X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חשיפת חוליה המזוהה עם דאעש בחברון מקרבת אותו עוד יותר לגבולות ישראל. הבשורות הטובות הן, שהארגון מצוי בלחץ גובר - ולא רק מבחוץ בינתיים מצרים מאיצה את הפעולות נגד הטרור בגבול הרצועה, אבל לא בטוח שזה יועיל לזמן רב
▪  ▪  ▪
בקרוב ביהודה ושומרון?

ד(אע)ש מחברון

השבוע הותר לפרסום, כי השב"כ עצר בחודש נובמבר שלושה פעילי טרור בחברון, בחשד שהיו מזוהים עם דאעש. לפי הדיווח, שלושת הפעילים תכננו לבצע פיגועים בישראל, ואף השליכו בעבר מטען חבלה לעבר כוח צה"ל, אירוע בו לא היו נפגעים.
כבר אמרתי כאן, כי קיומה של חוליית טרור מזוהת-דאעש ברצועת עזה, מהווה סכנה לחמאס ואף לישראל. החוליה יכולה לפעול נגד שלטון חמאס, שמקבל תמיכה מאירן השיעית. אם אותה חוליה ראשונית של דאעש תגדל, הדבר יכול להביא להפלת שלטון חמאס ומכאן הבעיה לישראל. הבעיה היא עוד יותר גדולה כאשר מדובר בחוליית דאעש בשטחי יהודה ושומרון.
לחמאס יש יותר כוח מאשר לרשות הפלשתינית, והוא היה מצליח להתמודד מול אותה חוליה לפחות זמן מה. הרשות לא יכולה להתמודד עם אופוזיציה חזקה בתוכה, ולכן סיכויי ההישרדות שלה יותר קטנים. למרות מה שרבים חושבים, נפילת הרשות הפלשתינית תיצור בעיה גדולה לישראל, בשל האחריות שלה לאותם שטחים. נפילת הרשות בגלל גורמי דאעש שצמחו בתוכה, תביא את הארגון לדלת הקדמית של ישראל.

מאבדים את הראש?

באופן אירוני ביותר, נמצאה השבוע גופתו של אחד המוציאים להורג של דאעש, לאחר שראשו נכרת. בפיו נמצאה סיגריה, ועל גופתו נראו סימני אלימות והופיע הכיתוב "זהו רוע, שייח". דאעש מתנגד לסיגריות בטענה שמדובר בהתאבדות איטית ובחוסר ציות לאל.
למרות שלא ידוע מי הוציא להורג את אותו פעיל דאעש, הארגון נמצא בתקופה האחרונה בלחץ חיצוני בשל התקפות הקואליציה, ובלחץ פנימי בשל פעילותו נגד לוחמיו שלו. האפשרות שאותו לוחם הוצא להורג על-ידי דאעש עצמו היא אפשרית, דבר המעצים את הלחץ והחשש שהארגון מצוי בו. לחץ זה ואיבוד התנופה של הארגון לאחר כיבושיו הרבים עד אוגוסט 2014, מביאים לירידה איטית בכוחו של הארגון. אולם, יחלוף עוד זמן רב עד שהארגון יאבד לגמרי את כוחו, אם בכלל.

דקירה בקלקיליה

לוחמי משמר הגבול עצרו השבוע צעיר פלשתיני בשנות ה-20 לחייו, לאחר שניסה לדקור חייל במחסום בקלקיליה. זהו מקרה נוסף בו מחבל בודד מנסה לפגוע בכוח צה"ל. זהו גם מקרה נוסף שבו המחבל הוא בשנות ה-20 לחייו.
כפי שנאמר בעבר, מחבלים אלו גדלו בתקופת האינתיפאדה השנייה וניזונו מההסתה של הרשות הפלשתינית באותה תקופה. לכן ניתן לומר, כי לרשות הפלשתינית יש תפקיד משמעותי בהפיכת אותו דור למחבלים בפוטנציה. למרות זאת, עדיין אפשר להפוך את הדברים, הכל תלוי ברצון של הרשות הפלשתינית. הרשות צריכה לנטוש את הפעילויות החד-צדדיות שלה שלא מקדמות אותה לשום מקום, ולהבין, כי מו"מ עם ישראל יקדם את הפלשתינים יותר מכל החלטה שיקבלו על דעת עצמם.

האשמות שווא

אחד מאותם צעדים חד-צדדיים שהרשות הפלשתינית נוקטת, הוא הצטרפות לבית הדין הפלילי הבינלאומי ב-1 באפריל 2015. בית הדין, שיושב בהאג, פועל מתוקף אמנת רומא. האמנה קובעת את סמכויות בית הדין בנוגע להשמדת עם, פשעי תוקפנות, פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות. הצטרפות הרשות לבית הדין תאפשר לה לתבוע את ישראל על כל אחד מהסעיפים הנ"ל.
הצטרפותה של הרשות לבית-הדין מציבה בפניה שתי בעיות. הראשונה: חוקים אלו יחולו גם עליה. זה אומר שכל דבר שיעשה החמאס, השותף הקואליציוני של הרשות, יוכל להביא את אבו מאזן וחבריו לספסל הנאשמים. השנייה: סינדול תהליך השלום. ישראל לא תחזור למו"מ עם הרשות אם זו תתבע אותה על שקרים. פעולות אלו רק פוגעות ברשות הפלשתינית, ולא מביאות לקידום האינטרסים שלה.

הגדר המצרית

מצרים החלה לעבוד השבוע על השלב השני של אזור החיץ שיפריד בין רצועת עזה לסיני, ויפסיק את הברחות הנשק ופעולות הטרור. ההחלטה להקים את אזור החיץ התקבלה לאחר גילוי מנהרות ארוכות יותר מרצועת עזה לתוך סיני. התקפות הטרור של ארגון אנסאר בית אל-מקדס נגד גורמים מצריים קידמו את התוכנית. מובן מאליו שהקמת אזור החיץ תועיל במידה רבה גם לישראל, אך כמו שהמנהרות עקפו את גבול ישראל-מצרים, כך סביר להניח שארגוני הטרור ימצאו דרך אחרת לעבור את אזור החיץ.

תאריך:  08/01/2015   |   עודכן:  08/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דאעש מתקרב
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אתה יושן בעמידה? דעאש כבר פה
ירון זכאי 1  |  8/01/15 11:36
2
הכל בגלל השחיתות בבית המשפט
סהר שוקר  |  8/01/15 12:30
3
לזהבה גלאון יש פתרון ראו קישור
דוד ש  |  8/01/15 14:24
4
אמא איפה ביבי ל"ת
קוזה  |  11/01/15 09:43
5
דעאש
חי-פה  |  4/02/15 01:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
יורם שוייצר, אריאל י. לוין, עינב יוגב
271 מבין 592 פיגועי ההתאבדות בוצעו בעירק, בעיקר בשל התגברות הלחימה בין דאעש לגורמים אחרים    המכון קורא לישראל להיערך לאפשרות שחלק מהפיגועים יופנו גם נגדה
רפאל בוכניק
יוזמה בלתי שגרתית של הגנרל מיכאל נגאטה, מפקד הכוחות המיוחדים של ארה"ב במזה"ת, ל"חשיבה מחוץ לקופסה" בהקשר להיערכות להתמודדות יעילה יותר מול איום דאעש, ממחישה תחושה של חוסר אונים אמריקני בהבנת תופעת ה"מדינה האיסלאמית" והדרכים להביסה
עידן יוסף
חברי החוליה המזוהים עם ארגון המדינה האיסלאמית ביצעו פיגוע ללא נפגעים וזממו לרצוח חייל, מתנחל ואזרחים ישראלים נוספים
יפעת גדות
המדריך ממליץ להראות לילדים אתרים ג'יהדיסטים, להקריא להם סיפורים על הג'יהאד לפני השינה, ולעודד אותם לקחת חלק בפעילות ספורטיבית כמו הטלת חיצים
אריאל י. לוין
הדלפת ההקלטות מרשת הקשר הצה"לית במבצע "צוק איתן" הוא אירוע חמור, העלול לגרום אפקט מצנן    איך זה ששמונה שנים אחרי מלחמת לבנון השנייה, עדיין יש כשלים במערך המילואים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il