X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפרשנים טוענים כי רשימת הליכוד לכנסת טובה לנתניהו ואפילו מתונה יותר. בצמרת הרשימה נמצאים גלעד ארדן, יולי אדלשטיין, זאב אלקין, יריב לוין, ישראל כץ, מירי רגב, סילבן שלום, צחי הנגבי ומשה יעלון. פרט לשניים האחרונים כל היתר אינם מחסידי פתרון שתי מדינות לשני עמים ורובם אף מתנגדים לכך בקולניות. אז היכן המתינות?
▪  ▪  ▪
הפריימריז לליכוד. נועם הליכות אינו תחליף לפשרנות [צילום: פלאש 90]

  • לא מפרגנים לליברמן - במשך כל שנות כהונתו כשר חוץ לעגו לליברמן על שעסק בעיקר בקשר עם מדינות אפריקה ואסיה והותיר את זירת ארה"ב ובכירות האיחוד האירופי לאחרים. שר לענייני ספארי או לענייני קוקטיילים קראו לו. ולפתע בהצבעה במועצת הביטחון על ההצעה הפלשתינית (שחבל שלא הייתה הצעה ישראלית ומקהה בכך את העוקץ אבל זה לדיון אחר) עמדת ניגריה מנעה את קבלת ההחלטה. הגיע הזמן שבתקשורת ילמדו שיש בעולם לא מעט מדינות שאינן ארה"ב, צרפת, בריטניה אלא קיימות גם מדינות אחרות. באו"ם כל אחד שווה קול אחד.
  • לא מעט ממצביעי שס הם מי שמכונים "בני תורה" יוצאי עדות המזרח. לא ימין ולא שמאל. עם הקמת שס נטשו (בהסכמה בשתיקה ולעתים בתמיכה מהרב שך) את יהדות התורה (בעיקר את פלג דגל התורה הליטאי) ועברו להצביע שס. כך שבבני ברק וכך בירושלים. מלחמת החרמה שבין אריה דרעי ואליהו ישי עשויה/עלולה להחזירם הביתה לרשימת יהדות התורה (אגודת ישראל ודגל התורה). אני מעריך שהמשך קרבות הבוץ בין שני פלגי שס תביא כמקובל לטביעת שני הפלגים בביצה כאשר הנרקיס בדמות יהדות התורה -יפרח.
  • במסגרת הקמפיינים בפריימריז במפלגות השונות הרשתות החברתיות מוצפות בתמונות של המועמדות/ים השונות/ים לצדם של ראשי מפלגותיהם (בעבודה גם לצדו של עמיר פרץ שהוא בפועל האיש החזק במפלגה). רובם המכריע של המועמדים פועל כך בגרפיקה מאוד מושכת את העין. קמפיינים אלו מעידים כי המועמדות/ים חושבים שלציבור המתפקדות/ים חשוב הקשר עם ראש המפלגה ולא התמיכה הציבורית שלה זוכה המועמד/ת לפריימריז או תוספת הקולות שהיו או הוא יכולים להביא בבחירות. פעם כדי להיבחר היה צריך להפגין תמיכה ציבורית . היום קרבה למנהיג. פעם המפלגות הגדולות זכו ל-40 מנדטים ויותר . היום אושר עילאי מ-20+ בסקרים. שורש ההבדל במספרים כנראה נובע משינוי הגישה.
  • רשימת נבחרי הליכוד טובה לנתניהו - מרבית הפרשנים השתכנעו מאנשי נתניהו או זה מזה כאילו רשימת הליכוד לכנסת הנוכחית טובה לנתניהו מזו בכנסת הקודמת ואפילו מתונה יותר. אז מה יש לנו הפעם: יצאה לימור לבנת הנחשבת מתונה (כמובן יחסית לאורית סטרוק), הועפה לאחור ציפי חוטובלי אכן קיצונית אך נאמנה לנתניהו ובמקומה נכנס אבי דיכטר שאינו ימין קיצוני ועוד כל מיני נציגי מחוזות שממילא אינם משפיעים על עבודת הסיעה ואף מנסים להתבלט באמצעות עמדות קיצוניות וגרימת "צרות" לראש הממשלה. כך ששינויים דרמטיים בהרכב הרשימה אין. אז בצמרת הרשימה נמצאים גלעד ארדן, יולי אדלשטיין, זאב אלקין, יריב לוין, ישראל כץ, מירי רגב, סילבן שלום, צחי הנגבי ומשה יעלון. פרט לשניים האחרונים כל היתר אינם מחסידי פתרון שתי מדינות לשני עמים ורובם אף מתנגדים לכך בקולניות. אז היכן המתינות? נועם הליכות ואינטליגנציה אינם תחליף לפשרנות.
  • לא מעט מלל נשפך על תרבות "הדילים" בליכוד. האחד - חיים כץ- הוא בעל 5,000 מתפקדים הסרים למרותו, השני פייגלין עם מספר דומה ועוד כהנה וכהנה. הבחירות בליכוד הבהירו כי קבלני קולות באלפים יש רק על מרקעי הטלוויזיה ועל דפי העיתונות. עוד מעט נחווה באותה פרשנות לגבי הפריימריז בעבודה וגם שם יתברר שזו תופעה שולית. בקרב עשרות אלפי זכות בחירה בהצבעה אמתית בקלפיות אין קבלנים היכולים לגרום לאלפים להצביע עבור רשימה מוכנה מראש. אפשר לתמוך במועמד/ת אחת/ד אולי בשניים אך ברשימה זה עלבון לאינטליגנציה.
  • פייגלין יכול להיות מועמד טוב לרשימת אלי ישי. הוא דתי. הוא קיצוני ימני. ממש כפפה ליד. התנהלותו הפוליטית בשנה האחרונה מראה שייתכן שלא יבצע צעד כזה כי יראה בו אי-הגינות. אך אולי העלבון והרצון לכהן בכנסת יכריעו. הוא יכול להיות תוספת כוח משמעותית לישי.
  • ומילה אחרונה בעניין המקדימות בליכוד: המיקומים השונים רלוונטיים רק למתמודדים (כבוד זה גם משהו), לתקשורת (צריך לבנות דרמה כלשהי משיעמומון חסר חשיבות) ואולי לציבור קטן של עסקנים/תומכים. אולמרט זכה להחליף את שרון מירכתי הרשימה. בורג וזוילי שהצליחו בפריימריז נדחקו מרשימת השרים על-ידי רבין בגלל תמיכתם בפרס. בודדים זוכרים מי היה באיזה מקום ברשימות הליכוד, העבודה, הבית היהודי וכו בכנסת הקודמת. אז הקרב הגדול ארדן-אדלשטיין, לא היה קרב ולא היה גדול.

תאריך:  04/01/2015   |   עודכן:  04/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על רשימות ובחירות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ממשיך לעקוב אחרי התובנות
דני מונה אור  |  4/01/15 18:43
2
דורי מצליח להדהים כל פעם מחדש.
אהוד פרלסמן  |  6/01/15 00:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
יהודה דרורי
לי ולאחרים היה נראה, שליברמן לא יסבול חריגות מחוק ומינהל תקין במפלגתו, וקשה להבין כיצד איבד את הרגישות לקרוא את ההתנהגות הנלוזה של מקורביו, ובעיקר - כאשר כל זה נחשף, מדוע לא פעל בנחרצות להשהות את החשודים
רון בריימן
לפני ימים אחדים, תחת הכותרת "20 סימנים שמזהים מיהו שמאלן אמיתי" - כלל רן אדליסט סעיפים שמכילים הסתה חמורה ואלימה. אינני רוצה לרדת לרמתו, אבל כתבתי תמונת ראי למאמרו. הסתפקתי בשלושה עשר עיקרים
איתן קלינסקי
כשמירי רגב, חברת הכנסת הקולנית ומכוונת המטרה שמחה ועלזה, כשזכתה להתמקם בצמרת רשימת הליכוד לכנסת, בחצור הגלילית בכו קרוב ל-300 פועלים, שרבים מהם תומכים במפלגתה
זאב בן-יוסף
תוצאות הבחירות המקדימות בליכוד אפשר שמבשרות מגמה פרגמטית בציבור המעדיפה שלטון על פני האידיאולוגיה השורשית מבית מדרשם של ז'בוטינסקי ובגין
נסים ישעיהו
אם ננסה להבין את המניעים של יוסף - שאגב מוזכר בזוהר כדמות מופתית שלא רק נמנע מלנקום אלא עוד הואיל לגמול טובות למי שפגעו בו - אפשר לומר שהוא ידע לחשב עלות מול תועלת; הרי אם היה פוגע באחיו היה "מרוויח" את סיפוק יצר הנקמה ולא מועיל דבר. להפך, היה פוגע באפשרות האחדות של בית יעקב. במקום זה הוא התעלם מיצר הנקמה, אם בכלל היה לו כזה, ושמר על האחדות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il