X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מוקדש באהבה רבה למשה סבן, מנהל חנות "ביסקוטי" שעומד בגבורה רבה מול מתקפת קוני הסופגניות
▪  ▪  ▪
ביסקוטי. חסדים קולינאריים

כל שנה זה מתחיל מחדש וכל שנה אני מחפש את הסופגניות הכי מדליקות, הכי מעניינות, הכי מפתות ובעיקר - הכי טעימות שיש - בעיר הקודש, תל אביב, שתמיד מפתיעה אותי בחידושים שונים. טעמתי כבר את הסופגניות של אורי מ"לחמים" ואני זוכר את עצמי יוצא מהתור פרוע בגדים ומחזיק - כמנצח לאחר קרב מתיש - את המגש ועליו הסופגניות, בשלל צבעים, בשלל מרקמים ובשלל טעמים. טעמתי גם את הסופגניות של "רולדין", עם החידוש מלפני כמה שנים, המזרק - כן כן המזרק - שהיה נעוץ בתוך כל סופגנייה, כדי לאפשר לסועד האולטימטיבי ולסופגנאי המתוחכם להזליף, מתי שבא לו - ברגע האמת - נוזל השוקולד, נוזל פירות היער וגם/או כל נוזל מתקתק אחר, לפי טעמו של כל סופגנאי מתוחכם ומתחכם שהעיר, תל אביב, העניקה ומעניקה לו, משלל חסדיה הקולינאריים.
אבל הפעם, זה נראה ממש - ממש אחרת - הסופגניות של "ביסקוטי", אינן נראות, כלפי חוץ, מפוארות, כלל וכלל, מדובר בסופגניות שהמרקם החיצוני שלהם, הינו ציפוי שוקולד, קוקוס, ריבת חלב וקרם וניל. בקושי שישה צבעים שונים. מה זה שישה צבעים שונים, לעומת מגוון של עשרות צבעים, דוגמת שחור, חום, צהוב, ירוק, אדום (מה שכחתי?), שמעניקות לנו כלל הקונדיטוריות בישראל ואלה שבתל אביב רבתי, בפרט. מתברר ומסתבר, שהמשפט השחוק והידוע, לפיו "אל תסתכל בקנקן, אלא במה שיש בתוכו", נכון - נכון וביתר שאת - בכל הקשור לסופגניות היוצאות מבית מדרשה של "ביסקוטי", באזור התעשיה של בני-ברק, ברחוב הירקון 67.
אם אתם הולכים לשם, אז תבואו או בבוקר - מוקדם מוקדם - כמו שכתב המשורר, אמיר גלבוע "פתאום קם אדם ומרגיש שהוא עם ולוקח סופגנייה לדרך...", או שתורידו את מוכה הגורל שנגזר עליו להיות השליח שמביא את הסופגניות ותעופו מייד מהשטח או שתשלחו אותו למקום עם קורקינט או עם אופניים. פשוט חבל לשלוח לשם מישהו עם רכב, כי לא בטוח שהוא יצא שלם או ליתר דיוק, לא בטוח שהוא יצליח להישאר שלם, במשא התלאות הצפוי לו, עד שיחזיק הוא בידו ויניף- אל על - כמנצח את מגש הסופגניות המיוחל.
יסלח לי אמיר פורת, הבעלים הדינמי והמוכשר של "ביסקוטי", אבל הדימוי היחיד שעולה במוחי, למראה המון עם ישראל הצובא על דוכן המכירה, הינו כגן חיות. לא. לא. אל תאשימו את אמיר פורת, הוא טרח - מבעוד יום - והכין שורות שורות של סופגניות חינניות, במטרה שהן תחייכנה ותקרוצנה לקהל הקונים. אבל עם ישראל לא פראייר. מה פתאום שהוא ימתין בתור? הרי הוא צריך להגיע להדלקת נרות וצריכים לסדר את הסופגניות, אז מחפשים דרכי קיצור ומנסים להסביר למוכרנים בחנות, ש"הם הגיעו קודם". כשזה לא עוזר והמוכרנים מתעקשים למכור לפי סדר ההגעה לחנות, מניף הקהל המשולהב שטרות של 100 או 200 ש"ח, אל כיוון מוכר זה או מוכרת זו, דוחק אותם בפרצופם ואומר "קח/קחי. אני צריך 18 סופגניות. נו כבר. נו כבר אני ממהר. אין לי זמן. עוד מעט הדלקת נרות!".
ההכשר שניתן ל"ביסקוטי", הינו הכשר של "כשר למהדרין", עובדה המביאה לכך, כי בין ציבור רוכשי הסופגניות בכוח - כן כן, בכוח ובאלימות רבתי! - נמנה קהל רב של דתיים וחרדים. הללו יודעים היטב מה טוב בשבילם וברגע שיש להם גושפנקה של תעודת הכשר למהדרין, הרי נפרצו כל הסכרים. כל חרדי שכזה מזמין חבילה או ליתר דיוק, ארגז של 50 סופגניות או יותר, שהרי משפחה ממוצעת חרדית, בבני ברק, מונה 8 נפשות ומעלה וכל נפש אוהבת כמה סופגניות ספייר וצריך גם להביא כמה סופגניות לחמות ולשכנים. בקיצור חגיגה.
תגידו לי וספרו לי, בבקשה, מי "הגאון", שקבע שנס פח השמן צריך להימשך 8 ימים? לא היה מספיק שהנס הזה יהיה יום, יומיים, מקסימום שלושה ימים? מה קרה לכם? אתם לא חושבים שאתם מגזימנים? מה אתם חושבים שכל יום אני אעמוד שמה במתקפה ב"ביסקוטי"? תשכחו מזה. פח שמן לא פח שמן, יש גבול לכל תעלול.
בקיצור, אם אתם רוצים לטעום את הסופגניות הכי טעימות והכי משהו משהו בעיר, רוצו ל"ביסקוטי", אבל תגיעו לשם, כמה שיותר מוקדם בבוקר, אחרת תיראו כאילו הוציאו אתכם ממכונת הכביסה. אני לא יודע איך משה סבן, מנהל החנות, עומד בלחץ הזה. תאמינו לי, מתקפה של חיזבאללה, נראית סולידית בהשוואה למתקפה של רוכשי סופגניות ב"ביסקוטי".
אז חג חנוכה משמח לכולכם. לא לשכוח להדליק נרות חנוכה, עדיף משמן זית זך, כדי להדר במצוות הדלקת נר חנוכה ואם אתם מוכרחים לאכול את הסופגנייה הכי טעימה והכי מדליקה בעיר, לכו ל"ביסקוטי" - וגם אז, רק בבוקר השכם!

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  17/12/2014   |   עודכן:  17/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מהדרין בע"מ
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסופגניות הכי טובות בתל אביב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בגלל זה אתה נראה ככה. תתבגר.
((((  |  20/12/14 20:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
עדי ארצי
מאכלים מטוגנים סופגים כמות גדולה של שמן במהלך הטיגון ולכן סופגנייה ממוצעת מכילה 400 קלוריות ולביבה אחת מכילה 200-150 קלוריות    העשירו את הלביבות בירקות כמו: קישוא, גזר ודלעת
בן עזריאל
כמה כללי בטיחות פשוטים אשר משאירים את הרוגע והאור של החג ללא סכנה: ילדים קטנים לא מדליקים אש לבד, החנוכיות עשויות מחומרים שאינם דליקים, הלאה עופרת יצוקה... מדובר במתכת רעילה ו... חג שמח
ישראל חלד
סופגניה לאחר אכילה, מאפשרת לקיבה שלכם להתמודד טוב יותר עם מזונות מחוללי צרבת    העדיפו את הסופגניה הקלאסית מאשר את המצופות
חניאל פרבר
לא בכדי, במרכזו של חג החנוכה עומד הבית היהודי, כאשר הדבר בא לידי ביטוי בדברי הרמב"ם המנסח את ההלכה באשר להדלקת הנר באופן הבא: "מצוותה שיהיה כל בית ובית מדליק נר אחד"
זכי הלר
ביום א' (7.12) פינה מד"א גבר כבן 87 לסורוקה במצב קשה לאחר שנחנק מסופגנייה, מאוחר יותר נאלצו הרופאים לקבוע את מותו    במד"א מזהירים מהסכנות האורבות בחנוכה ומגישים מדריך להימנעות מסכנות החג וטיפול בהן במידת הצורך
רשימות נוספות
הסרוגים צפויים להתנגד לעצמאות בחמישי  /  עידן יוסף
שיא עולם ליום המתים  /  עופר וולפסון
הקפות שניות בצה"ל (תשל"ב)  /  עידן יוסף
איך נשמור על הילדים מכוויות בחנוכה  /  ד"ר שמואל גור
באנו קלוריות לגרש  /  איילת נדיב
חנוכה - חג היודאיקה   /  אתי אייכלר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il