X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדוע דווקא המיסטיקה הערבית היא הגשר לפתרון? - ידוע שהיו מגדולי ישראל שהיו סופים גם כן. הסופיזם נוצר מתוך דיאלוג בונה עם חכמי ישראל שהשפיעו עליהם במשך כל התקופות. בין הסופים הידועים נכללים גם איבן-סינא, ונכדו של הרמב"ם
▪  ▪  ▪

SUFI - בערבית (taṣawwuf), הסופיזם - תורת הסופים, או דרך הסופי.
היום כבר מובן לכל העולם כולו שהאיסלאם הפונדמנטליסטי הוא בעיה קשה ומסוכנת. הרמב"ם אומר על האיסלאם ועל הנצרות "ששקר נחלו אבותיהם, ושנביאיהם ואבותיהם היטעום".
האיסלאם דוגל ב"דין מוחמד בסיף", כלומר שיש לאסלם את העולם כולו בכוח החרב. הענין הזה לא יכול לחיות זה בצד זה עם דתות ועמים אחרים . ולכן, בהגדרה - זה חייב להשתנות. לכאורה יש אפשרות לשכנע אותם בכוח לרדת מהעץ הזה. אבל הם מספיק משוגעים בשביל להמשיך ולהלחם עד אחרי המוות. היום העולם כולו כבר רואה ומבין את זה. יש להם איזו שהיא טעות בתכנות, או במילים אחרות יש טעות בדת שלהם.
זה לא יכול להמשך ככה.
מה עושים?
קודם כל אסור לוותר להם ולהיכנע. הם רגישים מאוד למשחקי כוח, והם מזהים רדיפת שלום כחולשה. זה נושא חשוב מאד, אך לא נכנס לזה כאן. ננסה להציג כיוון לפתרון ברמה האידאית, ומתוך האיסלאם.
האיסלאם מורכב מזרמים שונים מאוד ומנוגדים. קיימות גישות שונות מן הקצה אל הקצה, והם גם אינם מסוגלים להתאחד (למזלנו) וזה מטבע הדברים. בעניין המלכות לדוגמה, יש אצלם כמה בתי מלוכה שכל אחד יונק את כוחו ממקור אחר, אחד מעלי - תלמידו של מוחמד, אחר מאישתו, ואחר מאני לא יודע מהיכן. הם יריבים ונלחמים ביניהם במשך כל ההיסטוריה. האססינים - המחששים היו כת של רוצחים, מעין נינג'ות כאלה, שהתפרנסו מרציחות בין בתי המלוכה השונים. הובטחו להם המון בתולות ונתנו להם הרבה חשיש וזו היה הפרנסה שלהם - רציחות פוליטיות למי שמשלם.
לעומת זאת, אצלנו היהודים, האחדות - היא היסוד המוסד של אמונתנו, ובנושא בית המלוכה שלנו, לדוגמה, אין עוררין על מלכות בית דוד.
איך זה ומדוע דווקא המיסטיקה הערבית היא הגשר לפתרון? - ידוע שהיו מגדולי ישראל שהיו סופים גם כן. הסופיזם נוצר מתוך דיאלוג בונה עם חכמי ישראל שהשפיעו עליהם במשך כל התקופות. בין הסופים הידועים נכללים גם איבן-סינא, ונכדו של הרמב"ם.
הרי בכלל, האיסלאם כולו מבוסס על היהדות. מה שהגיע אליו, אל מוחמד בזמנו. זה לא פלא שגם המיסטיקה המאוחרת יותר מקורה אצל חכמי ישראל.
כשהתקרבתי ליהדות בלונדון, הביאו לי את הספר "חובת הלבבות" של איבן-פקודה. ספר יהדות ידוע, כשר ומפורסם. זהו הספר הראשון אצלנו שעוסק בעבודת הנפש הפנימית. הפתעתי הייתה שלמה כשגיליתי שהוא זהה לכתבים הסופיים של אותה התקופה.
חכמת הקבלה נקראת גם "חכמת האמת". האמת היא אחת והיא פשוטה. שקרים יש המון, מכל הסוגים.
בואו לא נשכח שגם התורה הועברה לעם ישראל מה"גויים" שקדמו לנו. שלשלת הקבלה היא "אדם, שת, אנוש...." והאבות, אברהם יצחק ויעקב, קיבלו ולמדו תורה משם בן נוח, ומעבר נכדו. כך שלא מדובר כאן על איזה עסק יהודי.
תפקידנו הוא להוות "ממלכת כהנים וגוי קדוש" - נושאי הלפיד של התורה לעולם כולו. והדבר נעשה במשך כל הדורות על-ידי החכמים באמת.
קשרים קיימים
הרב קרליבך ז"ל בסוף ימיו עשה קסטה עם דיויד זלר ז"ל מאפרת וקרא לה: Everybody is talking about peace but nobody knows the music.
"כולם מדברים על השלום, אבל איש לא מכיר את המנגינה".
הוא מזכיר שם מפגש שהיה לו עם סופי בשם פאלאג'י ואומר שאפשר וצריך לעשות שלום עם הערבים אבל, לדבריו, הישראלים מדברים עם האנשים הלא נכונים. זה נכון מאד. הביאו לכאן את הגרועים שברוצחים, והעלו את המושחתים ביותר, כדי לעשות "שלום". בעקבות זאת, יצרנו קשר עם פאלאג'י - האימאם של רומא. הוא ידוע כאוהד ישראל. יש גם קשר עם אוקטר בטורקיה. יש עוד כמה חברים שנמצאים בקשר עם סופים בארץ ובעולם, וליחסים הללו יש כוון בריא. יש גם את הארגון של אריה גלין root and branch ויש לו קשרים טובים ומעניינים עם סופים.
זהו כוון נכון ובריא, ומהווה פריצת דרך ביצירת הידברות בונה עם העולם הערבי.

תאריך:  10/12/2014   |   עודכן:  10/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסופים: הפתרון השפוי לאיסלאם הפונדמנטליסטי
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
סופיזם
שמ  |  10/12/14 12:21
 
- יש עתיד, ויש פיתרונות.
דויד פיזאנטי  |  14/07/15 19:39
2
לא הבנתי את הרעיון של הפתרון
אהרון שחר  |  10/12/14 13:29
 
- הפתרון ההתחלתי
דויד פיזאנטי  |  15/12/14 15:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
אופיר וינטר
'המדינה האיסלאמית' הפנימה, כי על מפעלה המדיני-מהפכני, שהחל במסגדים ונמשך בשדה הקרב, להתמקד גם בגיוס נאמנותם של תושבי האזורים שנכבשו - בין היתר דרך ארנקיהם. גם על הגורמים הנאבקים נגד חתירתה של 'המדינה האיסלאמית' להגשמת החזון שהיא מייצגת להפנים זאת
יורם שוייצר
הרוח הרעה שמנשבת מכיוונה של 'המדינה האיסלאמית' - התנהלותה, כוונותיה וערכיה המוצהרים - אינם נסתרים, ולכן הם מהווים סכנה ברורה ומוחשית לעולם כולו. כדי לבלום אותה, נדרשת מערכה בינלאומי הרבה יותר נחושה ואגרסיבית, שתשלב צעדים ברמה הצבאית, המדינית, המשפטית והאידיאולוגית-ערכית
יוני בן-מנחם
תנועת חמאס הצליחה לנטרל לחלוטין את פעילותה של ממשלת ההסכמה הלאומית שהוקמה בשיתוף עם פתח כדי להבטיח את המשך שלטונה ברצועת עזה. עתה דורשת חמאס לקיים דיון לאומי פנימי בעתידה בדרך לחיסולה הסופי
יוני בן-מנחם
התביעה הכללית במצרים החלה בהליכים משפטיים להוצאת הזרוע הצבאית של חמאס מחוץ לחוק והכרזה עליה כתנועת טרור. בתנועת חמאס טוענים שמצרים מתאמת עם ישראל את הפעילות נגדה שמטרתה להדק את המצור ולהביא לפירוז הרצועה מנשק
מנשה שאול
"לומדים את ישראל - המחקר המדעי והטכנולוגי בישראל" הוא שם ספרה של החוקרת הכווייתית צפא עבד אלעל. לשם השלמת מחקרה, היא למדה את השפה העברית והקדישה שנים רבות כדי לתהות על קנקנה של החברה הישראלית והישגיה בתחומי המדע השונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il