X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פוטין מזמין את המשטר והאופוזיציה בסוריה לוועידת פיוס במוסקבה [צילום: "עיתון אלערב"]
שיאים במזרח התיכון
ארגון "המדינה האיסלאמית" הוציא פסק דין מוות נגד זמר מצרי שכינה בשירו את אבו בכר אלבגדדי "נסיך הפושעים"
מנשה שאול פרשן לענייני המזרח התיכון מגזין מראה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

גז ישראלי למצרים
ישראל תספק גז לא רק לירדן, אלא גם למצרים.
צינור גז תת-ימי יונח בקרקעית הים התיכון. הצינור אמור להזרים גז נוזלי משדות "תמר" לנמל דמיאט המצרי. קונצרן "תמר" יממן את הנחת הצינור עד הגבול הימי שבין ישראל למצרים, ואילו את המשך הצינור עד לחוף המצרי תממן חברת הגז הספרדית "נטורל" וחברת "נייני" האיטלקית. העלות הכוללת של המיזם תגיע לשני מיליארד דולר, והזרמת הגז הנוזלי תחל ב-2017.
ישראל תזרים מדי שנה 4.5 מיליארד מ"ק לשנה למשך 15 שנים. הגז יסופק לחברת הגז "יוניון פנוסה" הספרדית הפועלת במצרים. דובר חברת "דלק" הודיע כי "תמר" עורכת הכנות להרחיב את תפוקת הגז על-ידי הרחבת מספר האסדות מעל שדות גז חדשים.
חיזור גורלי
היחסים העכורים בין חמאס לרשות הפלשתינית נותנים את אותותיהם דווקא במישור היחסים בין חמאס לאירן.
היחסים בין שני הפלגים הפלשתיניים הגיעו לאחרונה לשפל חסר תקדים, וזאת בגלל הפיצוצים שאירעו בפתחי בתיהם של אנשי פתח ברצועה ערב יום העשור למותו של יאסר ערפאת - שבגללם לא נערך טקס הזיכרון לכבודו.
הרש"פ נמנעת מתשלום משכורות לפקידי חמאס ברצועה בעוד שהיא משלמת משכורות לפקידי הרשות. שרים מחמאס הגישו את התפטרותם מממשלת הפיוס, ולמעשה, פעילותה של ממשלה זו משותקת.
חמאס שואף לחדש את יחסיו עם אירן, לאחר ניתוקם בשל המחלוקת בין שני הצדדים סביב מלחמת האזרחים בסוריה. המניע של חמאס לשאיפה לחדש את היחסים הוא מחסור במזומנים ומחסור בנשק. אך הניסיונות לחידוש היחסים נתקלים בשני מעכבים: האחד, התנגדות טהרן ל"תהדיאה" - הפסקת האש ברצועת עזה, והשני, המשבר הכלכלי החמור באירן בעקבות צניחת מחירי-הנפט.
ח'אלד משעל מנהיג חמאס דחה את ביקורו בטהרן משום שהוא מבקש להיפגש עם המנהיג האירני העליון אייתוללה חמינאי, אך הלה לא נענה לבקשה.
אלופי הדיבורים
שתי מגישות בערוץ הטלוויזיה הסורי "מפגשים" נכנסו החודש לספר שיאי גינס. הן הגישו את תוכנית הראיונות הארוכה בתולדות הטלוויזיה העולמית שארכה 72 שעות. הקדימו אותן מגיש בערוץ הטלוויזיה של נפאל שהגיש ב-2013 תוכנית שארכה 65 שעות.
בביצוע התוכנית הסורית עזרו מאה צלמים, טכנאים, במאים, מאפרות, מלבישות ומגישות שתייה. שתי המגישות אירחו שרים, ספורטאים, אמנים, פרשנים ואת גדול הזמרים בסוריה צבאח פח'רי שהפיג את השעמום.
המקבילים הישראלים לשתי המגישות הסוריות הם אילה חסון בתוכניתה בליל שבת, ועודד שחר - בפופוליטיקה. אכן, יש להם סיכוי לשבור את השיא הסורי...
נסיך הפושעים
הזמר המצרי הפופולרי שעבאן עבד אלרחים המכונה "שעבולה" יצא בלהיט חדש - שיר בשם "נסיך הפושעים" - ביטוי המתחרז יפה עם כינויו של מנהיג דאעש אבו בכר אלבגדדי: "נסיך המאמינים".
השיר הוא גינוי חריף לארגון "המדינה האיסלאמית" על אכזריותו, ומתן הבטחה כי צבא מצרים יעניש אותו. השיר גם מכנה את הטרוריסטים של דאעש מטורפים ושואל:
מי הביא אתכם הלום?
הדת אינה אומרת למכור נשים וילדים.
הדת טהורה יותר מכל ארגוני הטרור,
כריתת ראשים אינה איסלאם.
תגידו, כמה שילמה לכם קטר?
תומכי "המדינה האיסלאמית" במצרים כבר מיהרו לאיים על חיי הזמר. בנוסף, פורסם ברשתות החברתיות כי אלבגדדי מבקש את ראשו של הזמר.
"שעבולה" אומנם מזלזל באיומי הארגון, אך המשטרה בכל זאת הצמידה לו שומר ראש.
מגדל וראשו בשמים
המיליארדר הסעודי אלווליד בן טלאל הודיע על השקת פרויקט חדש במסגרת עסקיו הרבים והמגוונים.
בימים אלה מניחים את היסודות לבניין הגבוה ביותר עלי אדמות. היסודות מונחים בתוך אדמת חול על חוף ימה של העיר ג'דה הסעודית שעל ים סוף. גובה הבניין 1000 מ'. (כזכור, המגדל הגבוה ביותר בעולם כיום הוא מגדל ח'ליפה באבו דבי שגובהו 400 מ'). עלות המגדל 20 מיליארד דולר ועל-פי התוכנית תושלם בנייתו בתחילת 2018. שטח הבניין על כל קומותיו יהיה 5 מיליון מ"ר, ויוכל לאכלס 180 אלף דיירים. הבניין יכלול בית מלון מן המפוארים ביותר, בתי חולים, בתי ספר, אוניברסיטה, קניונים ודירות מגורים.
בתקשורת הערבית מובעות שפע של תהיות למיזם וביניהן:
  • בשביל מה להשקיע 20 מיליארד דולר בבניין שיכול להתמוטט בן-רגע?
  • 20 מיליארד דולר זהו תקציבן השנתי של כמה ממדינות ערב. תקציבה של סודן למשל הוא 6 מיליארד דולר.
  • האם חסר שטח בערב הסעודית? למה בגובה כזה?
  • עולים לשמיים בשעה שעמים שלמים - בסוריה, עירק, לבנון ורצועת עזה - גוועים ברעב.

תאריך:  12/12/2014   |   עודכן:  12/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יפעת גדות
אישה צעירה צעדה ברגליים חשופות ברחובות קאבול    לא ידוע מי היא ומה היו המניעים מאחורי הופעתה המסוכנת
דויד פיזאנטי
מדוע דווקא המיסטיקה הערבית היא הגשר לפתרון? - ידוע שהיו מגדולי ישראל שהיו סופים גם כן. הסופיזם נוצר מתוך דיאלוג בונה עם חכמי ישראל שהשפיעו עליהם במשך כל התקופות. בין הסופים הידועים נכללים גם איבן-סינא, ונכדו של הרמב"ם
אופיר וינטר
'המדינה האיסלאמית' הפנימה, כי על מפעלה המדיני-מהפכני, שהחל במסגדים ונמשך בשדה הקרב, להתמקד גם בגיוס נאמנותם של תושבי האזורים שנכבשו - בין היתר דרך ארנקיהם. גם על הגורמים הנאבקים נגד חתירתה של 'המדינה האיסלאמית' להגשמת החזון שהיא מייצגת להפנים זאת
יורם שוייצר
הרוח הרעה שמנשבת מכיוונה של 'המדינה האיסלאמית' - התנהלותה, כוונותיה וערכיה המוצהרים - אינם נסתרים, ולכן הם מהווים סכנה ברורה ומוחשית לעולם כולו. כדי לבלום אותה, נדרשת מערכה בינלאומי הרבה יותר נחושה ואגרסיבית, שתשלב צעדים ברמה הצבאית, המדינית, המשפטית והאידיאולוגית-ערכית
יוני בן-מנחם
תנועת חמאס הצליחה לנטרל לחלוטין את פעילותה של ממשלת ההסכמה הלאומית שהוקמה בשיתוף עם פתח כדי להבטיח את המשך שלטונה ברצועת עזה. עתה דורשת חמאס לקיים דיון לאומי פנימי בעתידה בדרך לחיסולה הסופי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il