X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אירן מתקרבת מחדש לתנועת חמאס ומציידת אותה בכסף ובטילים לקראת עימות צבאי חדש עם ישראל. במקביל מאיים בכיר החמאס ד"ר מחמוד א-זהאר בהשתלטות אפשרית של החמאס על הגדה והפלת שלטון הרש"פ
▪  ▪  ▪
החמאס. מתכונן לעימות חדש [צילום: פלאש 90]

גורמים בתנועת חמאס מגלים כי אירן שבה וחידשה את השפעתה הרבה על תנועת חמאס בעקבות ביקורה של משלחת של חמאס בראשותו של מחמד נצר בטהרן בתחילת החודש.
תנועת חמאס ייחסה חשיבות רבה לפגישה והמשלחת הוגדרה כ"רמת דרג" והשתתפו בה עוד שלושה חברים מהלשכה המדינית של התנועה, אוסאמה חמדאן, מאהר עביד וג'מאל עיסא.
הפגישות עם הבכירים האירנים הוגדרו "פגישות חמות" ובין היתר הם נפגשו עם ראש מועצת השורא האירנית עלי לאריג'ני.
הפגישות עסקו במצב בירושלים, המשך המצור על הרצועה, השלכות מבצע "צוק איתן" ושיקומה של רצועת עזה.
בעצרת הכללית שנערכה בעזה ב-14 דצמבר לציון 27 שנה להקמת תנועת חמאס, נאם "אבו עוביידה" דובר הזרוע הצבאית של התנועה, הוא הקפיד להודות בראש ובראשונה לאירן "על תמיכתה בארגונים הפלשתינים בנשק ובכסף" ורק אחר כך הודה לקטר וטורקיה על "תמיכתן בבעיה הפלשתינית".
התרחקותה של חמאס מאירן אירעה ב2011 על-רקע מלחמת האזרחים בסוריה ועמדתה של חמאס כלפי סוריה בתקופה הזו.
במהלך מבצע "צוק איתן" נחשפה המחלוקת בתוך תנועת חמאס בין שני זרמים עיקרים: הזרם שבראשו עומד ח'אלד משעל ראש הלשכה המדינית של חמאס התומך בציר קטר-טורקיה ותנועת "האחים המוסלמים" (הציר הסוני) לבין הזרם השני שבראשו עומד ד"ר מחמוד א-זהאר מבכירי ההנהגה של התנועה בעזה התומך בציר אירן-חיזבאללה (הציר השיעי) ועמו ראשי הזרוע הצבאית של הארגון "עז א-דין אל קסאם".
התחזקותה המחודשת של ההשפעה האירנית על תנועת חמאס נובעת מהיחלשותה של תנועת "האחים המוסלמים" במצרים בעקבות נפילתו של הנשיא מורסי וההכרזה עליה כ"תנועת טרור" על-ידי המשטר החדש בראשות של עבד אלפתאח א-סיסי.
סיבה נוספת היא העובדה שתנועת חמאס קיבלה מאירן סיוע רב בכסף, נשק והדרכה צבאית ומהציר הטורקי-קטרי היא קיבלה בעיקר הבטחות.
ד"ר מחמוד א-זהאר, הנהנה מהתמיכה האירנית נוקט בקו מיליטנטי נגד הרשות הפלשתינית ובנאום שנשא לפני כמה ימים הוא האשים אותה בשיתוף פעולה עם ישראל.
ברשות הפלשתינית חוששים מהפעילות החתרנית המחודשת של חמאס לנסות ולהפיל את שלטונו של מחמוד עבאס בגדה שסוכלה באחרונה על-ידי השב"כ הישראלי שחשף תשתית נרחבת של פעילי חמאס שתכננה שורה של פיגועים במוסדות הרש"פ במטרה לזעזע את שלטונו של עבאס.
בנאומו האחרון הבטיח א-זהאר כי תנועתו תשתלט על הגדה כפי שהשתלטה על רצועת עזה ותקים בה כוחות ביטחון ומשטרה דבר שמעורר דאגה רבה בהנהגה הפלשתינית ברמאללה.
בשבועות האחרונים ביצעה תנועת חמאס מספר ניסויים בירי טילים לעבר הים ובכיריה השמיעו איומים כלפי ישראל בדבר חידוש הירי אם שיקום הרצועה יתעכב.
לא מן הנמנע כי ההתקרבות המחודשת של חמאס לאירן היא במסגרת ההכנות למתקפה חדשה על ישראל ורצונה "לטרוף את הקלפים" מחדש בעקבות המצוקה הקשה שבה היא שרויה בעקבות המתיחות שלה עם מצרים, העמקת הקרע עם הרשות הפלשתינית, השיקום המקרטע של הרצועה והרצון להשפיע על תוצאות הבחירות בישראל.

תאריך:  15/12/2014   |   עודכן:  15/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אירן מחזקת השפעתה בתוך תנועת החמאס
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אני מבין
שמ  |  15/12/14 19:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
יוסי הטוני
המיליארדר היהודי-אמריקני אמר כי "יש להטיל על אירן פצצה גרעינית" - וחברת בתי הקזינו בבעלותו חוותה כעבור כמה חודשים מתקפת סייבר רצינית    בסוף השבוע נחשפו זהות התוקפים ומטרתם
אבי דרורי
מה שעשוי להביא לתפנית במחיר הנפט זו תקיפה מאסיבית של אירן. תעשיית הגז והנפט האמריקני בהובלתם של אילי הון כמו האחים קוך, אשר להם קשרים עם נתניהו, חייבים להלום חזרה באופ"ק. מכיוון שלא בטוח שביבי ייבחר, הרי שחלון הזמן של האחים קוך לתקוף באירן מצטמצם עד הבחירות בישראל
עידן יוסף
ראש המל"ל אמר לממשלה כי הארכת הסכם הביניים שוחקת את העיצומים על אירן, שבינתיים ממשיכה באכוונת טרור    ירידה בהתפרעויות בירושלים
עמי דור-און
מבחינת הלו"ז יהיה זה הגיוני שנושא תקיפת אירן המתגרענת יעמוד במרכז הקמפיין של הליכוד וכי נתניהו כבר הנחה את מערכת הביטחון להתחיל בהכנות משמעותיות לקראת פעולה ביוני, כאשר לצדו מכהנת ממשלה יציבה וממושמעת
מרדכי קידר
האירנים שיחקו כל הזמן את תפקיד המוכר שכלל אינו מעוניין למכור את סחורתו, ושיש לו כל הזמן שבעולם. פעם אחר פעם הם מכרו סחורה פגומה בצורת הסכמים שלא קיימו, והמערב לא הסיק את המסקנה האחת הברורה: הם רמאים מקצועיים, שקרנים כפייתיים ומוליכי שולל גאוניים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il