X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרשות הפלשתינית ממשיכה במאבקה המדיני בישראל בזירה הבינלאומית למרות הקדמת הבחירות. תנועת חמאס מציגה מצג שווא כאילו היא שגרמה לבחירות וההערכה ברחוב הפלשתיני היא שמפלגות הימין הן שירכיבו את הממשלה החדשה בישראל
▪  ▪  ▪
הרש"פ ממשיכה מהלכיה באו"ם [צילום: פלאש 90]

הקדמת הבחירות בישראל תפסה את הרשות הפלשתינית בעיצומה של מערכת מדינית כוללת נגד ישראל בזירת האו"ם שהשלב הראשון שלה אמור להיות במועצת הביטחון, אח"כ הצטרפות למאות אמנות בינלאומיות ובשלב השלישי הגשת תביעה לבית הדין הבינלאומי בהאג על "פשעי מלחמה" שכביכול ביצעה ישראל במהלך מבצע "צוק איתן".
הרשות הפלשתינית מצדה ממשיכה במהלכיה באו"ם ללא שינוי עקב ההתפתחויות הפוליטיות האחרונות בישראל ונראה כי מחמוד עבאס נחוש להגיע להישגים מדיניים כלשהם תוך שהוא שואב עידוד מהתמיכה בהכרה במדינה פלשתינית בשבדיה, צרפת, בריטניה וספרד.
באופן רשמי הרשות הפלשתינית איננה מתערבת בבחירות בישראל אך הלכי הרוח בה משקפים דאגה מהסקרים האחרונים בישראל על התחזקות מפלגות הימין, הליכוד, "ישראל ביתנו" ו"הבית היהודי" בבחירות הקרובות בישראל.
מאמר המערכת בעיתון "אלקודס" המזרח ירושלמי מתאר זאת כך: "הבחירות והקואליציה בישראל הן עניין פנימי שאינו מענייננו אך מה שמדאיג אותנו הוא התעצמות הכוח של הימין והקיצוניות בישראל, אלה הם הכוחות שמניפים את דגל המשך ההתנחלויות, יהוד ירושלים, חילול קדושת אל-אקצה והתעלמות מוחלטת מהזכויות הלגיטימיות הפלשתיניות".
ההערכה ברשות הפלשתינית היא שתוצאות הבחירות הקרובות בישראל יביאו להקמת ממשלה חדשה בראשות הימין ושהיא תצטרך להמשיך ולהתמודד עם אותם האתגרים המדיניים שעימם היא מתמודדת כעת.
עם זאת יש הסבורים ברשות הפלשתינית כי הבחירות בישראל מהוות הזדמנות עבור הפלשתינים להשפיע על מהלכן באופן עקיף.
אחד מהם הוא אשרף אלעג'רמי, מי ששימש בתפקיד השר לענייני אסירים ברשות הפלשתינית.
במאמר שפרסם בעיתון "אלאיאם" הוא כותב:
"...באפשרותנו להאיץ בציבור הפלשתיני בישראל להשתתף באופן מרוכז בבחירות ולדחוף את המפלגות הערביות להתאחד ברשימה אחת טו שתי רשימות, ההשפעה יכולה להיות בכך שתהייה נוכחות פלשתינית יותר גדולה באמצעי התקשורת הישראלים וזה יזכיר לציבור הבוחרים את הסכסוך ויפנה במסרים ברורים של שלום לישראלים....יש לקיים גם פגישות נרחבות בין אנשים מההנהגה הפלשתינית למגזרים ישראלים כדי להסביר את המצב הקיים והעמדה הפלשתינית, אין זו נורמליזציה אלא מאבק הדרוש לשנות את עמדות הישראלים וזה חשוב כדי שנשפיע בצורה החשובה הזו".
עמדת תנועת החמאס
בעוד שברשות הפלשתינית רואים במשבר הפוליטי בישראל והקדמת הבחירות תוצאה של מאבק אידיאולוגי על אופייה והגדרתה של מדינת ישראל, בעקבות המחלוקות על "חוק הלאום", מיהרה תנועת חמאס לנכס לעצמה את הקדמת הבחירות ל"ניצחונה" על ישראל במהלך מבצע "צוק איתן".
באתר הזרוע הצבאית של חמאס "עז א-דין אל-קסאם" נכתב כי "התמוטטותה של ממשלת הקואליציה הציונית היא ניצחון של ההתנגדות ותבוסת נתניהו בעזה".
בחמאס טוענים כי "תבוסת" ישראל במבצע "צוק איתן" הביאה להתדרדרות הכלכלה בישראל, פיחות ניכר בשער השקל וחילופי האשמות בין רה"מ נתניהו לשרים לפיד ולבני.
לסיכום
הרשות הפלשתינית ממשיכה, למרות הקדמת הבחירות בישראל, במאבקה המדיני בישראל בזירה הבינלאומית, החמאס מנסה להציג מצג שווא כאילו היא שגרמה להקדמת הבחירות וההערכה ברחוב הפלשתיני שהבחירות לא ישנו את התוצאה הסופית ומפלגות הימין הן שירכיבו את הממשלה הבאה בישראל.

תאריך:  04/12/2014   |   עודכן:  04/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אריאל י. לוין
הפיגועים הנוכחיים שונים מאלו שאיתם התמודדה ישראל באינתיפאדות ומצריכים חשיבה מחוץ לקופסה    גם דאעש ממשיך להציב איומים חדשים, והפעם - על-פי הדיווחים - הוא הצליח לחטוף לזמן קצר ספינת טילים מצרית
עליס בליטנטל
כמו בשנים 1936-39, עת הגירה מאסיבית של יהודים לארץ ישראל עוררה את הערבים לעשות את מה שכונה "המרד הערבי", שכלל מעשי טבח מזוויעים בכל רחבי הארץ; כך כעת, כאשר כולם כבר הבינו שכוונת הרשות הפלשתינית אינה מכוונת להגיע לשלום, או אפילו להסדר מדיני בינינו - החלה להתחולל ברחבי ישראל התעוררות הערבים ע"מ לסלקנו מפה, כמו אז: התשה תוך מעשי רצח בלתי פוסקים מדי יום ביומו
עופר וולפסון
נכנס למרכול של רמי לוי ביישוב שם דקר שניים באורח בינוני וקשה    מאבטח במשרד ראש הממשלה ירה ופצע אותו אנושות    אחד מעובדי הסניף נלקח לחקירה
יפעת גדות
ההחלטה התקבלה ברוב של 339 קולות מול 151    צעד סמלי לפלשתינים    בקרוב יצביעו על הכרה במדינה פלשתינית גם הפרלמנטים של בלגיה, פורטוגל ולוקסמבורג
עידן יוסף
שלושה קליעים פגעו באוטובוס עליו נסעו באותה עת אזרחים וחיילים    צה"ל מבצע סריקות אחר המחבל היורה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il