשות הפלשתינית חוששים ממהלכים שישבשו את ביצוע תוכניתו המדינית של מחמוד עבאס, לכן מיתן מחמוד עבאס את התבטאויות ההסתה שלו בעניין הר-הבית מחשש שגל האלימות יגלוש מירושלים אל השטחים שבאחריות הרשות הפלשתינית והוא יואשם בגרימתה של אינתיפאדה שלישית דבר שיסייע לישראל בזירה הבינלאומית.
עוד חוששים בסביבתו של מחמוד עבאס ממהלך של הקדמת הבחירות בישראל ומכך שבמקרה כזה יבקשו מהם ארצות הברית והאיחוד האירופי להשהות את תוכניתם עד תום הבחירות והרכבתה של ממשלה חדשה בישראל.
גם "רשת הביטחון" הכלכלית שהבטיחה הליגה הערבית לפלשתינים במקרה שיוטלו עליהם סנקציות כלכליות, אינה דבר בטוח. לפלשתינים יש ניסיון מר עם הבטחות דומות בעבר.
עד כה הצליחו הפלשתינים לגבש תמיכה של שבע חברות במועצת הביטחון בהצעת ההחלטה שלהם מתוך תשעה הקולות שלהם הם זקוקים ונראה שהם מבינים כי ארצות הברית תטיל וטו על הצעתם או שתגבש הצעת החלטה אחרת המאפשרת את חידוש המשא-ומתן בין הצדדים.
אם יתממש התרחיש הזה, מתכנן מחמוד עבאס לעבור לשלב הבא של תוכניתו ולהודיע על הצטרפות "מדינת פלשתין" לאמנות הבינלאומיות השונות.
ההערכות בקרב הפרשנים הפלשתינים היא שמחמוד עבאס נוקט במדיניות של "הליכה על הסף" וכי האינטרסים האישיים והכלכליים שלו ושל מקורביו הבכירים הם להישאר בשלטון ולא להביא לפירוקה של הרשות הפלשתינית.
כמו שאומר הפתגם הערבי הידוע "לא משלמים מכס על מילים".

תאריך:  01/12/2014   |   עודכן:  01/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם הרשות הפלשתינית בדרך להתפרקות?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יהודה דרורי
ירדן תגיש הצעותיה לפתרון הסכסוך הישראלי-פלשתיני לאו"ם, ככל הנראה ללא חידושים    ההצעה היחידה ההגיונית קשורה להשתלטות ירדנית על שטחי יו"ש, בהסכמת ישראל והקמת "ממלכה האשמית"
זאב בן-יוסף
חוק לאום דורש הסכמה רחבה ולפיכך מוצע כאן נוסח המעוגן במגילת העצמאות והחלטות האו"ם שעשוי להתקבל על-ידי הרוב המכריע של תושבי ישראל היהודים והלא-יהודים וגם על-ידי ארה"ב ורוב שאר העולם
דורון בקל-איילון
לישראל אין פרטנר, אבל לאבו-מאזן דווקא יש    הניסיון מלמד שהפלשתינים תמיד יעדיפו למלא את חבית אבק השריפה ולא את דלי החלב
עופר וולפסון
שר החוץ מציג גילוי דעת בעיתון מפלגתו בו הוא קורא לערבים-ישראלים להחליט אם הם רוצים להישאר חלק מישראל או חלק ממדינת פלשתין העתידית    מכיר בצורך בוויתור על שטחים בצפון לצורך הקמת המדינה השכנה
עופר וולפסון
לורן פביוס מסר לפרלמנט כי פריז עובדת עם שותפיה בלחץ דיפלומטי אחרון כדי להתגבר על המבוי הסתום בין הישראלים לפלשתינים    "ניתן לזה שנתיים, כולל ועידה בינלאומית, אחרת נכיר בפלשתין חד-צדדית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il