X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הצלחתו של ערוץ מסחרי אינה צריכה להימדד רק בחומר, אלא גם ברוח שלו, מה גם שאסור להותיר לבד בשטח בולדוזר דורסני נוסח ערוץ 2. חרף חובותיו הכבדים ולמרות מכת המוות המאיימת עליו - מישהו שם למעלה צריך לקחת את העניינים בידיים ולהושיע את הערוץ הגוסס, ולו למען חופש הביטוי ומניעת יצירתו של עוד מונופול מיותר במשק
▪  ▪  ▪
ערוץ 10 [צילום: פלאש 90]

ערוץ 10 חפץ חיים והוא בהחלט גם זכאי להם. בתריסר השנים, מאז שהוקם, מאיים לא אחת הכורת על צווארו. במרוצת הזמן הזה עבר הערוץ המסחרי הזה דרך-חתחתים ארוכה. בעליו באו והתחלפו, והאמת היא שמעולם לא עלה בידיו לעמוד על רגליים מוצקות משלו. בעטיים של קשיים כלכליים והכנסות נמוכות הוקפאו חדשים לבקרים הפקות המקור של הערוץ, ומפעם לפעם הוא נאלץ לעבור למתכונת-שידורים מצומצמת מאוד.
אבל את שיאה של הידרדרותו אל עברי פי פחת חווה הערוץ בעצם הימים האלה של סוף השנה האזרחית. יותר מאי פעם בעבר מונחת עכשיו החרב על צווארו, סמוך למדי לארכה שניתנה לו, מבלי שהפתרון באופק נראה.
הוא זכאי
אז נכון שהגיעה עכשיו שעתו של ערוץ 10 והוא נאלץ לתת בפני חורציו את הדין. יש לו, אומנם, חובות מעל הראש והוא גם מתקשה לשלם אותם במועדם, אלא שעם זאת הוא זכאי להמשיך ולחיות, לפחות למען האיזון הקדוש עם ערוץ 2, המאיים לטרוף אותו חי.
האמת ניתנת להיאמר שבתריסר שנות-קיומו הצליח ערוץ 10 למלא את מה שערוץ 2 החסיר: אם במהדורות חדשות בשריות יותר, ואם בתוכן סולידי ורציני מזה של הערוץ המסחרי המתחרה, שמירב פירסומו בא לו בשל תוכניות הריאליטי הלא-חינוכיות שלו.
אבל מעל לכל, ייחודו של ערוץ 10 הוא בקולו האלטרנטיבי לשופרות השלטון. רביב דרוקר ורזי ברקאי, למשל, הם מן הסתם הקול הדומיננטי מבין מטילי החיצים בבלוניה של הממשלה, ואילו שמו של אלון בן דוד יצא לפניו כאחד ממבקריה הספקניים והחריפים של מערכת הביטחון; דב גילהר הוא זה שנלחם בביורוקרטיה ההורסת, ואילו אורלי וילנאי וגיא מרוז הם אלה שעומדים על משמר החוק שמופר לא אחת.
חיסול חשבונות
אל הנער הזה מתפללת, בעצם, המדיה החופשית, שאינה מוכנה לומר אמן אחד כל נאד שלטוני. רק שעכשיו מבקשים לסתום לנער הזה את הפה ולחסל איתו את חשבונות העבר. אלא שערוץ 10 אינו ערוץ התקשורת היחיד הניצב בפני מפולת. תסמונת המצוקה הכספית מאיימת על כל ערוצי המדיה האלקטרונית והכתובה כאחד. לא רק בארץ, אלא גם בעולם הרחב. גורלם נחרץ לשבט, אלא אם כן מאיר להם המזל פנים והם נופלים לידיהם של טייקונים, שאומנם מושיעים אותם כספית, אבל בה בעת מתעללים בחופש הביטוי שלהם.
מישהו שם למעלה צריך בדקה ה-90 לקחת את העניינים בידיים ולהציל את ערוץ 10 לא רק משיברונו, אלא גם, ובעיקר, משיברונם של הצופים בו, הכמהים כל כך לשידוריו, ולו למען התחרות ההוגנת, שלא תהפוך את הערוץ השני לעוד מונופול, שהוא כשלעצמו בלתי-נסבל.

תאריך:  30/12/2014   |   עודכן:  30/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זריקת-החייאה לערוץ 10
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ומה
שמ  |  30/12/14 18:56
2
צריך לסגור את הערוץ
הצדקנית  |  31/12/14 11:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ערוץ 13 - המשבר
איציק וולף
בתום הפגישה פנה יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אל ראש הממשלה ודרש את התערבותו המידית למניעת סגירת ערוץ 10    "הפתרון הוא בר-השגה"
דרור אידר
כשמדובר בערוץ טלוויזיה בעל אוריינטציה שמאלית מובהקת, יוצאים אותם אנשים שהצביעו נגד ישראל היום בזעקות שבר על "פגיעה בדמוקרטיה" וב"חופש הביטוי"    דווקא בזמן בחירות, כדאי שנדע עם מי יש לנו עסק
איציק וולף
פרופ' גבי וימן, שהיה בעבר חבר מועצת הרשות השנייה, מאשים את קברניטי ערוץ 10 בהתנהלות כושלת ובאי עמידה בתנאי ההפעלה, מתוך ניסיון לחקות את שידורי ערוץ 2    "שורש הבעיה הוא הניסיון לשכפל את ערוץ 2 - בתכנים, במתכונות, בתוכניות ובמשכורות הטאלנטים הגבוהות"
איציק וולף
נשיא המדינה טוען כי אין כל חולק שערוץ 10 מחויב לשלם את חובותיו, אולם יש למצוא פתרון - גם אם זמני - שיאפשר את המשך פעולתו לפחות עד לאחר הבחירות לכנסת ולכינונה של ממשלה חדשה
איציק וולף
יו"ר יש עתיד מאשים את נתניהו כי אינו מיישם מתווה שהכין משרד האוצר להסדרת שידורי ערוץ 10 וערוץ 2    "צריך רק להוציא את המתווה מהמגירה, נתניהו סוגר חשבונות אישיים על חשבון הדמוקרטיה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il